Domov SPRÁVY News O auto z roku 2011 je enormný záujem, musia navýšiť výrobu

O auto z roku 2011 je enormný záujem, musia navýšiť výrobu

Foto: Fiat

Ročnú produkciu musia navýšiť o 20 %, teda 31-tisíc kusov, aby uspokojili dopyt. Predstavitelia značky teraz potvrdili, že vo výrobe zostane minimálne do roku 2027. 

Motoristická verejnosť už netrpezlivo očakáva novú generáciu modelu Fiat Panda, ktorá príde v čisto elektrickej verzii. To však neznamená, že súčasná generácia predávajúca sa so spaľovacími motormi, bude presunutá do múzea. Záujem o Pandu je totiž taký veľký, že Fiat musí na enormný dopyt reagovať navýšením celkovej ročnej produkcie zo súčasných 144 na 175-tisíc kusov. Generálny riaditeľ  Fiatu, Olivier Francois, v priebehu týždňa dokonca potvrdil, že benzínová Panda zostane vo výrobe minimálne do roku 2027. Pokiaľ to dovolia emisné normy, tak možno aj dlhšie.

Fiat Panda
Foto: Fiat

Pre Fiat je Panda mimoriadne úspešným modelom. Aktuálna generácia je v predaji už od roku 2011 a drobnými modernizáciami si stále dokáže zachovať priazeň zákazníkov. Samozrejme, rozprávame sa najmä o talianskom trhu. Automobil stojí na rovnakej platforme ako aj Lancia Ypsilon, ktorá sa už taktiež predáva dlhých 13 rokov. Nová generácia Ypsilonu pritom bola predstavená len nedávno. Pri Pande zákazníci oceňujú vysokú praktickosť, ktorú dokáže ponúknuť napriek mimoriadne kompaktným rozmerom. V portfóliu sa nachádzala aj verzia s pohonom 4×4 či verzia na LPG.

Foto: Fiat
Povinný refreš

Tieto modely však zoženiete už iba z druhej ruky. Aktuálne je na trhu len litrový mild-hybrid spaľujúci benzín. Čoskoro Panda prejde modernizáciou, aby vyhovela novým požiadavkám na bezpečnosť. Podobne ako všetky automobily predávané od júla 2024, aj Panda musí mať povinnú signalizáciu prekročenia rýchlosti, čiernu skrinku, asistent jazdy v jazdnom pruhu či systém čítania dopravných značiek. Predstavitelia automobilky tiež potvrdili, že štandardom sa stane aj systém sledujúci bdelosť vodiča a zadné parkovacie senzory. Palubnú dosku doplní celkom nový infotainment so 7-palcovou dotykovou obrazovkou podporujúci konektivitu Apple CarPlay a Android Auto. On júna bude možné objednávať aj novú líniu s názvom Pandina, ktorá bude charakteristická bielym lakom a žltými doplnkami.

ssangyong-torres-evx
Fiat Panda
Foto: Fiat

Fiat vytvoril skutočne nadčasové vozidlo, ktoré viac ako dekádu nemusel zásadne prepracovávať, čo šetrilo zdroje na vývoj. Fiat bol v minulom roku najpredávanejšou značkou koncernu Stellantis, nových majiteľov si našlo viac než 1,3 milióna vozidiel. Panda je v ponuke s litrovým trojvalcom s výkonom 70 koní a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Na výber sú tri stupne výbavy s názvami Panda (13.590 €), Urban (14.190 €) a Cross (14.990) a päť farieb karosérie. Vonkajšie rozmery vozidla sú 3635 x 1643 x 1551 mm s rázvorom dlhým 2300 mm. Batožinový priestor má objem 225 litrov. Kombinovaná spotreba podľa WLTP je 5 l/100 km, nádrž má objem 38 litrov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 129

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Fiat
Predchádzajúci článokNádhernému Maserati GranCabrio chýba už len osemvalec
Nasledujúci článokBublina spľasla. Výrobca elektromobilov rok 2024 zrejme neprežije

4 COMMENTS

  1. Mohli by robil aj pandu kombi/long tak s 380-420l kufom ako mali 500L ale lacnejšiu.. oplastovane a neoplastovane MPV LPG/mild-hybrid.

  2. Fuj, ale je to hnusné, kto to pre boha kupuje. Prístrojovka vyzerá byť pomerne dementne riešená a tá radiaca páka ako na dodávke to je čerešnička. Musí to byť hodne lacné.

  3. Chodil som do Talianska lyžovať. Skoro v každom dome ako druhé, tretie auto v rodine bola Panda, väčšinou 4×4. Tu nešlo o dizajn, ale o účel. Keď napadlo cez sezónu 2-3 metre snehu, po sprejazdnení to bolo auto-približovadlo v dedinách a mestečkách do obchodu, k lekárovi, na úrad…. atď. Malé, šikovné na zaparkovanie a v tých kopcoch 4×4 ideál.

Comments are closed.