Keď sa divoký západ stretne s modernou automobilovou technikou v kabáte Porsche 911, vznikne z toho niečo nechutne drahé, o čo bude určite väčší záujem, než dostupná ponuka.
Možno si spomínate na covidový rok 2020 a koncept RUF Rodeo. Po tomto vozidle bolo niekoľko rokov ticho, no na prekvapenie mnohých spoločnosť predstavila na Monterey Car Week jeho sériovú verziu. Zaujímavosťou je, že najnovšie dielo RUF nie je založené na sériovom Porsche 911, ale namiesto toho má interne vyvinutý monokok z uhlíkových vlákien vystužený bezpečnostnou klietkou, ktorý je chránený niekoľkými patentmi. Celá karoséria vrátane hranatých blatníkov je karbónová.

Vzadu sa nachádza preplňovaný 3,-6litrový celohliníkový plochý šesťvalec s výkonom 610 koní. O prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará 6-stupňová manuálna prevodovka. Vďaka zadnému diferenciálu s obmedzenou svornosťou môže 100 % krútiaceho momentu putovať výhradne iba na zadné kolesá. Pruženie je nezávislé a pozostáva z dvojitých priečnych ramien s elektronicky nastavovaným tlmením. Keďže novým trendom je konštruovanie výkonných športových áut s vyššou svetlou výškou v štýle Porsche 911 Dakar alebo Lamborghini Huracán Sterrato, RUF Rodeo sa vydáva presne týmto smerom. Off-roadový šmrnc dodávajú autu aj terénne pneumatiky Goodyear s 18-palcovými diskami kolies s centrálnou maticou. RUF pritom udáva maximálnu rýchlosť na úrovni až 250 km/h. O zastavenie sa starajú keramické brzdy so 6-piestikovými strmeňmi vpredu a 4-piestikovými strmeňmi vzadu.

Inšpirácia divokým západom domorodým umením
Rovnako ako koncept, aj sériový automobil je odetý do čalúnenia v štýle divokého západu inšpirovaného rančom Ralpha Laurena. Koža vyzerá, ako keby bola odlúpnutá priamo z dobre opotrebovaného konského sedla, zatiaľ čo čalúnenie sedadiel, panely dverí, strop a ďalšie detaily sú vypracované vzormi domorodého amerického umenia. Pedále sú vyrobené z titánu a ovládacie prvky tvoria výhradne gombíky a tlačidlá. Rýchlomer s otáčkomer sú, pochopiteľne, analógové.

Špecialita od RUF tak je výkonnejšia a ľahšia ako továrenské Porsche 911 Dakar a navyše disponuje výhodou vyššej svetlej výšky. Dostupnosť však, samozrejme, nebude taká jednoduchá, pretože záujem o vozidlá spoločnosti RUF spravidla prevyšuje ponuku. Opäť tak trafili do čierneho.