Pri výbere nového Renaultu Captur sa musíte rozhodnúť, či zvolíte ľahký vstup do sveta elektrifikácie alebo rovno skok k plnohodnotnému hybridu. Rozhodnúť sa pritom nemusíte ani podľa financií, ale podľa prostredia, v ktorom najčastejšie jazdíte.
Mild-hybrid s označením 160 EDC kombinuje benzínový 1,3-litrový štvorvalec s 12V elektrickým systémom. Motor dosahuje výkon 158 koní, čo postačuje na svižnú jazdu, ale systém má svoje špecifiká. Pri každom zastavení motor, samozrejme, vypína, ale v kombinácii s funkciou autohold sa nám občas stávalo, že rozjazdy mali ďaleko od plynulosti. Naopak, pohonný systém musíme pochváliť, že využil každú príležitosť na “plachtenie”, či už na okreskách alebo diaľnici, čím dosiahnete výrazne nižšiu spotrebu.
Pri bežnej jazde sa spotreba pohybuje okolo 6 litrov v meste, ale pri hustejšej premávke môže stúpnuť až na 8 litrov. Na diaľnici však systém nepreťažuje batériu a spotreba ostáva konštantná na úrovni 6,8 litra. Pri mild-hybride musíte upraviť svoj jazdný štýl a zvyknúť si na pravidelné “doplachtenie” do križovatky. Iba tak zmaximalizujete efektivitu tohto pohonu.
Full-hybrid ako efektívne riešenie nielen pre mesto
Ak väčšinu času jazdíte v meste, je pre vás vhodnejšia verzia e-Tech full-hybrid. Tento systém kombinuje benzínový 1,6-litrový motor s oveľa aktívnejšou elektrickou pomocou. Batéria s kapacitou 1,2 kWh umožňuje, aby auto väčšinu času v meste fungovalo na elektrický pohon. Benzínový motor sa zapína len vtedy, keď je potrebné nabiť batériu alebo pri vyšších rýchlostiach mimo mesta. Aj preto je jeho výkon skromných 94 koní a má dokonca nepriame vstrekovanie. Avšak elektromotor s výkonom 49 koní a štartér-generátor s výkon 20 koní vytvárajú systémový výkon slušných 145 koní. Okamžitý elektrický záťah pritom dopomáha k lepšej dynamike.
Priemerná spotreba v meste je 4,7 litra, čo robí tento systém veľmi úsporným. Na okreskách sa pohybuje pod 6 litrami a na diaľnici je to stále solídnych 7,5 litra, čo je pre hybrid fajn číslo. Netreba zabúdať, že plne hybridný Captur je vybavený multimódovou prevodovkou, ktorá ponúka 14 rôznych kombinácií jazdy a v meste sa spolieha hlavne na elektromotor. Zaujímavosťou je, že nemá klasickú spiatočku – o spätný chod sa stará elektromotor.
Nový dizajn a vylepšený interiér
Captur prešiel výrazným faceliftom s celkom novou prednou časťou podľa aktuálneho dizajnového jazyka Renaultu. Full-LED svetlá sú štandardom, a navyše je k dispozícii 14 farebných kombinácií pre karosériu a strechu. Interiér ponúka digitálny prístrojový štít s veľkosťou 7 alebo 10 palcov v závislosti od výbavy, ktorý sa dá konfigurovať podľa preferencií vodiča. Veľkým plusom je nový infotainment systém s podporou Google aplikácií, vrátane Google Maps, alebo možnosti stiahnutia Waze a Spotify.
Porovnanie batožinového priestoru
Mild-hybrid ponúka väčší kufor (422-553 litrov), kým full-hybrid má kapacitu 326-440 litrov kvôli umiestneniu batérie. Vnútorný priestor je možné prispôsobiť aktuálnym potrebám vďaka zadnej posuvnej lavici.
Cenový rozdiel nie je zásadný
Rozdiel v cene medzi týmito dvoma motorizáciami nie je výrazný. Full-hybrid vo výbave Techno alebo Esprit Alpine stojí približne o 1 100 € viac ako mild-hybrid. Cenový rozsah sa pohybuje od 25 000 € za základnú verziu mild-hybridu až po 33 150 € za vybavený full-hybrid Esprit Alpine s príplatkovou výbavou.
Ktorý vybrať?
Výber medzi mild-hybridom a full-hybridom závisí od toho, kde najčastejšie jazdíte. Ak často cestujete mimo mesta a oceníte väčší batožinový priestor, mild-hybrid bude vhodnejší. Naopak, ak trávite väčšinu času v meste, full-hybrid vám to oplatí nižšou spotrebou a komfortnejšou prevádzkou. Viac info sa dozviete vo videu.