Domov TESTY Nové vozidlá Aha, učte sa od Renaultu. TOTO by malo mať každé nové auto

Aha, učte sa od Renaultu. TOTO by malo mať každé nové auto

Renault Scenic E-Tech je nový prírastok v rodine elektrických vozidiel Renault. Scenic však nie je novým menom, ale jeho súčasná reinkarnácia zmenila takmer všetko, čo mohla.

Nový Renault Scenic E-Tech - nahradil predchodcu?

Dizajn krásny, ale tie svetlá…

Okrem toho, že je to elektromobil, tak zo stredne veľkého MPV je crossover. Nemožno mu však uprieť extravagantný dizajn. Na podobnosti s predchádzajúcimi generáciami Scenicu zabudnite. Zovňajšku dominujú ostré hrany, zaujme textúrovaná predná maska a atypické 20“ disky kolies, ktoré sú špecifikom najvyššej výbavy. 

Renault Scenic
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nie je to len o dizajnových výstrelkoch, ale skrývajú sa za nimi aj šikovné detaily. Napríklad taký radar je šikovne schovaný za logom, čo pridáva k celkovo čistému vzhľadu. Slabinou sú svetlá, ktoré nie sú najsilnejšie a neposkytujú pre túto cenovú kategóriu už pomaly bežne dostupné matrix LED svetlomety. 

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Stále rodinne zameraný

Rozmerovo je nový Scenic o 27 centimetrov dlhší ako Megane, ale na nový Peugeot e-3008 mu chýba 7 centimetrov. Rázvor 279 centimetrov ponúka dostatok priestoru pre pasažierov vzadu. Ani s priestorom na hlavu nie je problém, ale od 1500-eurovej panoramatickej strechy s elektronicky nastaviteľnou priehľadnosťou by sme možno čakali lepšie termoizolačné schopnosti.

Renault Scenic panoramatická strecha
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Vzadu je taktiež citeľné, že Renault je stále majstrom rodinných áut. Prémiová lakťová opierka ponúka extra dva USB C porty, čím ich počet vzadu zvyšuje na 4, ale primárne otočné držiaky na nápoje majú dva úchyty pre telefón/tablet, vďaka čomu môžu deti sledovať svoje obľúbené programy v úplnom pohodlí. Isofixy sú vyriešené taktiež veľmi dobre a poteší aj široký uhol otvárania zadných dverí.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Systém od Google

V prednej časti máme tradičnú súčasnú koncepciu Renaultu. Interiéru dominuje 12“ stredový displej so systémom od Google, takže či už vstavané používateľské rozhranie, alebo konektivita so smartfónom je na vysokej úrovni. Koncepčne si mierny zvyk vyžaduje pavúk za volantom, keďže na pravej strane máte rovno tri páčky – volič smeru, stierače a ovládanie audia. Kvalitatívne a materiálovo je všetko na úrovni a hlavne sedadlá, ktoré kombinujú koženkové bočné vedenie a vzdušný látkový stred. Odkladacích priestorov je dostatok aj tu, ale treba vypichnúť zvláštne umiestnené USB-C porty, ktoré sme hľadali dobrých pár minút a za jazdy do nich nezapojíte nič. 

Renault Scenic interiér
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Kufor má kapacitu 478 litrov (545 litrov podľa inej metodiky). Potešilo hlboké dvojité dno, kam sa zmestí nabíjací kábel, avšak nakladacia hrana je obrovská, bez zjavného dôvodu. Z pohľadu praktickosti sa budete s každým ťažším nákladom poriadne naťahovať. A pod prednú kapotu už nič neodložíte.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Zvláda aj cestovanie?

Výkonovo Scenic E-Tech nie je žiadna raketa, ale akcelerácia z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy je v tejto kategórii nadpriemerná, ak ho porovnáme so spaľovacími náprotivkami. Na slovenskom trhu je zatiaľ iba verzia s najväčšou 87 kWh batériou a elektromotorom, ktorý ponúka 220 koní. Váha 1918 kilogramov je v zákrutách cítiť, ale od Scenicu sme nikdy nečakali nejaké terno. Aj napriek veľkým 20-palcovým diskom je jazda pohodlná a auto je dobre odhlučnené i pri jazde na diaľnici. Slabší je výhľad z auta, preto sme ocenili prítomnosť príplatkového digitálneho spätného zrkadla, keďže zadné okno je veľmi malé. Taktiež A a C stĺpiky sú pomerne masívne.

Renault Scenic
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Spotreba energie bola v priemere 17-18 kWh na 100 km v prevádzke mesto/obchvat. V čisto mestskom prostredí dokážete jazdiť za 16 kWh a bez klimatizácie klesla na úroveň 14,5 kWh. Pri cestovaní na diaľnici pri 130-tke sme dosahovali spotrebu 20,4-21 kWh na 100 km. Veľmi šikovnou vychytávkou je dynamický ukazovateľ dojazdu. Ten totiž ukazuje nielen hodnotu podľa priemernej spotreby, ale maximum v mestskom a diaľničnom cykle. Pri 100 % sme tu videli hodnotu 340 kilometrov, čo je slušné číslo. V meste to bolo viac ako 600 kilometrov. Nabíjací výkon dosahuje špičku 150 kW, avšak výrobca v cenníku udáva 130 kW a nabíjací čas z 15 % na 80 % za 37 minút. 

Renault Scenic digitálne spätné zrkadlo
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Cenovka

Renault Scenic E-Tech štartuje na cene tesne pod hranicou 44 000 €, čo zahŕňa veľkú 87 kWh batériu a bohatú základnú výbavu. My sme testovali najvyššiu výbavu Iconic, ktorá štartuje tesne pod 50 000 €. V porovnaní s bratrancom, Nissanom Ariya, ponúka lepšiu cenu, avšak je menší a má o niečo nižší výkon.

Nový Renault Scenic E-Tech - nahradil predchodcu?

TECHNICKÉ ÚDAJE Renault Scenic
Motor elektrický
Typ a kapacita akumulátora (využiteľná) Li-ion, 87 kWh
Max. výkon 160 kW/220 k
Max. krútiaci moment 300 Nm
Dojazd 340-625 km
Pohon FWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 470 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 864 mm
Výška 1 589 mm
Rázvor náprav 2 785 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 918 kg
Objem batožinového priestoru 545 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,9 s
Rozmer pneumatík 235/45 R20
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 16,2 kWh / 100 km
Diaľnica: 21,3 kWh / 100 km
Okresky: 17,5 kWh / 100 km
Reálny dojazd (v zime) 300 – 500 km
Maximálny nabíjací výkon 150 kW
Doba nabíjania 51 – 80% 37 min
CENA
Základná cena modelu 43 900 €
Základná cena testovanej verzie 49 700 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSkúšali to s elektrikou a pohoreli. Teraz mu vrátili naftový motor
Nasledujúci článokPorsche z Bratislavy: dostane elektromotory, s benzínom urobia zvláštnu vec