Keď Hyundai i30 tretej generácie debutoval v roku 2016, svet vyzeral celkom inak. Za ten čas si ale i30 vybudovala pevné miesto na trhu, vďaka čomu je stále obľúbeným hatchbackom a jedným z najpredávanejších áut na našom trhu. Po väčšom facelifte v roku 2020 prichádza Hyundai v roku 2024 s ďalšou modernizáciou.
Aktuálna modernizácia modelu Hyundai i30 prináša decentné úpravy masky chladiča a okolia hmlových svetlometov, no zároveň ponúka významné vylepšenia výbavy. Verzia Family, ktorá patrí k najobľúbenejším, teraz obsahuje full-LED svetlá ako štandard, digitálny prístrojový štít a k tomu ostali zachované prvky ako vyhrievanie volantu a predných sedadiel, i množstvo asistentov vrátane inteligentného nasledovania jazdných pruhov.
Základná výbava taktiež zahŕňa väčší, 10,25-palcový centrálny displej, ktorý však ukazuje vek platformy. Reakcie sú pomalšie, chýba podpora bezdrôtového Apple CarPlay/Android Auto, ktorú menší 8-palcový displej mal. Pozitívne zmeny zahŕňajú USB-C porty na dobíjanie, zlepšené osvetlenie interiéru a batožinového priestoru, či praktický kufor s objemom 395 litrov s rezervným kolesom. To sa dnes už tak často nevidí.
Rázvor 265 cm poskytuje slušný priestor pre pasažierov vzadu. Montáž detských sedačiek je jednoduchá a deti ocenia dvojicu USB-C portov na zadných sedadlách. Praktickou vychytávkou je aj lakťová opierka s prístupom do batožinového priestoru.
Motory so zníženým výkonom
Ďalšia oblasť, kde cítiť vek modelu Hyundai i30, je pod kapotou. To má svoje plusy, ale aj mínusy. Nafta už vypadla a každý agregát si musí poradiť so zníženým výkonom. V prípade testovanej základnej 1.5 DPi došlo k zníženiu na 96 koní. Naďalej je to jednoduchý atmosférický štvorvalec, ktorý je dostupný iba s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou vo výbavách Comfort a Family. Musíme povedať, že tento motor je ideálny pre vodičov, ktorí hľadajú spoľahlivosť a nízke prevádzkové náklady.
Spotreba sa pohybuje medzi 5,5–8 l/100 km v meste, 6 l/100 km na okreskách, 7,8 l/100 km na diaľnici. Avšak, kratšie prevodové stupne spôsobujú, že pri rýchlosti 130 km/h a zaradenej šestke dosahuje motor až 3 950 otáčok, čo zvyšuje hluk, no prekvapivo nemá dramatický vplyv na spotrebu.
Cena je najsilnejší argument
Hyundai i30 vo výbave Family a s motorom 1.5 DPi stojí 21 490 €, pričom výrobca ponúka bonus 2 300 €. V porovnaní s konkurentmi ako Volkswagen Golf, ktorý je v podobnej výbave drahší o 4 500 €, je i30 cenovo atraktívnou voľbou. Navyše, za cenu Golfu si môžete dovoliť i30 s výkonným motorom 1.5 TGDI a 7-stupňovým automatom.
Hyundai i30 aj po ôsmich rokoch od predstavenia dokazuje, že má čo ponúknuť. Spoľahlivosť, praktickosť a priaznivá cenovka robia z i30 atraktívnu voľbu pre rodiny aj jednotlivcov. Pre tých, ktorí hľadajú jednoduchý a úsporný hatchback bez zbytočných komplikácií, je základná verzia 1.5 DPi stále jedinečná na trhu. Ak však hľadáte viac výkonu a moderné technológie, pre vás už začne tých 8 rokov hrať výraznejšiu úlohu a volanie po nástupcovi bude o to hlasnejšie.