Pre Nissan GT-R sa to všetko chýli ku koncu. Oznámenie zverejnené na spotrebiteľskej webovej stránke automobilky v Japonsku hovorí, že spoločnosť uzavrela knihy objednávok na ikonické superauto. GT-R mizne z rôznych trhov postupne od roku 2021.
V poznámke na webe venovanému modelu sa uvádza: “Nissan GT-R prijal objednávky od mnohých zákazníkov a uzavrel prijímanie objednávok na množstvo plánované na výrobu.” Nie je jasné, koľko áut sa ešte musí vyrobiť, alebo kedy sa výroba zastaví, ale zvyšné zásoby sú oficiálne vypredané, čo signalizuje koniec superauta, ktoré by inak Nissan ponechal, ak by to predpisy umožňovali. Nové európske predpisy o hluku prinútili Nissan stiahnuť GT-R z trhu v júli 2021. Prísnejšie normy bočného nárazu v Austrálii zabili superauto na tomto kontinente v novembri 2021 – čo nie je prekvapujúce, vzhľadom na vek auta.

Celý čas jedna generácia s úpravami
Nissan GT-R prvýkrát prišiel v roku 2007 a stal sa japonskou Corvette – autom schopným prekonať svoju hmotnosť a stal sa tŕňom v oku superšportov počas svojej takmer 20-ročnej existencie. Svetu spadla čeľusť po odhalení na tokijskom autosalóne. Nissan mohol konkurovať najlepším a najprestížnejším značkám na svete, či už to bolo Porsche, Ferrari alebo Lamborghini. Za ten čas sa dočkal iba technických aktualizácií a dvoch významných faceliftov, pričom sa spoliehal na 3,8-litrový motor V6 Nissan s dvoma turbodúchadlami.

Česť jeho pamiatke
R35 sa prvýkrát začal predávať s výkonom 471 koní, zatiaľ čo posledný GT-R Nismo produkoval až 600 koní. Aj keď sa dizajn počas svojej životnosti možno príliš nezmenil, Nissan sa zameral na to, na čom skutočne záležalo, a teraz bude mať čas zamerať sa na potenciálneho nástupcu. Riaditeľ dizajnu spoločnosti naznačil ďalšie uvedenie GT-R na trh niekedy pred rokom 2030, ale neplánuje sa žiadny bezprostredný nástupca. To by malo dať ostatným superautám miernu úľavu pred príchodom ďalšieho. Každopádne už môžeme zabudnúť na benzínový šesťvalec bez elektrifikácie.
