Domov SPRÁVY Doprava 300 metrov za deň. Betónujú vozovku v tuneli Višňové, kedy ho otvoria?

300 metrov za deň. Betónujú vozovku v tuneli Višňové, kedy ho otvoria?

Foto: Národná diaľničná spoločnosť

Ministerstvo dopravy slovenských motoristov informuje o pokračovaní stavebných prác na dvoch kľúčových diaľničných tuneloch v Žilinskom kraji. Aktuálne tu prebiehajú už práce na vozovkách.

V tuneli Čebrať je vozovka v pravej tunelovej rúre dokončená a začali sa práce na vozovke v ľavej tunelovej rúre. V tuneli Višňové sa betonáž rozbieha. Uviedli to na spoločnom kontrolnom dni minister dopravy Jozef Ráž spolu so štátnym tajomníkom Igorom Chomom a generálnym riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti Filipom Macháčkom.

Dokončenie diaľničných obchvatov Žiliny a Ružomberka je pre NDS a ministerstvo dopravy jednou z hlavných priorít. Oba úseky spolu s posledným článkom D1 Turany – Hubová majú celoslovenský význam. Spoločne vytvoria diaľnicu medzi Bratislavou a Košicami.

Medzi najvýraznejšie míľniky na trase D1 Hubová – Ivachnová patrí napríklad dokončenie prác na stabilitných opatreniach na estakáde. Dokončila sa väčšina násypových telies po úroveň konštrukčnej pláne. Obe portálové budovy sú už takmer hotové a položené sú základy mnohých protihlukových stien. Na väčšine mostných objektov už stačí zrealizovať len obrusnú vrstvu vozovky. Dokončená bola galéria na konci úseku realizovaná v rámci stabilitných opatrení. Začali sa aj úpravy cesty I/18 pri obci Hubová, v mieste budúceho napojenia  trasy D1.

Betónovanie vozovky

„V tuneli Čebrať je už v južnej, resp. pravej rúre hotová cementobetónová vozovka. Okrem betonáže v druhej, ľavej rúre sa v celom tuneli pracuje aj na technológii – inštaluje sa kabeláž, boli osadené ventilátory, osádzajú sa rozvádzače, montuje sa osvetlenie,“ uviedol generálny riaditeľ NDS Filip Macháček. Podľa neho sa v tuneli Višňové betónuje za ideálnych podmienok 300 metrov vozovky denne. Celá vozovka by mala byť hotová v polovici budúceho roka. Tunel bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra. Pôjde o najdlhší tunel na Slovensku. Kabeláž informačného systému diaľnice sa inštaluje v rámci celého úseku D1.

NDS | MÍĽNIK PRE TUNEL VIŠŇOVÉ – BETÓNUJEME VOZOVKU

„Tunel Višňové sa za posledný rok dostal pod drobnohľad vedenia ministerstva i NDS. Tento úsek má našu absolútnu prioritu. Jazdíme sem na kontrolu prakticky každý druhý týždeň. Absolvovali sme množstvo rokovaní so zhotoviteľom a som rád, že vo výsledku sa to začína prejavovať,“ povedal minister Jozef Ráž.

Diaľničiari vyvíjajú maximálne úsilie, aby sa výstavba kľúčových úsekov v Žilinskom kraji zrýchľovala. Na úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, vrátane tunela Višňové sa zvýšila frekvencia kontrolných dní a zefektívnilo sa nastavenie všetkých procesov. V tuneli Višňové sa montuje aj technológia. Pred nedávnom sa už odovzdala ďalšia časť križovatky Lietavská Lúčka a prebiehajú preberacie konania na dokončených objektoch na trase ako aj v tuneli. Na výstavbu posledného nedostavaného úseku D1 Turany – Hubová bolo vyhlásené verejné obstarávanie. Podľa ministra Ráža by tunel Višňové mohol byť otvorený vo februári 2026.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Ministerstvo dopravy SR
Predchádzajúci článokAko odviezť 3 deti, 2 kočíky a bicykel? Toto auto od 22-tisíc pozná odpoveď
Nasledujúci článokRange Rover, daj si pozor. Hyundai vytvoril luxusné SUV s úžasnými parametrami
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.