Domov SPRÁVY News Jeep odhalil vylepšený Avenger 4xe, vyriešil hlavný problém elektrických džípov

Jeep odhalil vylepšený Avenger 4xe, vyriešil hlavný problém elektrických džípov

Foto: Jeep

Začiatkom roka sme zverejnili náš test Jeep Avenger. Kompaktnému SUV vtedy chýbala jedna zásadná vec, ktorú teraz výrobca napravil. Pohon všetkých kolies 4xe. 

Eric Laforge, šéf značky Jeep v rozšírenej Európe, povedal: „Avenger je jedným z najväčších úspechov značky Jeep v Európe s viac ako 90 000 objednávkami od koncových zákazníkov, z ktorých takmer 30 % bolo plne elektrických. Po tomto úspechu bude Avenger 4xe novým štandardom v segmente “B-SUV”, ktorý ponúkne exkluzívny dizajn, špičkový výkon a bude predstavovať plné vyjadrenie odkazu značky Jeep v oblasti pohonu všetkých kolies.“

Priorita dizajnu je ochrana

V skutočnosti posúva Avenger funkčný dizajn na ďalšiu úroveň s vyhradenými exteriérmi vytvorenými tak, aby nielen vynikli, ale aj lepšie uspokojili požiadavky v teréne.

Patria sem prvky ako zadný ťažný hák, strešné nosiče na kajaky a raftingové vybavenie. Sedadlá sú vyrobené z materiálu, ktorý je dvakrát odolnejší a vodotesný. Navyše sú chránené ľahko čistiteľným riešením, ktoré chráni pred škvrnami a blatom.

Pri dizajne modelu Avenger 4xe Jeep uprednostnil ochranu vozidla. Už na prvý pohľad upútajú pozornosť osviežené exteriérové prvky. Zmeny zahŕňajú prepracované hmlové svetlá umiestnené o niečo vyššie a von, čím sa zlepšuje viditeľnosť vozidla v noci.

Strešné nosiče a zadný ťažný hák sú tiež starostlivo prispôsobené tak, aby dopĺňali robustnú osobnosť vozidla. Predný a zadný nárazník sú vyrobené z farebného materiálu s povrchovou úpravou proti poškriabaniu. Predný nárazník odhaľuje koleso, zvyšuje bezpečnosť a pevnosť v skalnatom teréne. Má tiež vyššie a výraznejšie opláštenie chrániace tabuľku s EČV pred nárazmi.

Okrem toho sú tu ďalšie dôležité komponenty, ako predná spodná mriežka chladiča a radar chránené robustným nárazníkom. Ten má zaistiť odolnosť a dlhú životnosť v drsnom prostredí.

Foto: Jeep
Nový pohon = viac zábavy

Inovatívne hnacie ústrojenstvo v Avengeri 4xe hladko spája výhody hybridného systému so špičkovou technológiou AWD. Ide o 48 V hybridný systém s 1,2-litrovým turbomotorom s výkonom 136 koní a dvomi elektromotormi s výkonom 21 kW. Umiestnené sú v prednej aj zadnej časti vozidla. Pohon zahŕňa automatickú 6-stupňovovú dvojspojkovú prevodovku s integrovaným elektrickým motorom. Avenger tak pri nízkych rýchlostiach jazdí v plne elektrickom režime. Táto konfigurácia nielen umocňuje výkon, po ktorom nadšenci značky Jeep túžia, ale prináša aj zvýšenú úroveň vzrušenia prostredníctvom funkcie E-Boost v režime Sport.

Foto: Jeep
Lepšia priechodnosť

Zmienené extra schopnosti pod kapotou umožňujú modelu 4xe podávať vynikajúci výkon: dosiahnuť maximálny výkon 136 k a rýchlosť až 194 km/h (+10 km/h v porovnaní s modelom e-hybrid) so zrýchlením z 0 na 100 km/h len za 9,5 sekundy.

Pohonná jednotka 4xe stanovuje nový štandard v hybridnom modelovom rade Avenger – ponúka najvyšší výkon a krútiaci moment s výkonom 36 k a o 25 Nm viac ako verzia e-Hybrid FWD. Výsledkom je prudšie zrýchlenie a vyššia maximálna rýchlosť pri zachovaní minimálneho nárastu emisií CO2.

Aj keď vezmeme do úvahy, že model s pohonom predných kolies už nemal vo svojej triede konkurenciu, vylepšenia tento náskok zvýrazňujú: vylepšené uhly v teréne, zvýšenie svetlej výšky o 10 mm a schopnosť brodiť až v 400 mm vody.

Foto: Jeep
Rozdeľovanie výkonu

Výnimočné hnacie ústrojenstvo v kombinácii s reduktorom 22,7:1 umiestneným na zadnej náprave zabezpečuje mimoriadny krútiaci moment zadných kolies 1 900 Nm a poskytuje bezkonkurenčnú trakciu. Táto schopnosť umožňuje zdolávať svahy takmer 40 % v náročných terénoch, ako je štrk, a až o 20 %, keď nie je priľnavosť na prednej náprave.

Jeep Avenger 4xe je vybavený inteligentným pohonom všetkých kolies, ktorý zabezpečuje, že pohon 4×4 je vždy k dispozícii v prípade potreby. Pri nízkych rýchlostiach (medzi -30 a +30 km/h) je trakcia na všetkých štyroch kolesách trvalá s delením 50:50. Pri stredných rýchlostiach (30 až 90 km/h) sa pohon zadnej nápravy aktivuje len na požiadanie. Je pozoruhodné, že aj pri nulovom krútiacom momente Nm zostáva zadný elektromotor pre náhle potreby spojený so zadnými kolesami. Pri zapnutom pohone všetkých kolies je rozdelenie krútiaceho momentu založené na skutočnom dopyte s potenciálnym rozdelením až do pomeru 50:50. Pri vysokých rýchlostiach (nad 90 km/h) sa pohon vpred stáva trvalým a zadný e-motor sa odpojí od nápravy, aby sa minimalizovala spotreba paliva.

Foto: Jeep
Viac jazdných režimov

Funkcia Selec-Terrain v modeli Avenger 4xe umožňuje vodičovi zvoliť si vhodný režim pre každú situáciu.

  • Auto ponúka pohon všetkých kolies len na požiadanie, je ideálny pre každodennú jazdu s minimálnymi emisiami CO2;
  • Sneh poskytuje vylepšenú kontrolu stability a inteligentný pohon všetkých kolies pre bezpečnú jazdu na cestách v zime;
  • Piesok a blato je režim prispôsobený nerovnému terénu so špecifickými prevodovými pomermi a trakčnou kontrolou;
  • Sport maximalizuje silný prenos výkonu a krútiaceho momentu systému 4xe, ktorý je ďalej vylepšený systémom e-boost na zadných kolesách.
Výnimočný v rámci koncernu

Výhodou tohto mild-hybridného pohonu je, že pohon oboch náprav bude funkčný aj pri vybití akumulátora. V takomto prípade spaľovací motor poháňa predné kolesá a súčasne aj elektromotor v prevodovke, ktorý vtedy funguje ako generátor vyrábajúci elektrickú energiu pre elektromotor pohonu zadných kolies. Jeho súrodenci ako Peugeot 2008, Opel Mokka, Fiat 600 ani nové Alfa Romeo Junior nič také neponúkajú. Jeep si toto technické riešenie presadil zrejme preto, aby chránil off-roadový imidž značky.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJJeep
Predchádzajúci článokTakto ste Octaviu ešte nevideli: Z úchvatnej Octavie RS Zephyr Hyper Widebody Kit pôjdete do kolien
Nasledujúci článokNová KIA EV3 oficiálne: Toto bude váš prvý elektromobil