Iný návrat ako sme čakali. TWR Supercat je reinkarnovaný Jaguar XJS. Pod kapotou má V12 a výkon 670 koní.
Britská automobilka Jaguar sa momentálne nachádza v tak trošku čudných vodách. Pred plánovaným prechodom na čisto elektrické autá sa rozhodli dať si prestávku. Nový Jaguar tak zatiaľ nekúpite. Namiesto toho si však môžete na ich stránkach pozrieť upútavku na ich nadchádzajúcu etapu. Zvláštne video s názvom Copy Nothing nenechalo jediného autičkára chladným. Benzín do ohňa prilialo poodhalenie dizajnovej štúdie, ktorú spoznáme začiatkom decembra v Miami. Zatiaľ, čo sa fanúšikovia značky chytajú za hlavu, iná firma ich prišla spasiť – TWR.
Je späť
Spoločnosť TWR je na scéne úprav cestných, ale aj pretekárskych Jaguárov, známa firma. Na vrchole boli ešte v 80. a 90. rokoch. Následne sa stiahli do úzadia ako aj samotná automobilka v týchto časoch. Pretekársky tím a konštruktérska firma však teraz odhalili svoj najnovší počin v novodobej ére. Na čele firmy stojí samotný syn zakladateľa, Fergus Walkinshaw, a práve jemu vďačíme za znovuzrodenie ikonického kupé, ktoré limitovanou sériou restomodov odkazuje na najúspešnejšie obdobie spoločnosti.
Super-GT
Takto popisuje svoj najnovší počin úpravca. TWR Supercat si toto pomenovanie rozhodne zaslúži. Tento kúsok priamo vychádza z platformy pôvodného Jaguaru XJS. Samozrejme, prešiel rozsiahlou rekonštrukciou. TWR použili tie najmodernejšie technológie a moderné, ľahké materiály. Kompletne celá, rozšírená karoséria je vyhotovená z uhlíkových vlákien. Po dizajnovej stránke čerpala inšpiráciu v legendárnych pretekárskych kúskoch, ako napríklad XJR-9, XJR-15, alebo XJ220. Pri pohľade na toto super-GT nás napadne akurát, že mohli zovňajšok ponechať v sériovejšom stave. Takýto brutálny bodykit predsa len nie je pre každého.
All-Star tím
Pri zozname ľudí, ktorí za týmto autom stoja, sa vám zatočí hlava. Z pozície konceptuálneho dizajnéra sa na pozíciu vedúceho dizajnu presunul Khyzyl Saleem, ktorý sa preslávil predovšetkým svojou tvorbou na sociálnych sieťach, pričom v poslednej dobe sa mu darí jeho nápady pretaviť v skutočnosť. Na pozícii poradcu sa usadil legendárny Magnus Walker. Ten je v automobilovom svete doslova celebrita. Tento zberateľ a úpravca sa dostal do povedomia predovšetkým vďaka jeho neuveriteľnej zbierke modelov Porsche, ku ktorej začal pridávať niekoľko britských vozov. Niektoré z jeho áut sme mali možnosť vidieť v kultovej sérii počítačových hier Need For Speed alebo ako maličké modely Hot Wheels. TWR nalákalo do svojich radov niekoľko ľudí zo značiek ako McLaren, Ferrari, Porsche alebo z tímov F1. Napríklad na aerodynamike sa podieľal bývalý člen tímu Mercedes.
Poriadna dávka výkonu
TWR by ako úpravca nemohol dopustiť nedostatočný výkon. Preto ich verzia motoru V12 dostala navýšený objem valcov z 5,3 na 5,6 litra. Navyše je motor doplnený kompresorom. Ohromný výkon 669 koní a krútiaci moment na úrovni 730 Nm je prenášaný na zadné kolesá po starom. Manuálna prevodovka so šiestimi prevodovými stupňami z tohto auta robí beštiu. Pre menej zdatných TWR voliteľne ponúka programovateľný systém kontroly trakcie. Nechýba päť rôznych jazdných režimov, spolu s funkciu riadeného štartu launch control.
Interiér rozmaznáva
Aj keď zovňajšok pôsobí ako striktný pretekársky nástroj, interiér uctieva ducha GT. Takmer všade, kam oko dovidí, je prítomné čalúnenie kožou. Pre rozšírenie objemu batožinového priestoru boli odstránené zadné sedadlá, takže na výlet sa zbalíte bez problémov. Avšak bez detí. V aktuálnej dobe Supercat udržuje infotainment s prítomným zrkadlením inteligentného telefónu Apple CarPlay alebo Andriod Auto. Displej nahradil aj pôvodné budíky, ktoré si však pripomíname aspoň grafickým zobrazením. Séria týchto restomodov bude obmedzená na 88 vyrobených kusov. Základná cena každého kúsku bude 225 000 libier bez DPH.