Domov TESTY Jazdené vozidlá TEST JAZDENKY: Seat Leon Sportstourer FR po 100 000 km

TEST JAZDENKY: Seat Leon Sportstourer FR po 100 000 km

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Štvrtá generácia populárneho modelu Seat Leon bola svetu predstavená v roku 2020 a postavená je na koncernovej platforme MQB EVO, teda rovnakej platforme ako Škoda Octavia a Volkswagen Golf.

Pri konfigurácii ste mali na výber z množstva motorov, prevodoviek, výbav a dvoch karosérií. Za nás v redakcii je taká tá „slovenská“ práve verzia 2.0 TDI v kombíku. A tú si dnes predstavíme.

Mladícky Seat, tak ako to má byť!

Medzigeneračne sa dizajnovo Leon výrazne posunul a 4. generácia prináša mladícky a atraktívny dizajn. Veď na konci dňa Seat má byť mladou a štýlovou značkou. V prednej časti chválime Full LED svetlomety a charakteristickú viac-uholnú masku. Leon ste vedeli obuť aj na 18-palcové disky kolies, ako v prípade testovaného auta, a vybrať ste si mohli z množstva farieb.

V redakcii sa nám táto šedá metalíza veľmi pozdávala, pretože ju skvelo dopĺňajú zadné združené svetlomety, ktoré krásne vyniknú. Seat Leon ST, teda kombík, ponúka poctivé rozmery, kedy je vzdialenosť medzi nápravami 4,64 metra, celková dĺžka Leonu je 4,64 metra a šírka je na úrovni bez mála 2 metre.

Interiér – klasika, ktorá nesklame

V interiéri je Seat Leon klasickým VW koncernom a to nevravíme ako výčitku, ba naopak ako pochvalu. Ergonómia je na veľmi dobrej úrovni, rovnako ako aj prehľadnosť a dostupnosť ovládacích prvkov. Vo 4. generácií už nenájdete mechanický volič automatickej prevodovky, nakoľko táto generácia radí systémom shift-by-wire.

Interiér

Kabína je naozaj vzdušná, priestranná a posádke poskytne dostatok odkladacích priestorov. Pozornosť púta 10-palcový displej infotainmentu, ktorý si viete prispôsobiť podľa svojich preferencií – podobne ako váš mobil. V porovnaní s ostatnými autami sme v prípade Seatu Leon nepoužívali zrkadlenie mobilu pomocou Apple CarPlay a Android Auto až tak často.

Volant je príjemný na dotyk, ma za mňa ideálnu hrúbku venca a spolu s virtual cockpitom vám budú nielen jazdu spríjemňovať ale aj uľahčovať, nakoľko tu fakt nič nemusíte hľadať a každú informáciu si zobrazíte cez pár klikov. Vráťme sa ešte k infotainmentu, nakoľko ten si za svoje odladenie zaslúži pochvalu. V porovnaní s prvými verziami tohto systému, bol ten v testovanom aute veľmi plynulý – nesekal, nemrzol ani systémovo nepadal. Seat za toto máte palec hore!

Motor – koncernová EVOlúcia k úspore paliva

Tento konkrétny kúsok je osadený jednotkou 2.0 TDI EVO s výkonom 110 kW teda 150 konských síl a 360 Nm. Overená klasika, ktorá spája výbornú dynamiku a úsporu paliva. Agregát je spojený s automatickou DSG prevodovkou, ktorá presúva všetok výkon na prednú nápravu. 2.0 TDI sa stáva modlou nás všetkých a tieto motory naozaj zbožňujeme. Je to spoľahlivé, výkonné, úsporné a hlavne to vie servisovať takmer každý.

Dokáže vyčariť aj úsmev na perách

Podvozkovo je Seat Leon príjemne odladený. Auto sa nejaví ani moc tvrdo, ani moc mäkko, jednoducho taký skvelý stred. To isté platí aj o prejave v zákrutách. Vpredu má Seat Leon ST klasické zavesenie McPherson s vinutými pružinami a na zadnej náprave je polotuhé zavesenie resp. Multilink v prípade výkonu 110 kW a viac, teda aj v našom prípade. V ponuke bol, aj stále je adaptívny podvozok, ktorý úprimne nepotrebujete. Čo potrebujete je spomínaný Multilink, z toho nám vyplýva, že hľadáte autá s výkonom 110 kW a viac vo verzii ST – táto kombinácia je ideálom pre maximálny komfort na cestách.

Čo veľmi chválime je automatická prevodovka a jej reakcie na radenie pádlami pod volantom. Áno, v režime D je veľmi komfortne naladená a nikam sa neponáhľa. Akonáhle však začnete radiť pádlami, ste v úplne inom svete. To auto počúva na každý pokyn, neváha a ukazuje že aj Leon, niekto by povedal „nudné auto“, vás dokáže na cestách potešiť.

Načo si dať pozor?

K spotrebe 5 litrov na 100 km koncernovým motorom 2.0 TDI EVO dopomáha tzv. TwinDosing – teda využite dvoch katalyzátorov a dvojitého vstrekovania močoviny. Prvý SCR katalyzátor spojený s filtrom pevných častíc nájdeme hneď pri motore a druhý SCR katalyzátor je umiestnený pod automobilom. Dajte si pozor na zakarbonovanie týchto častí. Inak je tento motor výkladnou skriňou koncernu VW a javí sa ako veľmi spoľahlivé a úsporné riešenie.

Prečítajte si aj: Jazdený elektrický Golf, kúpiť či nekúpiť?

Záverečné hodnotenie a Ceny

Seat Leon ST je jedno pekné, praktické a hlavne úsporné auto. Kto by si ho mal kúpiť? No práve vy! Či už ste mladý človek, otec rodiny, majiteľ firmy, Leon je naozaj vhodný pre každého. Tento konkrétny kúsok má najazdených 100 000 km a v čase nášho testu stál v AAA Auto 20 600 eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKoľko automobilky zarábajú na každom aute? Aktuálne čísla vás asi postavia z kresla!
Nasledujúci článokZačal sa predaj auta za 15-tisíc, už v základe má všetko podstatné