Domov SPRÁVY News Z tohto auta sa nám nechcelo vystúpiť. Veci, ktoré robí lepšie ako...

Z tohto auta sa nám nechcelo vystúpiť. Veci, ktoré robí lepšie ako konkurencia

Foto: Dongfeng

Európsky automobilový trh sa v posledných rokoch zásadne zmenil. Teraz sa však nebudeme venovať emisným normám či elektromobilom, ale rastúcemu záujmu o vozidla typu SUV a jeho dôsledkom.

Práve pre zvyšujúce sa predaje mnohé automobilové značky začali vyvíjať vozidlá s vyššou svetlou výškou a vyššou stavbou karosérie. To spôsobilo, že postupne z trhu začali miznúť vozidlá typu MPV a to dokonca aj také, ktoré sa predávali v desiatkach tisíc kusov. Lenže priestorom, variabilitou a pohodlím SUV vozidlám typu MPV nedokážu vždy konkurovať. Najmä v dnešných časoch, kedy sú rozdiely vo výbavách jednotlivých typov vozidiel minimálne. Ponuka vozidiel typu MPV sa zúžila, no nedávno sme na slovenskom trhu zaznamenali v tomto smere príjemné oživenie. Dongfeng U-Tour nás okamžite zaujal. A to kvôli viacerým vlastnostiam.

Dongfeng U-Tour
Foto: Dongfeng

 

Dongfeng U-Tour
Foto: Dongfeng
Veľkorysé rozmery

Po prvé, má zaujímavý dizajn, ktorý sa na slovenských cestách rozhodne nestratí. Najmä spracovanie prednej časti je opulentné a v tme vynikne osvetlené, pulzujúce logo. Po druhé, vonkajšie rozmery vozidla sú 4850 x 1900 x 1715 mm, rázvor je dlhý 2900 mm. To sú hodnoty vlastné segmentu D, teda vyššej strednej triedy. Autá podobných rozmerov neraz atakujú cenovú hranicu 50-tisíc eur a viac. Po tretie, pod kapotou si našiel miesto osvedčený agregát, preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra a najvyšším výkonom 177 koní bez elektrifikácie. To je záruka svižnej dynamiky s prijateľnou spotrebou paliva a pohodlnou prevádzkou, keďže táto pohonná jednotka je spojená so 7-stupňovou automatickou prevodovkou.

Dongfeng U-Tour
Foto: Dongfeng
Variabilný a kvalitný interiér

Po štvrté, a dostávame sa snáď k tomu najlepšiemu, čo Dongfeng U-Tour ponúka, je vnútorný priestor a kvalita interiéru. Sedadlá sú usporiadané v konfigurácii 2+2+3. V strednom rade sa tak cestuje v maximálnom komforte. A to nielen vďaka veľkému priestoru v oblasti nôh i ramien, ale aj preto, že obe sedadlá majú funkcie vyhrievania a ventilovania. Pri súčasných vysokých letných teplotách je klimatizácia sedadiel veľmi príjemnou funkciou. Obe sedadlá v strednom rade sú elektricky posuvné vpred/vzad a aj do boku. Cestujúci si ich tak môžu sami nastaviť tak, aby mali dostatočný komfort v oblasti ramien, resp. aby ostatným pasažierom uľahčili prístup do tretieho radu sedadiel. Na tie sa nastupuje medzerou medzi dvoma sedadlami v strednom rade.

Foto: Dongfeng

Zadné bočné dvere sa otvárajú klasicky. Dongfeng však už pripravuje uvedenie ďalšieho MPV, ktoré ponúkne elektricky posuvné dvere. O komfort nie sú ochudobnení ani cestujúci vpredu. Tí okrem vyhrievania a ventilovania sedadiel môžu využívať aj masážnu funkciu. To vodičovi aj spolucestujúcemu znižuje únavu tela na dlhých trasách napríklad na dovolenku k moru.

Dongfeng U-Tour
Foto: Dongfeng

Kabína u Dongfeng U-Tour je príťažlivá nielen vizuálne, ale je maximálne funkčná. Je to priestor, v ktorom je potešením cestovať. Výrobca mal úžasný cit pre detail. Vidieť to napríklad na stolčekoch na operadlách predných sedadiel. Tie sú vyrobené z masívneho hliníka a materiálu príjemného na dotyk, žiadny lacný plast tu nenájdete. Pokojne si na ne môžete položiť notebook alebo tablet a počas cesty sa hrať alebo pracovať.

Foto: Dongfeng
Dongfeng U-Tour Exclusive FR

Nad konfiguráciou vozidla nemusíte dlho rozmýšľať. Dongfeng U-Tour je k dispozícii v dvoch prevedeniach, ktoré sa však líšia len jednou položkou výbavy. Odporúčame teda siahnuť po verzii Exclusive FR, ktorá obsahuje aj predné parkovacie senzory. Jedinou príplatkovou položkou je potom metalíza za 690 €. Automobil vybavený napríklad LED svetlometmi vpredu aj vzadu, 18-palcovými kolesami, 360-stupňovou parkovacou kamerou, bezkľúčovým vstupom a štartovaním, asistentom jazdy v jazdnom pruhu, upozornením pri otváraní dverí, panoramatickou strechou, automatickou jednozónovou klimatizáciou, tempomatom, elektrickým otváraním dverí batožinového priestoru, 6 airbagmi alebo virtuálnym kokpitom tak dokážete zaobstarať len za 33 490 €. Keď sme vozidlo počas nášho redakčného testu ukazovali nezainteresovaným osobám, hádali cenu aj 60-tisíc eur. Vzhľadom na všetok komfort, ktorý toto MPV ponúka, vnútorný priestor a spracovanie, je to mimoriadne atraktívna ponuka.

Čínsky Sharan za 30 000 €? Dongfeng U-Tour - TEST

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJedna značka im kolabuje, druhá žiari, skúsia to s treťou
Nasledujúci článokAutomobilky strašia emisné limity a pokuty. Od roku 2025 budú v EÚ ešte prísnejšie