Dizajn novej triedy S sa takmer nezmenil, no po technickej stránke urobil krok vpred a dorovnal, možno aj predbehol svojho aktuálne najväčšieho rivala BMW radu 7.

Mercedes-Benz si predstavenie svojej modernizovanej vlajkovej lode nechal na najväčší Ázijský autosalón v Šanghaji. Je to taktický krok zo strany automobilky, nakoľko práve v krajine vychádzajúceho slnka je najväčší dopyt po limuzínach a všeobecne po modeloch s predĺženým rázvorom.

Čo sa týka exteriéru zmenila sa grafika predných a zadných svetiel, taktiež predný nárazník s výraznejšom maskou chladiča. Vo vnútri dostalo S klass  dva nové displeje ktoré po vzore E klass tvoria jeden celok. Volant sa tiež inšpiroval E klass a dostal dotykové plochy.

Nová S-klass kompletne obmenila aj motory. Naftové trojlitrové V6 po novom nahradili radové šesťvalce s objemom 2,9 litra. V prípade modelu S 350d nájdeme radový šesťvalec bi-turbo s výkonom 210 kW a 600 N.m, S 400d má k dispozícií 250 kW a 700 N.m. Benzínové motory doplní nový osemvalec s označením S 560, ktorý je ale doplnený o systém vypínania polovice valcov. Výkon tohto benzínového bi-turba je 345 kw a 700 N.m.

ssangyong-torres-evx

Čerešničkou na torte je verzia AMG S 63 ktorá už nebude disponovať 5,5 litrovým osemvalcom ale len štvorlitrovým bi-turbom, ktoré už poznáme z ostatných AMG modelov značky. Výkon v tomto prípade dosiahne 450 kW a 900 N.m.

Model S 350 d 4Matic S 400 d 4Matic S 560 4Matic AMG S 63 4Matic+
Zdvihový objem [cm3] 2925 2925 3982 3982
Koncepcia motoru R6 R6 V8 V8
Najväčší výkon [kW] 210 250 345 450
Krútiaci moment [N.m] 600 700 700 900
Komb. spotreba [l/100 km] 5,5 5,6 8,5 8,9

Neskôr pribudne ešte plug-in hybridná verzia S 560e.

Poďme sa ale pozrieť na kategóriu v ktorej je S klass skutočne doma a tou je komfort všetkých členov posádky. O spomínaný komfort sa postará nová funkcia Energizing, ktorá je schopná spojením rôznych funkcií auta ako napríklad, klimatizácie ambientného osvetlenia, masážnych sedadiel a autorádia navodiť jedinečnú atmosféru podľa svojej nálady.

Pre vodiča sú pripravené taktiež vylepšené jazdné asistenčné systémy vďaka ktorým je S klass už len kúsok od autonómneho vozidla. Auto po novom zbiera údaje z máp a vie tak čítať cestu pred sebou omnoho skorej než kamery, dokáže následne pripraviť auto na vjazd do kruhového objazdu alebo ostrú zákrutu. Systém ABC (Active Body Control), po novom funguje až do rýchlosti 180 km/h.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKoncerny v automobilovom priemysle
Nasledujúci článokTEST – Dodge RAM 1500 EcoDiesel