Domov SPRÁVY News MPV, ktoré bavilo šoférovať. Zachovalý kus sa predáva za cenu…

MPV, ktoré bavilo šoférovať. Zachovalý kus sa predáva za cenu…

Foto: AAA Auto

Na sekundárnom trhu stále žijú desiatky modelov áut, ktorých výroba sa už skončila. Niektoré bestsellery z minulých rokov pritom ani nedostali adekvátnych nástupcov, iné sa transformovali do úplne iných karosérií. Z typicky rodinných MPV sa stali SUV alebo crossovery. Veľa z nich skončilo pre prísne emisné predpisy.

Ľudia ich milovali a kupovali, ale emisie ich „zabili“. V posledných rokoch automobilky ukončili výrobu mnohých obľúbených modelov. Dnes ich tak zoženiete už iba v autobazároch. Experti AAA AUTO pripomínajú tie najlepšie z nich a radia, čo nezanedbať pri ich výbere. Chcete príklad? Tak trebárs výborne jazdiace MPV – teda viacúčelové rodinné vozidlo, ktorého jazdné vlastnosti vyhovejú aj náruživejším vodičom, ktorí chcú nielen odviezť rodinu, ale pritom si aj poriadne zajazdiť. Už tušíte? „Výroba Fordu S-Max, respektíve jeho menej športového súrodenca Galaxy, skončila vlani. V našich autocentrách nájdeme aktuálne približne 40 kusov S-Max. Ten najnovší je z roku 2021, pretože skôr ako po troch rokoch nikto také auto nepredáva,“ hovorí Petr Vaněček, spoločný generálny riaditeľ spoločnosti AURES Holdings, ktorá prevádzkuje medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont.

Ford S-Max
Foto: Ford

Koľko stojí jazdený S-Max?

Ceny ojazdených áut sú logicky výrazne priaznivejšie ako tých nových. Tieto modely Ford stáli na konci výroby okolo 40-tisíc eur. V AAA AUTO vyjde napríklad trojročný S-Max v plnej výbave s najlepším motorom 2.0 EcoBlue 110 kW, šesťstupňovým automatom a nájazdom 76-tisíc km na 26-tisíc eur. O rok starší kus s podobným nájazdom je potom takmer o tritisíc eur lacnejší. „U takýchto zánovných áut ešte nie je potrebné riešiť nejaké servisné problémy, u starších sa už vyskytovať môžu. Osemročný S-Max s nájazdom 200-tisíc kilometrov vyjde na desaťtisíc eur,  pričom bude po kúpe vyžadovať ideálne výmenu prevádzkových kvapalín a tiež rozvodového remeňa. Potom však môže ďalej bezproblémovo slúžiť,“ hovorí Petr Vaněček a približuje najsilnejšiu stránku tohto modelu.

Ford S-Max
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

„Veľmi silným dôvodom na kúpu je podvozok. Fantasticky tlmí nerovnosti bez toho, aby strácal čokoľvek zo stability. Žiadne iné auto tejto triedy si s nerovnosťami slovenských ciest neporadí tak ticho, elegantne a nenútene. Za podobnú cenu žiadne lepšie jazdiace vozidlo nekúpite,“ dodáva. V súčasnej dobe už namiesto S-Maxu a Galaxy kúpite iba Transity všetkých veľkostí, prípadne model Tourneo, ktorý sa však tejto dvojici cestovne nemôže ani v najmenšom rovnať.

Ford S-Max
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Podobne sú na tom aj ďalšie modely rodinných MPV – napríklad Opel Zafira, ktorého výroba sa skončila v roku 2019. Pekné a málo ojazdené exempláre z posledného roku výroby sa v sieti AAA AUTO ponúkajú za zhruba 12-tisíc eur. Skončil aj populárny Citroën Grand C4 Spacetourer, ktorý v roku 2022 po 30 rokoch uzavrel históriu veľkopriestorových vozidiel tejto značky. Kratší súrodenec Spacetourer skončil už v roku 2018. Najkrajšie exempláre sa predávajú za sumu okolo 16-tisíc eur.

Foto: AAA Auto
Pokračovanie na ďalšej strane

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokCitroën C4 prejde totálnou zmenou. Bude najkrajším lacným SUV-kupé na trhu?
Nasledujúci článokČínske automobilky sú existenčná hrozba, tvrdí Ford