Domov SPRÁVY News Lotus má v budúcnosti jasno – superšport na baterky bez nadváhy

Lotus má v budúcnosti jasno – superšport na baterky bez nadváhy

Foto: Lotus

Automobilka Lotus má veľké plány pre svoju elektrickú budúcnosť. Spoločnosť načrtla, akým smerom sa vydá prostredníctvom nového konceptu s názvom Theory 1. Je to dvojdverový superšport s výkonom 1000 koní, pohonom všetkých kolies a cieľovou hmotnosťou hlboko pod 2 tony.

Theory 1 má reprezentovať budúcu dizajnovú schému Lotusu. Ostrý klinový profil, údajne inšpirovaný Espritom, vedie k prednej časti s tenkými svetlometmi v tvare bumerangu. Predný tvar kabíny je odkazom na dizajn modelu Esprit s motorom v strede, avšak zadná časť je diametrálne odlišná, s ultratenkými zadnými svetlami, vysokým vysúvacím spojlerom a obrovským difúzorom. Veľkú pozornosť si zaslúžia aj dvere, ktoré sa otvárajú kývaním dozadu a hore, podobne ako to má vyriešené škandinávsky konkurent Koenigsegg.

Lotus Theory 1
Foto: Lotus

Základom elektrického supešportu Theory 1 je karbónový monokok s tromi sedadlami. Centrálne umiestnené sedadlo pre vodiča a sedadlá po stranách pre cestujúcich. Interiér je vybavený head-up displejom a obrazovkami na oboch stranách namiesto bočných zrkadiel. Do látky sedadiel, dverí a volantu sú zapustené nafukovacie vankúšiky, ktoré slúžia na masáž cestujúcich a poskytujú vodičovi haptickú spätnú väzbu. Reproduktory, vytlačené na 3D tlačiarni, sú zabudované do každej opierky hlavy sedadla.

interiér Lotus Theory 1
Foto: Lotus

Neviditeľné tlačidlá

V interiéri Theory 1 určite stoja za zmienku tlačidlá, ktoré nemusia existovať. Prostredníctvom reaktívnej textílii, ktorá zaberá povrchy pozdĺž kabíny, môže si posádka podľa potreby zobraziť tlačidlá a naopak, nechať ich aj zmiznúť.

Foto: Lotus

„Technológia je tu len vtedy, keď ju potrebujete, a potom zmizne, ako tlačidlá na požiadanie,“ povedal pre Wired Facundo Gutierrez, výkonný riaditeľ MotorSkins, spoločnosti, ktorá je za touto technológiou. „Napríklad šoférujete a za vami ide auto. Sedadlo vám môže jemne poklepať po ramene. Alebo vám niekto zavolá a zobrazí sa tlačidlo, aby ste hovor prijali. “

sedadlo vodiča vo vozidle Lotus Theory 1
Foto: Lotus

V Theory 1 je zabudovaná 70 kWh batéria, o ktorej Lotus dúfa, že dokáže poskytnúť dojazd 400 kilometrov, čo vďaka váhe pod 1600 kg je pravdepodobné. Spoločnosť tiež predpovedá čas zrýchlenia na stovku pod 2,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 320 kilometrov za hodinu. Výkon 1 000 koní je výrazne nižší ako u súrodenca, modelu Evija, ktorý dosahuje maximálny výkon až 2 000 koní. Toto auto je tiež zhruba o 300 kg ľahšie ako Evija. Lotus sa vracia späť k svojmu základnému étosu ľahkých športových áut, aspoň v porovnaní s inými elektromobilmi s nadváhou.

koleso s pneumatikou
Foto: Lotus

„Nastalo obdobie maximalizmu a ľudia museli urobiť jedno vylepšenie a ísť vyššie, vyššie, vyššie,“ povedal viceprezident dizajnu Ben Payne pre Wired. „A myslím si, že sme dosiahli bod, kedy to zo štylistického hľadiska klesá. S týmto autom nie sme v šialených pretekoch v číslach.”

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Lotus
Predchádzajúci článokStojan uvádza, že ste natankovali viac, než je reálne. Podvádzajú čerpacie stanice s objemom palív?
Nasledujúci článokTEST MG HS facelift – v plnej výbave za menej ako 30 000€?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here