Zástupcov C segmentu vo forme hatchbackov, kombi alebo SUV je na trhu viac ako dosť. Vyznať sa v bohatej ponuke modelov je pre bežného človeka častokrát náročná úloha.
V roku 2017 predstavila Škoda Auto svoje druhé SUV – Karoq. S počtom viac ako pol milióna predaných vozidiel sa stal nosným pilierom modelového portfólia českej značky. V roku 2021 bol Karoq po najpredávanejšom modeli Octavia a mestskom SUV Kamiq tretím najžiadanejším vozidlom. V tejto chvíli je Karoq ponúkaný v 60 krajinách sveta.
Dizajn nešokuje
Na fakt, že Škoda prestala robiť radikálne dizajnové zmeny nielen v rámci modernizácie, ale dokonca aj pri celkom nových generáciách svojich modelov, si už začíname zvykať. Modernizovaná verzia modelu Karoq prináša vylepšený emocionálny jazyk značky Škoda a kryštalické prvky. Vrcholná verzia Sportline prináša niekoľko unikátnych dizajnových prvkov. Maska chladiča s orámovaním v čiernej lesklej farbe a čiernymi matnými lamelami výrazne kontrastuje s predným nárazníkom lakovaným vo farbe karosérie s výraznou mriežkou prívodu vzduchu a čiernymi dizajnovými prvkami. Ďalšími lakovanými detailmi v čiernej farbe sú kryty spätných zrkadiel, lišty okolo bočných okien, strešné nosiče alebo difúzor zadného nárazníka.
Pár zmien aj vo vnútri
Vzhľad interiéru umocňujú nové dekoračné lišty a nové poťahy, vrátane tých z trvalo udržateľných materiálov. Poťahy sedadiel z ECO látky, ktoré sú dostupné na prianie, sú vyrobené z vlákien získaných z recyklovaných PET fliaš. Čierna farba dominuje aj v interiéri. Čierne je obloženie stropu a stĺpikov a rovnako čierne sú aj športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy potiahnuté priedušnou látkou Thermoflux, ktorá prepúšťa až 4,5-krát viac vzduchu ako zvyčajné látky a zabezpečuje tak výrazne lepší komfort sedenia. Na prianie sú k dispozícii komfortné kožené sedadlá.
Pod kapotou čistá nafta
Veríme, že sa nájdu aj vodiči s progresívnym zmýšľaním a ako pohon si k svojmu Karoqu zvolia benzín, no Škoda je stále konzervatívna automobilka, rovnako ako jej klienti a preto bude nafta prvou voľbou. A ako vidíte, ani verzia Sportline nebude výnimkou. Motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW je na prianie k dispozícii s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Motory EA288 Evo sú vybavené systémom úpravy výfukových plynov SCR, ktorý pomáha znižovať emisie oxidov dusíka. Počas takzvaného procesu Twin Dosing prichádza k vstrekovaniu AdBlue pred dva redukčné katalyzátory, ktoré sú usporiadané za sebou. Prvý katalyzátor je umiestnený pri motore v blízkosti zberného potrubia, druhý je umiestnený ďalej od motora na podvozku. Aj keď sa v meste nafta celkovo trápi, prekvapí spotrebou do 7 litrov, Diaľnica a okresky neprekvapia hodnotu okolo piatich litrov.
Prečo nie?
Otázka znie, prečo by ste si nemohli vybrať vizuálne atraktívnu verziu modelu Karoq s pomerne nudným naftovým motorom? Keď sa v našej redakcii mohla objaviť Cupra Formentor v naftovej verzii a to ide o primárne športový model aj automobilku, tak prečo nie Karoq Sportline TDI? Ak sa potešíte zo športových a zároveň pohodlných sedadiel, adaptívneho podvozka, ktorý ani pri 18-palcových kolesách z vás nevytrasie dušu a stále prítomných všetkých praktických vlastností Škody ako veľa miesta v druhom rade a v batožinovom priestore, netreba váhať. Aj slovenský otec potrebuje do svojho inak nudného auta trochu dynamiky a emócií.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Škoda Karoq |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1968 cm3 |
Max. výkon | 110 kW / 150 k |
Max. krútiaci moment | 360 Nm |
Palivo | Nafta |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 7-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 384 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 841 mm |
Výška | 1 612 mm |
Rázvor náprav | 2 630 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1608 – 1825 kg |
Objem batožinového priestoru | 500/1 609 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,7 s |
Rozmer pneumatík | 225/50 R18 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 7,2 l/100 km |
Diaľnica | 5,8 l/100 km |
Okresky | 5,1 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 26 760 eur |
Základná cena testovanej verzie | od 39 940 eur |