Porsche v Singapure predstavilo úplne novú generáciu modelu Macan. Najväčšou zmenou je, že prišiel o spaľovacie motory. Na začiatku predaja bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách ako Macan 4 a Macan Turbo.
Nebudeme dlho chodiť okolo horúcej kaše. Porsche Macan 4 disponuje výkonom 408 koní, Turbo ich má až 639. Maximálny krútiaci moment je 650, respektíve 1 130 Nm. To zaručuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a maximálku 220 km/h v prípade Macanu 4 a len 3,3 sekundy a najvyššiu rýchlosť 260 km/h v prípade Macanu Turbo.
Elektromotory čerpajú energiu z lítium-iónovej batérie s celkovou kapacitou 100 kWh, z čoho je využiteľných 95 kWh. Porsche Macan je vôbec prvým automobilom koncernu Volkswagen používajúcim podvozkovú platformu Premium Platform Electric (PPE) s 800-voltovou architektúrou. Táto platforma umožňuje nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 270 kW. Na vhodnej nabíjacej stanici tak bude možné vozidlo nabiť z 10 na 80 % približne za 21 minút. Štandardom bude palubná nabíjačka s výkonom 11 kW. Dojazd v zmysle noriem WLTP je 613 km (Macan 4), resp. 591 km (Macan Turbo).
Aktívna aerodynamika
Plytký sklon kapoty a výrazné blatníky dodávajú Macanu dlhému 4 784 mm, širokému 1 938 mm a vysokému 1 622 mm, dynamický vzhľad aj vtedy, keď stojí. Novinka používa až 22-palcové kolesá. Rázvor sa medzigeneračne predĺžil o 86 mm na celkových 2893 mm. Skrátili sa však previsy na oboch koncoch karosérie. Predné svetlomety sú rozdelené na dve časti. Plochá horná svetelná jednotka so štvorbodovými dennými svetlami je zapustená do blatníkov a zvýrazňuje šírku auta. Modul hlavného svetlometu s voliteľnou technológiou Matrix-LED je v prednej časti položený o čosi nižšie.
Porsche spája svoju typickú dizajnovú DNA s aerodynamikou optimalizovanou pre dojazd. Vďaka Porsche Active Aerodynamics (PAA) s aktívnymi a pasívnymi prvkami a koeficientom aerodynamického odporu 0,25 je nový Macan jedným z najefektívnejších SUV na trhu. Systém PAA zahŕňa adaptívny zadný spojler, aktívne chladiace klapky na predných prívodoch vzduchu a flexibilné kryty na plne utesnenom spodku. Vzduchové clony pod modulom svetlometov a nízko položená predná časť optimalizujú prúdenie vzduchu. Vzadu sa o aerodynamickú účinnosť starajú bočné odtrhávacie hrany a difúzor.
Elektrifikácia viedla v tomto prípade k zväčšeniu batožinového priestoru. Porsche Macan tak v závislosti od modelu a výbavy ponúkne batožinový priestor s objemom 540 litrov. Okrem toho je tu aj „frunk“, druhý batožinový priestor pod prednou kapotou s objemom 84 litrov. To je dohromady o 136 litrov viac ako pri predchádzajúcom modeli. Po sklopení zadných sedadiel sa kapacita batožinového priestoru zväčší na 1 348 litrov. Čo sa týka ťažnej kapacity, Macan po novom zvládne utiahnuť príves s hmotnosťou 2000 kg.
Porsche Driver Experience
Automobil je ďalej vybavený najnovšou generáciou konceptu ovládania palubných funkcií Porsche Driver Experience s tromi obrazovkami vrátane samostatne stojaceho 12,6-palcového zakriveného prístrojového panelu a 10,9-palcového centrálneho displeja. Aj spolujazdec si môže počas jazdy prezerať informácie, upravovať nastavenia informačného systému alebo streamovať video obsah prostredníctvom vlastnej (príplatkovej) 10,9-palcovej obrazovky. Porsche Driver Experience po prvýkrát obsahuje aj head-up displej s technológiou rozšírenej reality. Virtuálne prvky, ako sú navigačné šípky, sú vizuálne integrované do skutočného sveta. Obraz sa vodičovi zobrazí na vzdialenosť 10 metrov, čo zodpovedá veľkosti 87-palcového displeja.
Porsche Macan 4 aj Macan Turbo sú vybavené pohonom všetkých kolies. Dva elektromotory sú riadené výkonovou elektronikou takmer v reálnom čase. Elektronicky riadený systém Porsche Traction Management (ePTM) pracuje približne päťkrát rýchlejšie ako konvenčný systém pohonu všetkých kolies a dokáže reagovať na prešmykovanie do 10 milisekúnd. Rozdelenie pohonu všetkých kolies sa navyše riadi zvoleným jazdným programom. K trakcii, jazdnej stabilite a priečnej dynamike Macanu Turbo prispieva aj elektronicky riadená uzávierka diferenciálu zadnej nápravy Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).
Modely Macan so vzduchovým odpružením sú vybavené elektronickým riadením tlmenia Porsche Active Suspension Management (PASM). To sa dá voliteľne kombinovať aj s odpružením s oceľovými pružinami. PASM teraz obsahuje aj tlmiče s dvojventilovou technológiou. Vďaka rozsiahlejšej mape tlmičov to vedie k širšiemu spektru medzi komfortom a výkonom. Vďaka tomu sú rozdiely medzi jazdnými programami ešte citeľnejšie.
Macan dostal aj riadenie zadnej nápravy s maximálnym uhlom natočenia päť stupňov.