Audi sa pripravuje na budúcnosť svojho podnikania v Číne. Za týmto účelom spoločnosť vytvorila novú značku, ktorú prezentuje na koncepte AUDI E.
Nová značka AUDI nebude obsahovať typické logo so štyrmi kruhmi, ale iba štyri veľké písmená AUDI. Podľa automobilky to takto signalizuje spojenie s materinskou značkou a zároveň ju to dostatočne odlišuje. Značka AUDI so sídlom v Číne bude vyvíjať a vyrábať automobily pre čínsky trh, ktoré sa budú vyznačovať nezameniteľnou DNA značky Audi a čínskych inovácií. Čo si pod tým máme predstaviť, ukazuje koncept AUDI E.
Audi je prvá prémiová automobilka, ktorá vstúpila na čínsky trh. Stalo sa tak v roku 1988. Teraz v spolupráci s koncernom SAIC vstupuje na trh značka AUDI, ktorá má stelesňovať slogan Náskok vďaka technike v ére elektrických, inteligentných a prepojených vozidiel. Koncepčný automobil AUDI E bol vyvinutý odborníkmi z Nemecka a Číny. Ponúka ukážku troch budúcich sériovo vyrábaných modelov, ktoré budú postupne predstavené od polovice roku 2025.
„Automobilový priemysel prechádza najväčšou transformáciou vo svojej histórii. Vďaka našim partnerstvám v Číne hráme v tejto transformácii rozhodujúcu úlohu,“ uviedol generálny riaditeľ Audi Gernot Döllner. Nové produkty budú vyvinuté pre potreby majetných čínskych zákazníkov, ktorí sú mladší ako vo zvyšku sveta a sú technicky zdatnejší. Očakávajú špičkovú konektivitu, ako aj automatizovanú jazdu a vzrušujúci zážitok v interiéri.
Partnerstvo Audi a SAIC
Spoločný vývojový tím Audi a SAIC má pod palcom Fermín Soneira, ktorý predtým pôsobil ako dlhoročný vedúci produktového radu pre elektrické modely v Audi. „Naša spolupráca odzrkadľuje ducha ‚toho najlepšieho z oboch svetov‘ a bola vytvorená s cieľom spoločne organizovať vývoj, nákup, výrobu a predaj,“ povedal Fermín Soneira. „Keď obe strany prispejú svojimi hlavnými silnými stránkami, pevne verím, že Audi bude aj naďalej formovať budúcnosť prémiovej elektrickej mobility integráciou inovačnej sily trhu.“ Spoločný program Audi a SAIC má spojiť silné stránky Audi s rýchlosťou, akou produkuje inovácie SAIC. Audi tak do tohto partnerstva prináša know-how v oblasti prémiových produktov a dizajnu, celkového vývoja vozidiel a inžinierstva. SAIC ponúka rýchle inovácie, dobre zavedený technologický ekosystém a hlboký prehľad o požiadavkách miestneho trhu. Výsledkom tejto kombinácie je pokročilá digitalizovaná platforma.
„Spoločná platforma bude základom pre novú generáciu najmodernejších inteligentných prepojených vozidiel exkluzívne pre Čínu. Spolupráca ďalej rozšíri portfólio batériových elektrických vozidiel Audi v Číne a urýchli transformáciu spoločnosti na najväčší svetový trh,“ dodal Gernot Döllner. Prvé tri elektromobily budú vozidlá spadajúce do strednej a veľkej veľkosti, pričom nový model spolupráce skracuje čas potrebný na uvedenie na trh o viac ako 30 %.
Dva motory, pohon všetkých kolies
Koncept AUDI E je dlhý 4 870 mm, široký 1 990 mm a vysoký 1 460 mm. Rázvor osí kolies má dĺžku 2 950 mm. Keby sa predstavil v Európe, pokojne by mohol niesť aj pomenovanie Sportback. Dva elektromotory umiestnené na prednej a zadnej náprave poskytujú celkový výkon 570 kW/775 koní a 800 Nm. Spolu s typickým pohonom všetkých štyroch kolies Audi quattro to umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. Koncepčné vozidlo je vybavené 100 kWh batériou, ktorá pri plnom nabití umožňuje dojazd 700 km meraný v súlade s CLTC. Pokročilá digitalizovaná platforma sa môže pochváliť 800-voltovou architektúrou s rýchlym nabíjaním. 10 minút rýchleho nabíjania stačí na dojazd viac ako 370 km.