Domov SPRÁVY Elektromobilita Európa, sleduj a uč sa. Nový Dongfeng vstupuje do predaja aj v...

Európa, sleduj a uč sa. Nový Dongfeng vstupuje do predaja aj v SR

Foto: Dongfeng

Na Slovensku sa oficiálne začal predaj mestského elektromobilu Dongfeng BOX. Ako prvú je možné objednať verziu s väčšou kapacitou batérie a v najvyššej výbave.

Dongfeng BOX je jedným z prvých vyzývateľov Dacie Spring na poli cenovo dostupných elektromobilov. Samozrejme, na trhu bude súperiť aj s Citroenom e-C3 a v tabuľke na konci článku porovnávame parametre modelu BOX aj s Fiatom 500e. Pretože Dongfeng BOX kombinuje vlastnosti všetkých spomenutých vozidiel do jedného atraktívneho celku. Jeho dizajn je pútavý, priam až futuristický. Ako jedno z mála malých áut má bezrámové okná dverí a nechýba mu ani panoramatická strecha. Všetky svetlomety používajú LED. Na prvý pohľad v tomto prípade vôbec nie je vidieť nejaké šetrenie nákladov a to sa týka aj interiéru. Dongfeng jasne uvádza, že ide o mestské vozidlo, ktoré poskytne dostatočný vnútorný priestor pre dvoch dospelých cestujúcich a dve deti.

Dongfeng BOX
Foto: Dongfeng

Kľúčovým prvkom vozidla, vďaka ktorému dokáže jazdiť efektívne a prejsť na jedno nabitie relatívne dlhú vzdialenosť, je udržanie nízkej hmotnosti. Dongfeng BOX váži len 1324 kg, čo je len o 100 až 200 kg viac ako iné vozidlá v tomto segmente so spaľovacími motormi. Box používa lítium-fosfátové batérie s kapacitou 42,3 kWh, ktoré podľa normy WLTP vystačia na dojazd 340 km. Ich nabitie z 30 na 80 % kapacity trvá 30 minút. Na pohon slúži synchrónny elektromotorom s najvyšším výkonom 70 kW (95 koní) a maximálnym krútiacim momentom 160 Nm, ktorý roztáča predné kolesá. BOX zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 140 km/h. Ako elektromobil pritom obsahuje všetky dôležité výhody a možnosti elektrických vozidiel ako funkcie V2L, V2V či predohrev batérie.

Dongfeng BOX
Foto: Dongfeng
Výbava

Vonkajšie rozmery vozidla sú 4030 x 1810 x 1570 mm. Rázvor osí kolies je dlhý 2660 mm. Na tento segment je pomerne nezvyčajné riešenie v podobe asymetrických rozmerov pneumatík. Čo sa týka výbavy, v tej najvyššej s označením E3 sú prvky ako napríklad automatické prepínanie medzi diaľkovými a stretávacími svetlami, digitálny prístrojový panel s 5-palcovou uhlopriečkou, 12-palcová obrazovka multimediálneho systému, bezdrôtová nabíjačka na telefón, automatická klimatizácia, 360-stupňová parkovacia kamera či adaptívny tempomat.

ssangyong-torres-evx
Dongfeng BOX
Foto: Dongfeng

Sedadlo vodiča je nastaviteľné elektricky a má pamäťovú funkciu a je vyhrievané aj ventilované. Sedadlo spolujazdca je nastaviteľné manuálne. Samozrejmosťou je bezpečnostná výbava podľa štandardov Európskej únie. Cena takto vybaveného vozidla je stanovená na 21 990 eur s DPH. Jedinou príplatkovou položkou je metalíza za 690 eur. V druhej polovici roka bude k dispozícii aj nižší stupeň výbavy E2 a úplný základ E1 s menšou, 31,4 kWh batériou.

Model Dongfeng BOX Citroen e-C3 Dacia Spring Extreme Fiat 500e
Dĺžka (mm) 4030 4010 3701 3632
Šírka (mm) 1810 1760 1583 1683
Výška (mm) 1570 1570 1519 1527
Rázvor (mm) 2660 2540 2423 2322
Kufor (l) nie je známe 310 308 185
Výkon (k) 95 113 65 118
Krút. moment (Nm) 160 120 113 220
0-100 km/h (s) 10,6 11 13,7 9
Max. rýchlosť (km/h) 140 135 125 150
Kapacita batérie (kWh) 42,3 44 26,8 42
Dojazd (km) 340 320 228 337
Cena (€) 21 990 nie je známe 19 900 32 990

 

Foto: Dongfeng

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 97

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJDongfeng Motor SK
Predchádzajúci článokVrak chceli predať ako leštenku. Najviac problémových áut pochádza z Nemecka
Nasledujúci článok1x som šoféroval čínske EV. Po 20 minútach som rozmýšľal, za koľko predám svoj nemecký diesel

1 COMMENT

  1. dizajnom už mu môže konkurovať iba 2x drahšia 500vka ale stále je otázna spoľahlivosť týchto vecičiek z Číny a reálná servisovatelnodt, teda dostupnosť a ceny dielov a schopnosti mechanikov opravovať v tom elektroniku ako je nabíjací modul alebo veci v batérii ako je chladivo, meniče, packy atd a ako dlho budú na to držať diely skladom, keď každé 3 mesiace prídu s novým modelom. možno by to chcelo v eú zriadiť jedno obrovské servisné centrum kde pošlu vadný diel a odošlú repasovaný a o to by sme mali zasúťažiť to je väčší prínos než montovňa v Maďarsku

Comments are closed.