Spoločnosť AURES Holdings, ktorá prevádzkuje sieť autocentier AAA AUTO a Mototechna, predala v minulom roku rekordný počet ojazdených a zánovných automobilov zákazníkom zo sektora „B2B“, t. j. podnikateľom a firmám. Medziročne sa tieto predaje v rámci skupiny, t. j. na Slovensku, v Českej republike a v Poľsku, zvýšili celkovo o 8,5 percent. Celkovo AURES v minulom roku predal takmer 109 000 vozidiel, čo v porovnaní s rokom 2023 predstavuje nárast o 11 percent.
„Najväčší nárast v B2B segmente sme zaznamenali v predajoch firmám. Tie najviac vzrástli v Poľsku, a to o 16 %. Záujem živnostníkov bol najvyšší v Českej republike, kde vzrástol o 17 %. Na Slovensku bol podiel B2B predajov najvyšší, pričom tvoril 17,4 % z celkových predajov. Z hľadiska konkrétnych vozidiel si podnikatelia a firmy na Slovensku a v Česku kupovali najmä vozidlá kombi, potom SUV a hatchbacky. Tie zase boli najobľúbenejšie v Poľsku. Predaj úžitkových vozidiel v týchto krajinách vzrástol o 14,5 %, pričom ich celkový podiel predstavoval 12 %,“ uviedol Petr Vaněček, spoločný generálny riaditeľ AURES Holdings.
V SR mali autá v prevedení kombi podiel 28 %, SUV 27 % a hatchback 16 %, úžitkové vozy tvorili 10 %. Z hľadiska modelov je v Českej republike jednoznačným lídrom Škoda s modelmi Octavia, Superb a Kodiaq. Na Slovensku sú to Octavia, Superb a VW Passat a v Poľsku Opel Astra, Škoda Octavia a Toyota Corolla.
Rekordný predaj B2B zákazníkom
Predaj B2B zákazníkom v EURES-e bol rekordný vo všetkých vlaňajších štvrťrokoch, vrátane toho posledného, ktorý bol kratší pre vianočné sviatky. „K rekordným výsledkom prispela naša nová B2B stratégia, v rámci ktorej sme uskutočnili zmeny v predajnom procese, nastavili špecializovanú komunikáciu pre podnikateľov a firmy, ako aj zvyšovanie a pravidelné meranie spokojnosti zákazníkov. Takzvané Net Promoter Score bolo v prípade podnikateľov dokonca vyššie ako v prípade bežných zákazníkov, a to 46 bodov pri predaji a 51 bodov pri výkupe,“ zdôraznil Vaněček. Dôvodom rastu predaja je podľa neho aj schopnosť spoločnosti AURES poskytnúť B2B zákazníkom kompletné riešenie pre ich vozový park a špeciálny balík služieb, od prihlásenia vozidiel, cez satelitný monitoring až po rôzne zľavy.
Vďaka tomu je nárast predaja podnikom a firmám od druhej polovice minulého roka o jedno percento vyšší ako nárast predaja bežným zákazníkom. „Aj minulý rok potvrdil, že nákup automobilov na splátky formou lízingu je pre firemných zákazníkov atraktívnejší ako pre súkromných zákazníkov, ktorí si v 39 percentách prípadov kúpili automobil na úver,“ uzavrel Vaněček.
Špeciálny balík služieb pre podnikateľov v SR |
Ďalšie výhody pre podnikanie
|