Domov SPRÁVY News Clio európskou dvojkou, Renault s predajom 1,5 milióna vozidiel

Clio európskou dvojkou, Renault s predajom 1,5 milióna vozidiel

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

V roku 2024 značka Renault vykázala druhý rok po sebe rast, a to s 1 577 351 predanými vozidlami. Model Clio je na 2. mieste na trhu osobných automobilov Európy, od roku 2023 sa posunul o dve priečky vyššie.

Renault v roku 2024 spustil veľkú modelovú ofenzívu. Za predchádzajúci rok automobilka uviedla na svetové trhy až 8 nových modelov (Scenic E-Tech, Rafale, Symbioz, Master, 5 E-Tech, Duster, Kardian a Grand Koleos) a jeden modernizovaný automobil. (Captur). Spoločnosť zaznamenala globálny nárast predaja o 1,8 %.

Renault Symbioz
Foto: Marek Gorozdos

Elektrifikácia na plný plyn

Aby Renault uspokojil potreby všetkých zákazníkov, sleduje dvojstupňovú stratégiu elektrifikácie, ktorá prináša to najlepšie z oboch technológií: hybridnú aj elektrickú. Predaj elektrifikovaných vozidiel (elektrický + hybridný) vzrástol v Európe v roku 2024 o 20 %. V roku 2024 Renault zaznamenal 9 % nárast predaja svojich elektrických vozidiel v Európe. Značka rozšíri svoj sortiment v roku 2025 vozidlom 4 E-Tech.
Renault urobil ambiciózne rozhodnutie implementovať do sériových vozidiel špecializované elektrické platformy AmpR Small (segment B) a AmpR Medium (segment C).

Renault Rafale
startstop.sk, Marek Görözdös

Nová “Päťka” mieša karty

Vďaka silnému štartu podiel značky na trhu s elektrickými osobnými automobilmi vo Francúzsku v roku 2024 prudko vzrástol z 15,5 % na konci októbra na 23 % za november a december dohromady. Renault 5 E-Tech bude v prvom štvrťroku 2025 naďalej naberať na obrátkach a rozšíri svoje cenové rozpätie príchodom 40 KWh batérie.

Renault 5 E-Tech
Foto: Renault

C segment privíta nový model

Renault tak zostáva najpredávanejšou francúzskou značkou na svete. Bolo to podporené aj uvedením prvých dvoch vozidiel v pláne Renault International Game Plan – Kardian a Koleos, kedy predaj vzrástol o 10 % v Brazílii, o 81 % v Južnej Kórei a o 7 % v Maroku. V roku 2025 bude Koleos debutovať na nových trhoch a na medzinárodnej úrovni bude uvedené úplne nové SUV segmentu C. V Európe nastavená silná rovnováha medzi plne hybridným a plne elektrickým portfóliom umožní značke Renault rýchlo reagovať na požiadavky trhu a uspokojiť potreby zákazníkov, ktorí napredujú vlastným tempom v prechode na elektrický pohon.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Darí sa aj úžitkovým vozidlám

Popri vyššom predaji osobných automobilov vzrástol aj predaj ľahkých úžitkových vozidiel o 4,6 %. Renault predal na celom svete 403 000 vozidiel, z toho 310 500 v Európe. Značka je opäť európskym lídrom na trhu ľahkých úžitkových vozidiel. Tento výkon možno pripísať úspechu jej vlajkových modelov Kangoo (+30,5 %) a Trafic (+14,8 %). Generačnou obmenou prešiel predchádzajúci rok model Master.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Renault
Predchádzajúci článokUnikli prvé obrázky nového Volkswagenu T-Roc
Nasledujúci článokSlovenský trh s novými autami ovládla opäť Škoda, skokanom roka 2024 je VW