McLaren odhaľuje nový model Artura Spider, svoj vôbec prvý kabriolet s vysokovýkonným hybridným pohonom. Nový Spider je predstavený s významnými vylepšeniami výkonu a zapojenia vodiča, ktoré v kombinácii so zmyslovými radosťami z jazdy s otvorenou strechou dodávajú modelu Artura pozoruhodne nový rozmer.
McLaren Artura Spider bol navrhnutý a vyvinutý tak, aby spĺňal ambiciózne ciele vo všetkých oblastiach, s osobitným dôrazom na zapojenie vodiča, výkon, agilitu, kultivovanosť, efektivitu a kvalitu. Vyklápacia pevná strecha pracuje elektricky v priebehu 11 sekúnd. Neúnavné zameranie McLarenu na jeho filozofiu superľahkej konštrukcie je kľúčom k dosiahnutiu výhod, ktoré umožňujú dosiahnuť výnimočné dynamické vlastnosti a výkon. Artura Spider má hmotnosť len 1 457 kg, čo je o 62 kg viac ako kupé Artura. Dôležitejšie ale je, že v kombinácii s výkonom 700 koní poskytuje pomer výkonu a hmotnosti 480 k na tonu pri najľahšej suchej hmotnosti. McLaren tak optimalizoval každý aspekt vysokovýkonného superšportu, vrátane maximálneho využitia jeho motora umiestneného v strede a usporiadania podvozka s pohonom zadných kolies.
Agregát z vesmíru
Okrem základného monokoku z uhlíkových vlákien zahŕňa platforma MCLA hliníkovú zadnú konštrukciu, v ktorej je umiestnená hybridná pohonná jednotka. Inovatívna ethernetová elektrická architektúra je tiež súčasťou platformy, pričom znižuje kabeláž o 25 %. Elektrická architektúra bola optimalizovaná v procese vývoja nového modelu Spider s cieľom zvýšiť dátovú kapacitu a prenosové rýchlosti. Vysokovýkonná hybridná pohonná jednotka McLarenu bola prekalibrovaná s ďalšími 20 k zo spaľovacieho motora V6 na modeli MY25 Artura, čím sa zvýšil celkový výkon na 700 k. Dodatočný výkon je sústredený od 4 000 ot./min. až po obmedzovač pri 8 500 ot./min., čím poskytuje výrazné “crescendo” vo výkone. Maximálna hodnota krútiaceho momentu zostáva na hodnote 720 Nm. 3,0-litrový hliníkový benzínový motor M630 je extrémne kompaktný a ľahký – váži o 160 kg menej ako McLaren V8 a je výrazne kratší.
Elektrifikácia pomáha
E-motor je poháňaný batériou pozostávajúcou z piatich lítium-iónových modulov, ktoré ponúkajú využiteľnú energetickú kapacitu 7,4 kWh a dojazd 33 km. Batéria je chladená kvapalinou pomocou chladiacich koľajníc a zostava – vrátane jednotky distribúcie energie, ktorá prenáša energiu batérie zo zadnej časti vozidla na príslušenstvo vpredu – je namontovaná na konštrukčnej podlahe z uhlíkových vlákien. Táto zostava sa potom priskrutkuje na zadnú základňu monokoku, čím sa optimalizuje tuhosť, rozloženie hmotnosti a ochrana proti nárazu. Celkovo kompaktný hybridný komponent modelu Artura – vrátane 88 kg batérie a 15,4 kg elektromotora – zvyšuje celkovú hmotnosť len o 130 kg, čo je úspech, ktorý pomáha novému modelu Spider dosiahnuť najlepšie hodnoty hmotnosti vo svojej triede.
Na okruh aj na cesty
Okamžitý prenos krútiaceho momentu, ktorý poskytuje elektromotor a motor V6, poskytujú modelu Artura Spider ostrú odozvu na plyn a zrýchlenie na celej škále prevodových stupňov. Oficiálne údaje Artura Spider 0-100km/h za 3 sekundy, 0-200km/h za 8,4 sekundy a 0-300km/h za 21,6 sekundy zdôrazňujú úroveň dostupného výkonu superšportov až po maximálnu rýchlosť obmedzenú na 330 km / h. Systém Launch Control pre optimalizovaný výkon na trati je štandardom, rovnako ako nová funkcia “Spinning Wheel Pull-Away”. Aktivuje sa vypnutím elektronickej kontroly stability stlačením tlačidla ESC a umožňuje dramatické pretáčanie kolies pri akcelerácii z pokoja s veľkým zaťažením škrtiacej klapky.
Jazdné režimy
Artura má štyri jazdné režimy pohonnej jednotky: Comfort, Sport a Track, plus čisto elektrický režim E-mode bez emisií. Komfortný režim kombinuje elektrický a hybridný pohon s vypnutým spaľovacím motorom pri nízkych rýchlostiach a znovu aktivovaným, keď si to vyžaduje rýchlosť alebo zrýchlenie. Režimy Sport a Track využívajú elektromotor čoraz agresívnejším spôsobom pre odozvu a zrýchlenie v nízkych otáčkach a zahŕňajú ostrejšie stratégie radenia. Režim Track poskytuje najvyššiu rýchlosť nabíjania vysokonapäťovej batérie.
Čistý kokpit a prémiová cena
Kabína nového modelu Artura Spider – zdobená luxusnými materiálmi podľa preferencií vodiča – si zachováva účelný dizajn kupé zameraný na vodiča. “Čistý” volant je bez tlačidiel a ovládacích prvkov, okrem tvarovaných radiacich páčok, ktoré sa pohybujú spolu s volantom. Na displeji, ktorý sa pohybuje spolu so stĺpikom, sa nachádzajú aj ovládacie prvky na výber režimov ovládania a hnacieho ústrojenstva, ktoré umožňujú zmeny – vrátane jednoduchého prepínania medzi elektrickým a hybridným pohonom. McLaren Artura Spider má cenu na domácom britskom trhu od 221 500 libier za štandardnú špecifikáciu. K dispozícii sú tri ďalšie špecifikácie interiéru, každá je k dispozícii za ďalších 5 050 libier.