Spoločnosť BRABUS sa preslávila hlavne tým, že dokázala upraviť autá vyššej strednej triedy tak, aby konkurovali superšportom ako Ferrari, či Porsche. Nikto by však nečakal, že práve off-road bude tým autom, ktoré bude superšportom konkurovať.
Spoločnosť BRABUS je dvorným úpravcom automobilky Mercedes-Benz a sú známi tým, že do ich automobil napasujú väčšie a silnejšie motory. Všetko sa začalo odohrávať začiatkom 80-tych rokov, kde do modelu 190E tento úpravca napasoval 5,0-litrovú V8. Novšie a výkonnejšie 7,3-litrové motory boli prvý krát osadené do modelov triedy E a S. Čudujme sa svete, tieto motory v autách získali hneď niekoľko ocenení, vrátane zapísania do Guinnesovej knihy rekordov.
Po úspešnom osadení 12-valcového motora do triedy E sa BRABUS rozhodol pre radikálnejší krok. Prečo ho neosadiť aj do vtedy vychádzajúcej novej triedy M? Tým pádom by sa tak prepísali nepísané pravidlá pre terénne vozidlá s pohonom všetkých kolies. Vtedajšie off-roady boli veľké a ťažké s množstvom krútiaceho momentu. V tomto prípade zvolený 7,3-litrový motor bol výborným riešením. Vďaka zvýšenému objemu (z pôvodných 6,0-litra) bolo potrebné upraviť aj motorový priestor tak aby veľkú záťaž motor zvládol. Napriek tomu, aký je motor veľký, spĺňa všetky emisné normy a za normálnych jazdeckých podmienok je spotreba úmerná štandardnému motoru.
BRABUS M V12 je zrejme prvým off-roadom, do ktorého sa podarilo natlačiť obrovský dvanásť valcový motor. Produkoval 428 kW / 582 koní s krútiacim momentom 772 N.m a objemom 7,3-litra. Vďaka týmto parametrom dokázal zrýchliť na hranicu 100 km/h v priebehu 5,4 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastavila na 260 km/h. Objem motora sa jednoducho nahradiť nedá a toto slovné spojenie sa stalo akýmsi mottom značky BRABUS aj v dnešnej dobe.
Na obmedzenú maximálnu rýchlosť boli vyvinuté špeciálne pneumatiky Yokohama AVS V801 s rozmermi 285/50. Jedná sa o jediné oficiálne schválené pneumatiky pre model M V12 od BRABUSU. Obuté boli na 18“ diskoch BRABUS Monoblock IV. Tento model bol odpružený upravenými pružinami a tlmičmi. Lepšiu manipulovateľnosť a brzdnú dráhu mali na svedomí brzdy BRABUS Alcon s obrovským vetraním a štrbinovými kotúčmi.
Vzhľad tohto SUV bol doplnený o štandardné prvky úpravcu ako upravený bodykit, predný gril z nehrdzavejúcej ocele, či ochrana predných svetiel oceľovou tyčou. Priestranný interiér vám ani nedá pocítiť, že sa nachádzate v SUV. Zákazník mal na výber vysokovýkonné stereo, či TV alebo video systém s LCD monitormi.
Jeden z dvanástich unikátov sa nachádza aj u našich východných susedov, na Ukrajine. A podľa našich zistení sa minimálne jeden kus nachádza aj v Moskve!