Domov SPRÁVY News Pápež František bude jazdiť s dobou, dostal papamobil na baterky

Pápež František bude jazdiť s dobou, dostal papamobil na baterky

Foto: Mercedes-Benz

Pápež František je bezpochyby pápežom, ktorý tak trochu vybočuje z radu. Ospravedlnil sa za pedofilné škandály v cirkvi, stretáva a s LGBTI komunitou, robí veci, ktoré pred ním žiadny iný pápež nerobil. A teraz bude jazdiť na elektrickom Géčku od Mercedesu. 

Mercedes patrí k histórii Vatikánu. Nemecká značka dodáva automobily do Vatikánu už 94 rokov a pápež už 45 rokov používa renomované “papamobily” založené na báze Triedy G. Prvým vozidlom od Mercedesu bol sedan Nürburg 460 Pullman pre pápeža Pia XI. z roku 1930. V 80. rokoch Ján Pavol II. použil prvé vozidlo oficiálne nazvané papamobil (a zároveň prvé géčko) na podujatia na Námestí svätého Petra, upravený model série 460 G.

Foto: Mercedes-Benz

Čo návšteva, to iné auto

Hlava cirkvi používala aj iné modely, ale to bolo výhradne na návštevách v iných krajinách. Kia Soul bola použitá ako papamobil v auguste 2014, keď navštívil Južnú Kóreu. Talianska automobilka Fiat, tradičný dodávateľ pápežských automobilov, dodala pápežovi Františkovi Fiat 500L, ktorý použil na návštevu Spojených štátov 22. – 27. septembra 2015. Fiat dodal aj Jeep Wrangler, ktorý používal v Ekvádore v júli 2015. Počas jeho návštevy na Filipínach bol modelom papamobilu Isuzu D-Max. V roku 2019 dostal pápež František počas svojej návštevy Rumunska Daciu Duster, ktorú mal používať ako papamobil. Pri jeho návšteve v Indonézii v roku 2024 je použitý papamobil založený na Pindad Maung MV3 Tangguh. Počas svojej návštevy Singapuru použil Hyundai Ioniq 5.

Foto: Mercedes-Benz

Úprava trvala rok

Na podujatie v podobe odovzdávania vozidla boli pozvaní aj zamestnanci z oddelenia dizajnu, výskumu a vývoja, výroby, predaja a marketingu, ktorí mohli odovzdať “svoje” vozidlo v mene mnohých ďalších zúčastnených. Po odovzdaní nasledovala súkromná audiencia u pápeža. Tím špecialistov z Grazu, Sindelfingenu a Ríma spolupracoval približne rok. Projekt riadil tím v Ríme, zatiaľ čo elektrické hnacie ústrojenstvo upravil tím v Grazi. Odborníci zo Sindelfingenu vyrobili karosériu, vybavenie interiéru a vybavenie na mieru pomocou tradičného remeselného spracovania.

Foto: Mercedes-Benz

Viac ako veľa úprav

Elektrické hnacie ústrojenstvo nového modelu G580 s technológiou EQ bolo prispôsobená tak, aby plne využilo výhody štyroch motorov blízkych kolies na špeciálne účely pomalej jazdy na verejných vystúpeniach. Vzadu bolo lavicové sedadlo nahradené centrálne umiestneným a výškovo nastaviteľným sedadlom. Toto otočné sedadlo umožňuje flexibilný pohyb a oslovovanie publika z rôznych uhlov. Za hlavným sedadlom sú na ľavej a pravej strane integrované dve samostatné sedadlá pre ďalších cestujúcich. Strecha bola odstránená na B-stĺpiku a samotný B-stĺpik bol harmonicky prevedený do bočnej steny, aby sa vytvoril nezameniteľný bočný profil. V prípade dažďa alebo nepriaznivých poveternostných podmienok poskytuje cestujúcim ochranu samostatná pevná strecha. Ľavé zadné dvere boli odstránené a prestavané špecialistami – v tradičnom štýle karosérie – z jedného kusu a bez problémov privarené do karosérie. Na pravej strane boli pánty zadných dverí premiestnené na opačnú stranu. Rovnako ako predchádzajúce papamobily, aj vozidlo je zvonku lakované v klasickej perleťovo bielej farbe.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Mercedes-Benz
Predchádzajúci článokNové Subaru Forester mieri na Slovensko: poznáme cenu a dátum začiatku predaja
Nasledujúci článokXiaomi YU7 – prvé foto 680-koňového SUV za 45 000 €
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.