Domov SPRÁVY News Volkswagen Tayron: 7-sedadlový Tiguan dostal vlastnú identitu

Volkswagen Tayron: 7-sedadlový Tiguan dostal vlastnú identitu

Foto: Volkswagen

Je pre vaše potreby Tiguan príliš malý a Toureg príliš drahý? V tom prípade má Volkswagen riešenie v podobe modelu Tayron, ktorý sa rozmerovo radí práve medzi tieto dva spomínané modely.

Volkswagen Tayron má dĺžku 4 770 mm, šírku 1 852 mm, výšku 1 660 mm a rázvor 2 791 mm. Tým je druhým najväčším SUV značky Volkswagen v Európe. Bočnú siluetu determinuje dlhá línia strechy, pod ktorou prebieha od predných až po zadné stĺpiky karosérie dekoračná lišta, vizuálne predlžujúca strechu a znižujúca vozidlo, ktorá má vzadu profil pripomínajúci hokejku. Lišta má podľa verzie vybavenia chrómové alebo lesklé čierne vyhotovenie. Na bokoch karosérie sa striedajú konvexné a konkávne plochy. Vo veľkých blatníkoch je priestor pre kolesá do formátu 20 palcov. Všetky verzie vybavenia majú navzájom prepojené zadné LED svetlá. V hornej časti pásu svetiel prebieha červená svietiaca lišta z LED, pod ktorou je v strede červené svietiace logo.

Foto: Volkswagen

Interiér

Pred vodičom je digitálny združený prístroj Digital Cockpit Pro s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca), v strede je dotykový displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 32 cm (12,9 palca). Špičkový systém infotainmentu Discover Pro Max, ktorý zahŕňa aj head-up displej vodiča, má väčší dotykový displej s uhlopriečkou 38 cm (15 palcov). Na ovládanie klimatizácie slúžia osvetlené dotykové posúvače na spodnom ráme dotykového displeja a pás ovládacích ikon neustále zobrazený v spodnej časti obrazovky. Tayron má štandardne dvojspojkovú prevodovku DSG, ktorá sa ovláda páčkou na pravej strane stĺpiku riadenia. V uvoľnenom priestore na stredovom tuneli je multifunkčný ovládač na voľbu jazdných profilov, vrátane špecifických profilov pri pohone 4MOTION, ovládanie hlasitosti audiosystému a aktiváciu predprogramovaných nastavení osvetlenia a hudby „Atmospheres“.

Foto: Volkswagen

Sedadlá môžu byť potiahnuté látkou, mikrovláknom ArtVelours Eco alebo kožou Varenna. Trojmiestne sedadlo v druhom rade sa dá pozdĺžne posúvať, sklon sklopného operadla, deleného v pomere 1/3 ku 2/3, sa dá nastavovať. V širšej časti operadla je sklopná lakťová opierka. Ak je Tayron nakonfigurovaný ako sedemmiestny (nie je možné pri pohone plug-in hybrid), sedadlá v druhom rade sa dajú sklopiť dopredu pre pohodlnejšie nastupovanie do zadnej časti kabíny. Dve samostatné sedadlá v treťom rade, vhodné pre osoby menšej telesnej výšky, sa dajú v prípade potreby zaklopiť do podlahy.

Foto: Volkswagen

Batožinový priestor má pri päťmiestnej verzii s motormi eTSI, TSI a TDI základný objem 885 litrov. Pri sklopení zadného operadla a naložení po strop sa zväčší na 2 090 litrov. Tayron eHybrid, ktorý je vždy päťmiestny, má základný objem kufra 405 litrov a maximálny 1915 litrov. Hodnoty sedemmiestnej verzie sú 345 litrov, resp. 850 litrov pri sklopených sedadlách v treťom rade a maximálne 1 905 litrov.

Foto: Volkswagen

Výbava

Volkswagen pre Tayron navrhol tri nové komplety vybavenia. Paket Light obsahuje vonkajšie a vnútorné osvetľovacie systémy z vyšších verzií vybavenia, vrátane svetlometov LED Plus. Paket Family, dostupný pre všetky verzie, obsahuje elektricky ovládanú detskú poistku v zadných dverách, zásuvku 230 V batožinovom priestore a fixačnú súpravu na batožinu. Balík Black Style je vyhradený pre Tayron R-Line a obsahuje plastové obklady karosérie, strešný nosič a 19-palcové disky z ľahkej zliatiny lesklej čiernej farby, modifikovaný predný nárazník R-Line a dekoračné obklady v interiéri vo vyhotovení tmavého chrómu. Podľa verzie vybavenia sa Tayron dá individualizovať aj kompletmi (paketmi) Leather, Design, Comfort, HD Light, ako aj dvoma paketmi Infotainment, Winter a Assist. Tieto komplety obsahujú tematicky združené prvky vybavenia. Napríklad Comfort (štandardne pri verzii Elegance) obsahuje elektricky ovládané dvere batožinového priestoru s funkciou Easy Open & Close (senzor pod zadným nárazníkom), systém odomykania a štartovania bez kľúča a systém Park Assist Pro.

Foto: Volkswagen

Ponuka príplatkového vybavenia pre Tayron obsahuje napríklad adaptívne tlmiče pruženia DCC Pro s dvoma regulačnými ventilmi a svetlomety IQ.LIGHT HD Matrix s interaktívnymi osvetľovacími funkciami. K dispozícii je aj veľké výklopné a posuvné panoramatické strešné okno, ozvučovací systém Harman/Kardon s celkovým výkonom 700 W a kožené sedadlá ergoActive Plus s elektrickým nastavovaním, masážnou funkciou a ventiláciou. Zákazníci si môžu objednať aj asistenčný systém Travel Assist, zabezpečujúci automatické vedenie vozidla v pozdĺžnom i priečnom smere v celom rozsahu rýchlosti a na vybraných trhoch aj nový hlasový asistent IDA s integráciou umelej inteligencie ChatGPT.

Foto: Volkswagen

Motory

Volkswagen bude ponúkať Tayron s dvoma agregátmi plug-in hybrid (eHybrid), s pohonom  mild hybrid (eTSI), dvoma benzínovými motormi (TSI) a dvoma naftovými motormi (TDI). Všetky motory sú prepĺňané turbodúchadlom a majú priame vstrekovanie paliva. Výkonové spektrum siaha od 110 kW (150 k) do 200 kW (272 k). Dva motory TSI a najvýkonnejší motor TDI sa kombinujú so systémom pohonu všetkých kolies 4MOTION, všetky ostatné verzie majú poháňané predné kolesá. Všetky verzie majú štandardne dvojspojkovú prevodovku DSG. Všetky modely Tayron 4MOTION vybavené originálnym ťažným zariadením môžu ťahať príves s hmotnosťou do 2 500 kg (brzdený, pri stúpaní do 12 %).

Foto: Volkswagen

Pri spustení predpredaja budú k dispozícii štyri motory. Základnú motorizáciu predstavuje štvorvalec 1.5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k) pre verziu vybavenia „Life“. Okrem toho budú na výber obidva agregáty eHybrid a motor 2.0 TDI s výkonom 142 kW (193 k). Ďalšie motory pribudnú v priebehu roka 2025. Tayron sa bude vyrábať v nemeckom Wolfsburg. Predpredaj bude na Slovensku spustený v priebehu novembra, predpokladaná základná cena má byť od 39 990 €.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Volkswagen
Predchádzajúci článokZviera na baterky. Škoda vytvorila pretekársky Enyaq RS Race
Nasledujúci článokŠkoda SuperbOffice – mobilná kancelária pre moderných manažérov

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here