Domov TESTY Nové vozidlá TEST Cupra Leon – viac výbavy a štýlu za vyššiu cenu

TEST Cupra Leon – viac výbavy a štýlu za vyššiu cenu

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Cupra ako samostatná automobilka sa stále výraznejšie dizajnovo oddeľuje od pôvodnej koncepcie športovej divízie Seatu. Modely pribúdajú a ten druhý najúspešnejší sa po facelifte míľovými krokmi vzdialil od pôvodnej koncepcie Leonu. 

Cupra Leon už nemá prakticky nič spoločné so svojou predlohou zo Seatu. Cupra modernizáciou priniesla takmer od základu prekopaný model, ktorý sa hrdo hlási k dizajnovej línii automobilky. So žraločím nosom, trojuholníkovými LED svetlometmi a veľkými, výraznými spodnými ústiami prichádza jeden z najkrajších zástupcov C-segmentu. Logo Cupra je integrované priamo na kapotu nad veľkou maskou chladiča Voliteľné maticové LED svetlomety obsahujú charakteristický dizajn troch trojuholníkov.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Efektný je aj svetelný pozdrav, keď sa k autu priblížite. V zadnej časti nového modelu dodáva silu objem dverí batožinového priestoru v tvare písmena V, ktorý sa spája so zadným blistrom, ktorý prechádza z boku vozidla. Mimochodom, premiestnilo sa aj tlačidlo otvárania batožinového priestoru, ktoré je ukryté pod pravým zadným svetlometom.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Benzín s tvárou nafty

Aby bolo jasné, benzínová jedna-päťka nie je na trhu žiadny nováčik, no s viacerými modifikáciami sa dostala na najlepšiu úroveň, ako mohla. Áno, Cupra s dvojicou výkonnejších dvojlitrov je to pravé orechové, ale ani základný motor nie je vonkoncom na zahodenie. Systém využíva 48 V štartér-generátor a 48 V lítium-iónovú batériu. Zvýšenie účinnosti sa dosiahlo čiastočne preto, že systém umožňuje vozidlu jazdiť s vypnutým motorom počas niektorých jazdných scenárov, rekuperovať energiu pri brzdení a podporovať motor elektrickou asistenciou. Systém bol vylepšený a auto sa teraz zapaľuje aj cez 48 V systém, vďaka čomu je ešte plynulejšie (v porovnaní s predchádzajúcim 12 V systémom).

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Aká je prax?

V prvom rade musíme spomenúť vylepšený systém start-stop. Ten funguje naozaj tak, že si ho ani pri naskočení motora nevšimnete, dokonca sa dokáže vypnúť pri dojazde do križovatky. Hlavnú rolu ale hrá plachtenie. To je zdokonalené na takú úroveň, že reálne dokáže šetriť palivo na úrovni full-hybridu. Auto vás upozorňuje, kedy dať nohu z plynu a akonáhle to urobíte, vypne sa prívod paliva a auto plachtením s využitím energie dokáže prejsť slušnú dávku aj stoviek metrov. Toto dokonca funguje aj na diaľnici už pri miernom klesaní, prípadne rovine.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Väčší displej a športové sedadlá

Nové a vylepšené HMI je implementované v digitálnom kokpite za volantom, ako aj vo väčšom 12,9-palcovom informačno-zábavnom systéme s retro osvetleným posúvačom. Slajdovacie plochy slúžia ako na nastavovanie teploty, tak aj na ovládanie hlasitosti. Odozva veľkého dotykového displeja je excelentne rýchla a bez akýchkoľvek spomalených odoziev. Informačno-zábavný systém je dodávaný s vylepšeným panelom aplikácií, miniaplikáciami a panelom klimatizácie pre ľahko použiteľné používateľské rozhranie. Potešilo aj automatické vyhrievanie sedadiel na základe vnútornej teploty.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Verdikt

Cupra Leon nevyniká nadrozmerným vnútorným priestorom. Určite nie vo verzii hatchback, na vozenie batožiny je tu Sportstourer. Leon nie je ani mimoriadne komfortné auto, keď ho postavíte na základnom podvozku bez viacprvkovej nápravy a obujete do 19-palcových kolies, celkom pocítite nerovnosti na ceste. Ale spojenie športovosti a prémiovosti v podobe veľkých displejov, 12 reproduktorov od Sennheiseru s výkonom 390 W (hrá to naozaj kvalitne) a zároveň úspornej jazdnej prevádzky určite dokáže osloviť špecifické, najmä mladé publikum.

TECHNICKÉ ÚDAJE Cupra Leon
Motor R4
Zdvihový objem 1498 cm3
Max. výkon 110 kW / 150 k
Max. krútiaci moment 250 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 398 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 799 mm
Výška 1 442 mm
Rázvor náprav 2 679 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 435 kg
Objem batožinového priestoru 380 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,7 s
Rozmer pneumatík 235/35 R19
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 7,3 l/100 km
Diaľnica 6,1 l/100 km
Okresky 5,4 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 29 830 eur
Cena testovanej verzie 40 058 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW M3 GTR z Need for Speed ožilo: Tieto detaily vám vyrazia dych
Nasledujúci článokMIMORIADNA SPRÁVA: Šéf veľkej automobilky rezignoval

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here