Domov MOTO Vyskúšali sme modernú “Babetu” za 1700 eur, prejde aj 200 km

Vyskúšali sme modernú “Babetu” za 1700 eur, prejde aj 200 km

Foto: Matej Jankovič

Dnes sa vrátime o pár rokov späť a zaspomíname si na časy dávno minulé, ale zároveň tak súčasné, ako sa len dá. Pre tentokrát sa pozrieme na bicykel skrížený s motocyklom, a to doslova. Tí starší z nás si určite zaspomínajú na svoje začiatky na legendárnej Babete. Predstavujeme vám model MP Korado SUPERMAXI 50 EFI Euro5 II.

Nepoznám snáď nikoho z mojej generácie, kto by nesedel alebo teda nejazdil aspoň raz na Babete. Dalo by sa povedať, že jej nástupcom je práve MP Korado od našich západných bratov, a to priamo z Čiech. Snáď jediný moped, ktorý spĺňa EURO 5 normu a zároveň si aj z už spomínanej Babety doniesol práve pedále namiesto stupačiek.

MP Korado SUPERMAXI 50 EFI Euro5 II
Foto: Matej Jankovič
Pozrime sa na ňu

Aj keď dnes stretnúť na našich cestách motocykel s jedným valcom sa ešte občas pošťastí, tak stretnúť ho s objemom 49 centimetrov kubických je už rarita. Tento motor má závratný výkon takmer tri kone, teda presne je to 2,71924231 konskej sily a rozhodne budete potrebovať každý jeden kúsok.

MP Korado SUPERMAXI 50 EFI Euro5 II
Foto: Matej Jankovič

Aj keď výkonom síce neohúri, tak po meste vás vždy popreháňa a rozhodne sa nemusíte starať, že by ste dostali pokutu za rýchlosť. Tú z neho dostanete vždy v rozmedzí maximálnych povolených limitov. Pokiaľ patríte medzi tých ľahších, tak sa budete pohybovať okolo 50 kilometrov v hodine. Dobrodruhovia z Korada vytiahnu aj šesťdesiatku, ale jedine jazdou z kopca. 

MP Korado SUPERMAXI 50 EFI Euro5 II
Foto: Matej Jankovič

Zato jazdí v podstate zadarmo. Spotreba na 100 kilometrov sa pohybuje okolo 2 litrov a na nádrž tým pádom dá aj 200 kilometrov. Len pozor, aby ste potom aj zastavili. Lebo na čo treba myslieť vždy, sú brzdy. Tie sú bubnové vpredu aj vzadu a tu je presne vidieť, prečo sme na ne zanevreli. Totižto krízové brzdenie je pre ne cudzí pojem a treba si dopredu premyslieť, kde chcete zastaviť. Brzdy si na Korade myslia, že sú na vlaku a zastaviť taký kolos dá námahu. V tomto prípade rozhodne platí, že to celé máte vo svojich rukách. Lanko proste nepustí, ako silno sa posnažíte, tak rýchlo, alebo teda pomaly, zastavíte.

Foto: Matej Jankovič

Na ceste Korado sedí na 14-palcových kolieskach, ktoré sa nezľaknú ani nie že off-roadu, ale povedzme rovnej šotoliny. Predný svetlomet už navštívil 21. storočie a je LED-kový, do zvyšku ale ešte budete musieť používať žiarovky. Čo sa mi ale rozhodne páčilo, je klasický kruhový rýchlomer s analógovým počítadlom kilometrov, to som teda už naozaj dlho nevidel. Len stále rozmýšľam, načo je tachometer aj v míľach?

Foto: Matej Jankovič
Babeta v modernom šate

Z výbavy rozhodne treba spomenúť držiak na telefón a priestranný zadný kufor. A to je asi všetko. Aj elektronická výbava je “bohatá”. Začal by som elektronickým štartérom a asi by som ním aj skončil. Pohodlie na Korade je dôležitá vec. Sedlo je jednodielne a bohato polstrované a ani po celom dni na ňom vás nič bolieť rozhodne nebude. Pohodlne sa na ňom usadíte aj dvaja.

MP Korado SUPERMAXI 50 EFI Euro5 II
Foto: Matej Jankovič

Ale teraz trochu vážne. V mestskej preplnenej premávke sa rozhodne nestratí a vďaka veľkosti bicykla sa s ním dostanete snáď všade, kde si len spomeniete. Pri váhe necelých 70 kilogramov si s ním poradí každý. 

Foto: Matej Jankovič

Každý, kto si rád zaspomína a chce kus moderného sveta, preňho určite Korado stojí za hriech. Rozhodne je jeho servis jednoduchší ako servis karburátorovej Babety. Jeho revírom je mesto. Na krátke trasy a rýchly presun po meste sa vďaka pedálom nemusíte báť ani dojazdu, keby vám náhodou došiel benzín. Retro je opäť v móde.

Kolesami nadol, priatelia.

NÁZOV: MP Korado SUPERMAXI 50 EFI Euro5 II
MOTOR: 49 cm³
HMOTNOSŤ: 68 kg
VÝŠKA SEDLA: 850 mm
CENA: 1 669 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 432

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTip na zážitkovo výživný víkend – Triglavský národný park a Vysoké Taury
Nasledujúci článokNajvyrovnanejšie 24h Le Mans v histórii. Ferrari to však opäť dokázalo