Domov SPRÁVY News Už nechceme robiť nudné autá, hovorí Ford. Aké je ich riešenie?

Už nechceme robiť nudné autá, hovorí Ford. Aké je ich riešenie?

Foto: Ford

Šéf Fordu nedávno povedal, že chce odísť z biznisu nudných áut a presunúť sa do biznisu ikonických áut. Čo to vôbec znamená?

Smerovanie značky Ford je v posledných rokoch pomerne nejasné, možno až trochu chaotické. Automobilka najprv v 2021 prezradila smelý plán stať sa v Európe od roku 2030 čisto elektrickou značkou. Aj v dôsledku toho sa rozhodli zrušiť populárne modely Mondeo či Fiesta a rovnaký osud čaká v roku 2025 aj Focus. To pochopiteľne vyvolalo množstvo nechápavých reakcii naprieč automobilovým svetom.

Ústup od elektrických cieľov

Tento rok však Ford zažil nepríjemný stret s realitou. Vývoj na trhu s elektromobilmi totiž ukázal, že ich plány boli až príliš optimistické. Značka tak bola nútená upustiť od svojho cieľu a po novom pripúšťa predaj vozidiel so spaľovacími motormi v Európe aj v nasledujúcej dekáde. Okrem toho Ford zrušil pripravované 7-miestne elektrické SUV, znížil výdavky na elektromobily o 10 % a už druhýkrát odsunul premiéru novej generácie elektrického pickupu F-150. Nehovoriac o tom, že šéf automobilky Jim Farley otvorene povedal, že čínski výrobcovia elektromobilov predstavujú „existenčnú hrozbu“.

Foto: CAR

A aby toho zmätenia nebolo málo, v nedávnom interview pre britský magazín CAR šéf Fordu povedal, že sa chce „dostať z biznisu s nudnými autami do biznisu s ikonickými vozidlami“. Zároveň priznal, že modely Fiesta, Mondeo a Focus, ktoré sa rozhodli ukončiť, „si zamilovalo veľa zákazníkov“. Napriek tomu tvrdí, že sa im už neoplatí do týchto vozidiel vkladať ďalšie peniaze.

Ford vsádza hlavne na SUV

Priamych nástupcov týchto modelov tak podľa všetkého nemáme čakať. Namiesto toho Ford verí, že sa mu podarí presadiť s niekoľkými elektrickými SUV. Modely Explorer a Capri, ktoré jazdia na platforme MEB, sú do veľkej miery príbuzné s modelmi VW ID.4 a ID.5. Navyše crossover Puma sa teší veľmi dobrým predajom a Ford tak chystá aj čisto elektrickú verziu.

Foto: Marek Görözdös

Pokiaľ ide o Farleyho vyjadrenie ohľadom prechodu do „biznisu ikonických vozidiel“, na mysli mal modely ako Bronco, Mustang či Raptor. Šéf Fordu navyše vyjadril presvedčenie, že s Mustangom môžu konkurovať Porsche. „S Mustangom môžeme konkurovať Porsche – je to najpredávanejšie športové kupé na svete. Budeme investovať do tejto značky a budeme stále silnejší a silnejší.“ Farley zároveň dodal, že „spoločnosť Ford nikdy nefinancovala produkty pre nadšencov, vždy išlo o vedľajšiu činnosť. Teraz, keď máme Mustang, Raptor a Bronco, sú naším biznisom“.

Foto: startstop.sk, Patrik Matejčík
Predaje v Európe klesajú

Či sa Ford vydáva správnym smerom ukáže až čas. Konkurencia v podobe VW, Toyoty, Stellantisu či Hyundaiu sa však tejto správe rozhodne potešila. Títo výrobcovia totiž stále ponúkajú bežné vozidlá podobné Fieste, Focusu alebo Mondeu. Kroky Fordu sa však už začínajú odrážať aj na predajoch v Európe, ktoré klesajú. Za mesiac jún totiž klesli predaje Fordu v Európskej únii, EZVO (Európske združenie voľného obchodu) a Veľkej Británii až o 16,9 %.

Ford tak pomerne dosť riskuje, keď obmedzuje svoju ponuku osobných vozidiel na modely Puma, Kuga, Mustang Mach-E, Bronco, niekoľko elektrických SUV a Mustang.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCAR
Predchádzajúci článokRiešenie sporu alebo podvod na spotrebiteľoch? Čína navrhuje Európe minimálne ceny nových áut
Nasledujúci článokĽudia tu utrácajú milióny. Otvorili predajňu áut, aká nemá v regióne V4 konkurenciu