Domov SPRÁVY News Google už testuje virtuálne billboardy, ľudia sú zásadne proti

Google už testuje virtuálne billboardy, ľudia sú zásadne proti

Navigácia cez Google Mapy bude ponúkať prestávky na trase. Pôjde o akési sponzorované virtuálne billboardy.

Google svoje Mapy neustále zlepšuje
Aplikácia Google Mapy je pre mnohých motoristov hlavnou a jedinou, ktorú využívajú na navigovanie do cieľa. Rozumieme tomu, pretože aj pre nás.

Apka Mapy prešla počas rokov obrovským vývojom. Popri zobrazení máp zhora dnes využívame vyhľadávanie spojov, navigujeme sa podľa vyťaženosti dopravy, nachádzame nové miesta záujmov a spoznávame nové lokality vďaka Street View.

Inzerenti môžu zákazníka zastihnúť včas

Google podľa dostupných správ testuje nový reklamný formát, ktorý v zahraničí označili ako virtuálne billboardy.

Ide o sponzorované návrhy zastávok na práve prebiehajúcej trase, avšak v štandardizovanej a esteticky neobťažujúcej podobe. Jediným vizuálnym prvkom od inzerenta je logo.

Návrh zastávky používateľ môže odmietnuť alebo prijať, kedy Mapy do trasy pridajú túto zástavku.

Kritika pre veľkosť aj irelevantnosť

Google, ktorý testovanie nového reklamného formátu nepotvrdil ani nepoprel, čelí kritike čitateľov pre dva dôvody spojené s novou reklamou.

Prvým je veľkosť zobrazeného návrhu, ktorý údajne môže zabrať takmer polovicu obrazovky. Má to dosvedčovať screenshot od používateľa siete X, ktorý záber zverejnil. Screenshot je však viditeľne odrezaný na výšku, zrejme pochádzal z takzvaného kontextového zobrazenia apky. Zmieňuje sa potenciálna nebezpečnosť funkcie a príliš veľká invazívnosť.

Druhým dôvodom kritiky je potenciálna nerelevantnosť. Návrhy majú byť zobrazené iba na zaklade prebiehajúce kampane inzerenta a lokality používateľa. Nezohľadňuje sa predchádzajúce vyhľadávanie používateľa.

Komentáre používateľov sociálnych sietí odhaľujú významný nesúhlas verejnosti s novou funkciou.

Dodajme, že uvedenie každej novej funkcie do existujúcich apiek prináša aj kritiku a odpor. Je nepochybné, že tejto reakcie berie do úvahy aj vývojár.

Na finálnu funkciu si ešte počkáme

Google v súčasnosti funkciu sponzorovaných návrhov zastávok v Mapách testuje. Ak sa dostane k používateľom, tak v rámci niektorej z budúcich aktualizácií. V súčasnosti nemáme informáciu, kedy a či vôbec k takémuto uvoľneniu funkcie dôjde.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokĎalšia automobilka má problém s odbytom elektromobilov. O prácu môžu prísť tisíce ľudí
Nasledujúci článokBMW zúži ponuku, jedno z SUV skončí