Domov SPRÁVY News Citroën C4 a C4 X ukázali v Paríži novú tvár

Citroën C4 a C4 X ukázali v Paríži novú tvár

Model Citroën C4, ktorý bol uvedený na trh na konci roka 2020, je na 2. mieste predajov v Európe v prvej polovici roku 2024 na trhu kompaktných sedanov v segmente C, hneď za konkurenčným Golfom.

Tak, ako bol model C4 odvážnym z hľadiska dizajnu už pred modernizáciou, po nej ide ešte ďalej a nebojí sa šokovať. Predná časť, ktorá je do značnej miery inšpirovaná konceptom OLI z roku 2022, obsahuje nové logo značky, ktoré je hrdo umiestnené v strede prepracovanej mriežky chladiča a dodáva vozidlu asertívnejšiu prítomnosť na ceste. Kapota si medzitým zachováva svoje pôvodné línie a zároveň sa prispôsobuje tak, aby zvýraznila šípky, ktoré sa vyznačujú strieborným chrómovým lakom, ktorý dodáva nádych elegancie a rafinovanosti. Štíhle a elegantné LED svetlomety sa vyznačujú charakteristickým svetelným podpisom rozdeleným do troch výrazných horizontálnych segmentov zaisťujúcich okamžité rozpoznanie aj z diaľky. Keď sa priblížime k denným svetlám, okamžite si všimneme precízne tvarovanie lopatiek a centrálneho ingotu. Predné smerovky sú LED, integrované priamo do spodnej časti svetelného podpisu.

 Citroën C4
Foto: Citroën

Vzadu zmena hlavne pre C4

V zadnej časti nového Citroënu C4 sa kľúčovými slovami novej štýlovej témy stali jednoduchosť a jasnosť, ktoré eliminujú všetku zbytočnú zložitosť a ponechajú priestor len pre to podstatné. Skosená zadná časť ostala zachovaná, zmenila sa len grafika, tvar svetiel a nárazník. Spojenie medzi spodnou časťou C-stĺpika a zadnými svetlami je elegantnejšie a napnutejšie, čo prispieva k celkovej aerodynamickej účinnosti C4. Zadné svetlá, kľúčové prvky tejto jednotky, sú navrhnuté tak, aby boli v súlade s vizuálnym vplyvom prednej časti vozidla, pričom vizuálne rozširujú zadnú časť vozidla a posilňujú postoj na ceste.

Čierny pás v lesklom čiernom prevedení, ktorý spája zadné svetlá, dodáva estetiku a slúži ako pozadie emblematického názvu Citroën. Nová C4 X nepotrebovala žiadne výrazné zmeny v zadnej časti. Veko kufra, ktorého vertikálna časť je naklonená dopredu, podčiarkuje dynamiku auta. Zadné LED svetlá sú v súlade s predným osvetlením, rámujú otvor kufra a uvedenie nového loga zvýrazňuje celok.

 Citroën C4
Foto: Citroën

Hlavne pohodlie

Tak, ako poznáme modely C4 a C4 X, sú zamerané hlavne na komfort. Už v základe ponúkajú 18-palcové pneumatiky a hlavne podvozok je pravdepodobne to najmäkšie, čo trh v C segmente ponúka. Sedadlá Advanced Comfort boli prepracované, aby zvýšili pohodlie na palube. Komfort sedenia zvyšuje o 15 mm hrubšia pena. Netreba zabúdať ani na to, že komfort pri nastupovaní zvyšuje vyššia svetlá výška. Dynamický komfort je vylepšený vďaka textúrovanej pene a vrstve s vysokou hustotou v srdci sedadla, čo umožňuje príjemnejší zážitok z jazdy aj na dlhé vzdialenosti.

V kombinácii s odpružením Advanced Comfort vám tieto sedadlá umožňujú dosiahnuť absolútne pohodlie tým, že premenia každú cestu na mäkký a upokojujúci zážitok na palube. Táto technológia využíva Progressive Hydraulic Bumper Suspensions, ktoré absorbujú nedokonalosti vozovky, čím poskytujú pocit lietajúceho koberca. V porovnaní s tradičnými odpruženiami ide o významný pokrok, ktorý umožňuje pokojnejšiu jazdu a zjednodušuje život na palube.

Nové hybridy

Citroën predstavuje dve odlišné úrovne výkonu s hybridným (136 k) na nových C4 a C4X a 100 k hybridom na C4. Táto technológia ponúka kontrolu rozpočtu vďaka výraznému zníženiu spotreby paliva a emisií CO2 približne o 20 %. Je to výhodné najmä pre mestských vodičov, kde sa odhaduje, že až 50 % jazdy možno vykonávať v elektrickom režime, čím sa znižuje uhlíková stopa a prevádzkové náklady. V silnejšej verzii hybrid  poskytuje trojvalcový motor s objemom 1,2 l výkon 136 k pri 5 500 ot./min a krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot./min. Jeho konštrukcia zahŕňa turbodúchadlo s variabilnou geometriou a rozvodovú reťaz, čím zvyšuje jeho výkon a spoľahlivosť. Vyhovuje norme Euro 6.4 a pracuje podľa Millerovho cyklu, ťaží z optimalizovanej tepelnej účinnosti a znižuje emisie CO2.

Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom poskytuje výkon 21 kW (28 k) a krútiaci moment 55 Nm, čím zvláda požiadavky na výkon pri nízkych nárokoch na krútiaci moment a nízkych otáčkach. Pomáha tiež naštartovať spaľovací motor a dobíja batériu pri brzdení, čím sa minimalizuje opotrebovanie bŕzd. Systém dopĺňa 48V remeňový štartér pre rýchly štart spaľovacieho motora, elektrifikovaná ë-DCS6 šesťstupňová dvojspojková prevodovka a 48V 432 Wh lítium-iónová batéria, umiestnená pod ľavým predným sedadlom. Verzia 100 k Hybrid je navrhnutá na rovnakom technickom základe, ale s výkonom 100 k (74 kW) pri 5500 ot./min a krútiacim momentom 205 Nm pri 1750 ot./min.

Foto: Citroën

Dve EV verzie

Rozdiel medzi dvoma elektrickými ponukami nového ë-C4 a ë-C4 X spočíva najmä v ich autonómii a prispôsobivosti rôznym typom ciest. Verzia s dojazdom viac ako 415 km v C4 a 425 km v C4 X je vhodná najmä na cestovanie mimo mesta, pričom ponúka väčšiu flexibilitu na dlhé cesty bez nutnosti častého nabíjania. Táto verzia je vybavená 54 kWh batériou a motorom s výkonom 115 kW, vďaka čomu má lepšiu kapacitu pre potreby používateľov, ktorí pravidelne cestujú na väčšie vzdialenosti. Druhá verzia má dojazd takmer 355 km v C4 a 360 km v C4. Rýchle dobíjanie počas dlhých ciest je nevyhnutnou potrebou a nové ë-C4 a ë-C4X to spĺňajú s možnosťou použitia 100 kW rýchlonabíjačiek. Vozidlo obnoví približne 10 km autonómie za minútu a dokáže obnoviť 80 % svojej kapacity za menej ako 30 minút.

Foto: Citroën

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Citroën
Predchádzajúci článokHyundai Inster Cross – keď chcete stanovať v mestskom parku
Nasledujúci článokPestrá možnosť konfigurácie a široká škála motorov – nové BMW radu 2 Gran Coupé