Domov SPRÁVY News Nová Cupra Formentor oficiálne – prvé foto a info

Nová Cupra Formentor oficiálne – prvé foto a info

Foto: Cupra

Predajne mimoriadne úspešný automobil podstúpil očakávaný facelift. Nezmenil sa iba vizuál, ale aj interiér a technika.

Formentor zaznamenal v minulom roku viac než 120-tisíc predaných kusov a ide o jednoznačne najpredávanejší model značky. Inovovaný Formentor tak prichádza s ambíciou posilniť pozíciu značky Cupra na trhu a posunúť ju ešte ďalej. „Rekordné výsledky značky Cupra sú založené na úspechu nášho crossoveru Formentor,“ povedal Wayne Griffiths, CEO značky Cupra. „Nový Formentor je čistá dizajnová obsesia. Niečo, čo robí značku Cupra jedinečnou a čím vystupuje z masy. Provokujúci dizajn našich automobilov prispel k úspechu značky a nový Formentor je toho najlepším príkladom.

Cupra Formentor
Foto: Cupra
Dizajn exteriéru

Formentor prináša nové výrazové prostriedky dizajnu s prednou časťou v profile žraločieho nosa, LED svetlomety s trojuholníkovou svetelnou grafikou a veľkým otvorom na vstup chladiaceho vzduchu v nárazníku. Predná časť karosérie pôsobí odhodlane, logo je teraz umiestnené na kapote. Vzduch k chladiču prúdi cez rozmerný otvor so šikmými rebrami v nárazníku, ktorý vizuálne signalizuje, že ide o výkonné vozidlo. LED svetlomety sú zložené z trojíc segmentov trojuholníkového tvaru, vytvárajúcich svetelnú grafiku, ktorá sa stane novým poznávacím znakom vozidiel značky Cupra.

Foto: Cupra

Bočný profil karosérie zvýrazňujú klenuté blatníky prekrývajúce kolesá. Na výber je 8 rozličných diskov kolies formátu 18 a 19 palcov. Na zadnej časti karosérie sú trojuholníkové zadné skupinové svetlá prepojené svietiacim pásom, v ktorého strede je integrované svietiace logo Cupra. Rovnako ako predné svetlomety aj zadné svetlá sú tvorené na každej strane trojicami trojuholníkových LED segmentov v trojrozmernom vyhotovení. Zákazníci dostanú na výber osem farieb karosérie vrátane nových odtieňov Century Bronze Matt a Enceladus Grey Matt.

Cupra Formentor
Foto: Cupra
Dizajn interiéru

Kabína naďalej kombinuje športový charakter a udržateľnosť s digitálnymi technológiami a kvalitnými materiálmi. Formentor po otvorení dverí privíta vodiča a spolujazdca svetelným logom premietaným na zem vedľa vozidla a osvetlenými dekoračnými lištami na prahoch dverí. Príslušnosť k rodine Cupra signalizuje multifunkčný športový volant s typickými satelitnými tlačidlami, ktoré sú spolu s radiacimi pádlami štandardom pri verziách vybavených dvojspojkovou prevodovkou DSG. Prístrojová doska má povrch s parametrickým 3D vzorom, ktorý je vizuálne zaujímavý a príjemný na dotyk. Osobitý štýl dodávajú interiéru medené akcenty  na rozličných miestach kabíny, vrátane mriežok ventilácie.

Foto: Cupra

Zákazníci majú na výber niekoľko typov sedadiel. Štandardné športové sedadlá majú textilný poťah. Škrupinové športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy môžu mať poťah buď z mikrovlákna vyrobeného zo 73 % z recyklovaného materiálu a opatreného laserovou perforáciou, alebo z kože spracovanej šetrne voči životnému prostrediu. Špičkové športové sedadlá CUPBucket kombinujú ultra technický textil na stredných častiach poťahu s recyklovaným mikrovláknom. Tieto sedadlá s nižšou montážnou polohou a športovou polohou vodiča za volantom sú k dispozícii pre špičkovú verziu Formentor VZ.

Cupra Formentor
Foto: Cupra

Prístrojový panel je plne digitalizovaný. Obsahuje nové, zdokonalené užívateľské rozhranie HMI zložené z konfigurovateľnej obrazovky digitálneho združeného prístroja pred vodičom a veľkého dotykového displeja systému infotainmentu s uhlopriečkou 32,8 cm (12,9“) s osvetlenými digitálnymi posúvačmi na spodnej hrane rámu. Systém infotainmentu má nové menu. Na základnej obrazovke je lišta App Bar, widgety a osobitná lišta Clima Bar obsahujúca ikony ovládania klimatizácie.

Nový audiosystém Sennheiser

V položkách príplatkovej výbavy sa objaví nový audiosystém kategórie high-end vyvinutý v spolupráci s expertmi spoločnosti Sennheiser Mobility. Systém má multikanálový zosilňovač s celkovým výkonom 390 W a sústavu 12 reproduktorov. Digitálny akustický procesor v zosilňovači využíva softvér AMBEO Concerto spoločnosti Sennheiser, ktorý zo stereofónneho záznamu extrahuje základné komponenty hudby, vrátane jednotlivých nástrojov a priestorovej informácie a z nich v kabíne vozidla vytvorí trojrozmerné ozvučenie pre autentický zážitok z hudby.

Cupra Formentor
Foto: Cupra
Osem pohonných jednotiek

Pre Formentor bude na výber celkovo 8 spaľovacích motorov, z toho 3 elektrifikované. Ich výkonové spektrum siaha od 110 kW (150 k) do 245 kW (333 k). Základnou pohonnou jednotkou je benzínový štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), pohonom predných kolies a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejšiu alternatívu predstavuje motor 2.0 TSI s výkonom 150 kW (204 k), ktorý sa štandardne kombinuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a systémom pohonu všetkých kolies 4Drive.

Pre verzie Formentor VZ sú na výber dva benzínové motory 2.0 TSI. Slabší má výkon 195 kW (265 k) a poháňa predné kolesá prostredníctvom 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Silnejší dosahuje výkon 245 kW (333 k) a montuje sa výlučne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a novým systémom pohonu všetkých kolies 4Drive s technológiou torque splitter. Tento systém pohonu všetkých kolies obsahuje v skrini rozvodovky zadnej nápravy namiesto klasického diferenciálu dve nezávislé elektrohydraulicky ovládané multilamelové spojky – jednu pre každú polos. Vďaka tomu systém môže nezávisle rozdeľovať krútiaci moment na jednotlivé zadné kolesá. Tým sa pri jazde v zákrute zvyšuje agilita a zlepšuje ovládateľnosť.

Cupra Formentor
Foto: Cupra
Pluginy s rýchlym nabíjaním

Súčasťou ponuky pohonných jednotiek je naďalej aj štvorvalcový turbodiesel 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom predných kolies. Pre nový Formentor budú na výber dve verzie plug-in hybridného pohonu eHybrid s výkonom 150 kW (204 k) a 200 kW (272 k). Obidve využívajú benzínový štvorvalec 1.5 TSI evo2, elektromotor s výkonom  85 kW (115 k) integrovaný do skrine špeciálnej 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky eDSG a novú lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu s väčšou kapacitou 19,7 kWh. Nový agregát eHybrid umožňuje dojazd s výlučne elektrickým pohonom vyše 100 km (WLTP). Batéria sa teraz dá aj zrýchlene nabíjať jednosmerným prúdom (DC) s výkonom 50 kW na verejných nabíjačkách a z domového wallboxu výkonom 11 kW (u predchodcu 3,6 kW).

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Cupra
Predchádzajúci článokVolkswagen zmení dizajn svojich áut
Nasledujúci článokIONIQ 5 N aj BMW majú problém. Na trh mieri lacnejší a rýchlejší elektromobil