Domov SPRÁVY News V cene BMW M4 CS Edition VR46 je grilovačka s Valentinom Rossim

V cene BMW M4 CS Edition VR46 je grilovačka s Valentinom Rossim

BMW M4 CS VR46
Foto: BMW

#46 má teraz 46 – a BMW M má perfektný darček k narodeninám deväťnásobného motocyklového majstra sveta a súčasného pretekára BMW M Valentina Rossiho.

Nová exkluzívna edícia BMW M4 CS bude dostupná v dvoch dizajnových variantoch: Sport a Style. Samotný „The Doctor“ sa osobne podieľal na procese návrhu oboch verzií, pričom obe budú vyrobené v prísnej limitácii 46 áut. Toto číslo je totiž Rossiho obchodnou značkou a na samotných vozidlách je nápadné hneď na niekoľkých miestach. Napríklad na dverách alebo streche, ktorá je vyrobená z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP).

BMW M4 CS Edition VR46
Foto: BMW

Osobné stretnutie s grilovačkou

BMW M4 CS Edition VR46 však prináša zážitok na celý život, ktorý pri kúpe iného BMW nie je zahrnutý v kúpnej cene. Zahŕňa osobné stretnutie s Valentinom Rossim u neho doma, teda vo VR46 Motor Ranch v Tavullii a zážitok z jazdy na BMW M na pretekárskom okruhu v Misane. “Neexistuje žiadna iná značka, ktorá má motoršport tak hlboko zakorenený vo svojej DNA ako BMW M. Som hrdý na to, že som továrenským jazdcom BMW M a zdieľam túto vášeň. Skutočnosť, že teraz existuje špeciálna edícia VR46, na ktorej som sa podieľal od úplného začiatku procesu dizajnu, ma robí hrdým. Keď uvidím BMW M4 CS Edition VR46 na ceste alebo na pretekárskej dráhe, bude to veľmi cool,” hovorí Valentino Rossi.

BMW M4 CS Edition VR46
Foto: BMW

Špeciálne detaily exteriéru a interiéru

Jedným zo spôsobov, akým sa BMW M4 CS Edition VR46 líši od BMW M4 CS, sú dva karbónové zárezy na kapote. Celkový farebný koncept dvoch dizajnových verzií je inšpirovaný preferovanými tónmi Valentina Rossiho a výrazným vizuálnym štýlom. Napríklad edícia „Sport“ má povrchovú úpravu v modrej metalíze Marina Bay, zatiaľ čo na oboch stranách auta je zobrazená nadrozmerná „46“ v tmavšej metalíze Tanzanite Blue. V dizajnovom variante „Style“ sa karoséria dodáva v matnej metalíze Frozen Tanzanite Blue, pričom „46“ je vyhotovená v metalíze Frozen Marina Bay Blue na oboch stranách.

BMW M4 CS Edition VR46
Foto: BMW

V súlade s Rossiho obľúbenou farebnou schémou je obrys ľadvinovej mriežky BMW M a jeden z V lúčov na kovaných M kolesách z ľahkej zliatiny – ktorý, ako na pretekárskych autách, označuje polohu ventilu pneumatiky – nalakovaný jasnou žltou farbou, rovnako ako brzdové strmene s logom M a akcentnou lištou na rámoch dverí variantu „Sport“. Strechu z uhlíkových vlákien zdobí veľké logo VR46 v žltej farbe a Rossiho podpis. Dvere batožinového priestoru majú nápis VR46.

BMW M4 CS Edition VR46
Foto: BMW

Žlté akcenty pokračujú aj v interiéri, ktorý je prevažne tmavo modrý. Sedadlá M Carbon sú dodávané s koženým čalúnením Merino vo farebnej kombinácii Black/Night Blue. Opierky hlavy, podobne ako prahové lišty, majú výrazné žlté logo VR46. Aj volant s trojramenným dizajnom a vencom s plochým dnom je dodávaný so žltým kontrastným prešívaním a žltou stredovou značkou. Na stredovej konzole z uhlíkových vlákien všetkých exemplárov Edition VR46 je odznak s označením „1/46“, ktorý označuje každé z limitovaných vozidiel.

BMW M4 CS Edition VR46
Foto: BMW

Zvýšený výkon radového šesťvalca

Srdcom BMW M4 CS Edition VR46 je vysokootáčkový 3,0-litrový šesťvalcový radový motor s technológiou M TwinPower Turbo. Vďaka zvýšeniu maximálneho plniaceho tlaku dvoch mono-scroll turbodúchadiel na 2,1 baru sa výkon motora zvýšil na 405 kW/550 k. Krútiaci moment je prenášaný na cestu cez osemstupňovú prevodovku M Steptronic, inteligentný systém pohonu všetkých kolies M xDrive a aktívny diferenciál. Optimalizovaná trakcia umožňujú vozidlu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a z 0 na 200 km/h za 11,1 sekundy. Zrýchlenie z 80 na 120 km/h trvá na štvrtom prevodovom stupni 2,6 sekundy a na piatom 3,3 sekundy. Maximálna rýchlosť edície, ktorá je štandardne dodávaná s M Driver’s Package, je elektronicky obmedzená na 302 km/h.

Foto: BMW

46 – ochranná známka výnimočného pretekára

Číslo 46 sprevádza Valentina Rossiho od počiatkov jeho mimoriadnej kariéry motocyklového pretekára. Práve číslo 46 sa stalo jeho ešte väčšou ochrannou známkou ako prezývka „Doktor“, respektíve „Il Dottore“. Valentino, ktorý videl svojho otca Graziana Rossiho pretekať na motocykloch s číslom 46, sa od začiatku svojej kariéry rozhodol pre číslo 46. Nikdy ho nevymenil za číslo 1, keď sa stal majstrom sveta, hoci to bolo jeho právom.

Foto: BMW

Valentino Rossi získal svoj prvý titul majstra sveta v triede 125 ccm v roku 1997. O dva roky neskôr pridal titul v triede 250 ccm. V roku 2000 urobil krok do najvyššej kategórie Grand Prix, do triedy 500 ccm, v ktorej bol v roku 2001 korunovaný za majstra sveta. Nasledujúci rok bola táto kategória nahradená triedou MotoGP. Do roku 2005 pridal ďalšie štyri tituly majstra sveta a čísla osem a deväť nasledovali v rokoch 2008 a 2009. S týmito deviatimi majstrovstvami sveta a nie menej ako 115 víťazstvami v Grand Prix je jedným z troch najúspešnejších motocyklových pretekárov v histórii a globálnou ikonou motoristického športu. VR46 sa stala celosvetovou obchodnou značkou. Rossiho rodné mesto Tavullia na jeho počesť dokonca znížilo rýchlostný limit z obvyklých 50 km/h na 46 km/h.

Foto: BMW

Od motoriek až po sedadlo v BMW M4 GT3

Svoju poslednú sezónu v sedle motocykla odjazdil v roku 2021. Valentino Rossi potom obrátil svoju pozornosť na automobilové preteky, pričom. Absolvoval viacero testov pretekárskych áut Formuly 1 a hosťoval v rely a vytrvalostných pretekoch. Na začiatku sezóny 2023 sa stal závodným jazdcom BMW M a jazdí za volantom BMW M4 GT3 pre BMW M Team WRT v sérii vrátane GT World Challenge Europe a FIA World Endurance Championship (FIA WEC), ktoré zahŕňajú aj preteky 24 hodín Le Mans (FRA). Začiatkom februára 2025 skončil na druhom mieste na BMW M4 GT3 na Bathurst 12 Hour.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokChcú vyhnať ľudí z áut. Štátne železnice zaskočili novou ponukou
Nasledujúci článokDostane Mercedes-AMG CLE 63 osemvalec? Nová správa veľa naznačuje
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.