Po tom, čo sa na verejnosť prevalila kauza Dieselgate, už v automobilovom priemysle nič nie je ako predtým. V septembri 2017 totiž do platnosti vstúpila nová metodika merania emisií WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), ktorá núti automobilky robiť rázne opatrenia. Pocíti to aj obľúbený hot-hatch Peugeot 308 GTi.
Peugeot 308 GTi sa tak pridá k modelom ako BMW M3, BMW M550i, BMW 760Li, naftová Porsche Panamera alebo aj Audi SQ5. Nedávno dokonca na povrch vyplávala informácia, že aj Audi SQ7 dočasne musí zmiznúť, pretože inžinieri v Audi musia prispôsobiť motor súčasným emisným kritériám.
Obľúbený rýchlik s 1,6 litrovým turbomotorom a 270 koňmi pod kapotou musí prejsť pár zmenami. Dobrá správa ale je, že sa jeho výroba nekončí úplne, ale iba pozastavuje. Od konca júna do začiatku októbra 2018 tak Peugeot 308 GTi zmizne z ponuky. Ďalšou dobrou správou je, že zmeny sa nedotknú výkonu, a teda 270 koní pod kapotou zostane aj naďalej. Peugeot 308 GTi však dostane filter pevných častíc a to by malo docieliť požadované emisné hodnoty.
Zdroje: motor1/startstop.sk