Abarth si vzal pod svoje krídla ďalší model od Fiatu a nebude to teda žiadny nahnevaný krpec, ale väčší model 600. Pôjde výhradne o elektrický model, no netreba sa báť, okrem správneho zvuku mu nebude chýbať nič podstatné.
Abarth 600e je výsledkom projektu, do ktorého sa zapojili inžinieri Abarth a Stellantis Motorsport. Spoločne vyvinuli najmodernejšiu športovú platformu BEV Perfo eCMP. Značka so škorpiónov v logu ponúka vodičom vzrušujúci zážitok vo všetkých jazdných podmienkach s dvoma verziami: športovým Abarthom 600e a limitovanou edíciou Scorpionissima, ktorá sa vyrobí len v 1 949 kusoch na počesť roku založenia značky Abarth.
Vyvinutý ako Formula E
Nový Abarth 600e je vybavený pohonnou jednotkou s výkonom 207 kW (280 k). To je, mimochodom, najvyšší výkon, aký kedy dosiahol sériový automobil značky Abarth. E-motor bol testovaný na testovacej stolici FORMULA E so skutočným simulátorom trate. Verzia Scorpionissima zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a štandardná verzia za 6,2 sekundy. Najvyšší krútiaci moment má hodnotu 345 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 200 km/h a dojazd na jedno nabitie je 333 kilometrov.
Komponenty prispôsobené na výkon
Vďaka optimalizovanej gumovej zmesi a špeciálnej architektúre boli pneumatiky Michelin Pilot Sport EV navrhnuté tak, aby reagovali na výkon a zároveň ponúkali vynikajúcu úroveň priľnavosti na suchu aj za mokra. Brzdy, vyvinuté v spolupráci so spoločnosťou Alcon, pochádzajú z pretekárskeho sveta, vďaka čomu majú väčšiu plochu a zaisťujú odolnosť voči vädnutiu a odvod tepla vďaka monoblokovému strmeňu so štyrmi piestami. Okrem toho je nový Abarth 600e vybavený mechanickým diferenciálom s obmedzenou svornosťou Torsen od JTEKT, ktorý ponúka lepšiu trajektóriu, lepšiu ovládateľnosť, trakciu v zákrutách a bezpečnosť na klzkom povrchu.
Dizajn hrá na funkčnosť a efekt
20-palcové disky kolies z diamantovej zliatiny sú majestátne a majú pútavý vzhľad. 5-lúčové zliatinové disky kolies sú navrhnuté tak, aby obnovili štylizovanú grafiku žihadla škorpióna a poskytli výhľad na brzdy a lakované strmene. Na prednej strane konštruktéri a dizajnéri natiahli siluetu, zdôraznili takzvaný “žraločí nos”, zlepšili aerodynamický výkon a dodali tak špecifickému nárazníku charakteristický objem a zahrnuli trojrozmerný nápis Abarth. Vzhľad prednej časti je ďalej vylepšený zníženým nastavením a zväčšeným rozchodom, čo dáva ďalších 30 mm vpredu a ďalších 25 mm vzadu. Verzia Scorpionissima je vybavená generátorom zvuku, ktorý je možné zapínať a vypínať, keď je vozidlo v pohybe, z domovskej stránky infotainmentu.