Na prvý pohľad obyčajný Mercedes-Benz triedy E generácie W124. Zdanie však môže klamať. Tento AMG Hammer bol konkurencieschopný aj takým velikánom ako Lamborghini Countach!

Ostré hranaté tvary hodné 90-tych rokov. Tento model vznikol v dielňach spoločnosti AMG v dobe, kedy ešte nepatrili pod Mercedes. AMG Hammer je auto postavené na zákazku, takže o hodnote tohto vozidla sa radšej ani baviť nebudeme. Spoločnosť AMG ako úpravca motorov nemeckej automobilky funguje od roku 1967.

Nemci sa už akoby odjakživa mohli po diaľniciach premávať neobmedzenou rýchlosťou a myšlienka jazdy v rýchlosti cez 250 km/h so štvoricou ľudí sa páčila nejednej automobilke. BMW M5 E28 patrilo vo svojej dobe k jedným z najaerodynamickejším vozidlám a mohlo sa s pokojným svedomím rovnať aj superšportom z Talianska. Svojím spôsobom si túto líniu drží aj dodnes. Spoločnosť AMG sa však prekonala v roku 1986. Išlo o ručne prerobený Mercedes-Benz triedy E generácie W124. Nebol však hocijaký. Dostal upravený podvozok, brzdy, ale aj nový motor.

Pod kapotou sa rozťahoval mohutný 5,6-litrový osemvalec, ktorý prešiel rozsiahlou prestavbou. Dostal ostrejší profil vačiek, k tomu dvojvačkový rozvod, nový výfuk a sanie. Výsledkom tak bol maximálny výkon 380 koní a krútiaci moment 470 Nm. Presné štatistiky tohto vozidla však neexistujú, keďže AMG Hammer bol vyvinutý ako „jednorazový“ program pre bohatých zákazníkov, z ktorých mal každý iné požiadavky. Fungovalo to tak, že zákazník priniesol svoj Mercedes-Benz E300 a automobilka mu z neho spravila toto „monštrum“. Niektoré autá mali jednovačkový motor iba so zvýšeným výkonom a špecifickým bodykitom, iné silnejší DOHC motor, no bez úpravy vonkajšku.

ssangyong-torres-evx

Motorizácie sa taktiež líšili. Od 5,6 litra, cez 5,8 liter až sa AMG zastavilo na 6,0-litrovom motore. Naladenie motora taktiež záviselo od zákazníka. Výkon sa zväčša pohyboval od 380 po 400 koní. Väčší výkon samozrejme patril najvyššiemu objemu. Okrem štvorstupňového manuálu však v ponuke bol (za príplatok) päťstupňový manuál Getrag. Prítomnosť samosvoru ani nemusíme spomínať. Prestavba z pôvodného Mercedesu E300 na kladivo mohla stáť dvoj-, až trojnásobok pôvodného vozidla. Za tie peniaze však zákazníci dostali také auto, ktoré z hranice 100 km/h na 200 km/h zrýchľovalo lepšie než Lamborghini Countach. Maximálka sa pohybovala niečo nad 300 km/h. Písal sa rok 1986!

Úprimne sa priznám, ani ja sám som nevedel, že takéto auto existuje a evidentne naň zabudla aj široká verejnosť. Spôsobené to môže byť aj tým, že pôsobí nenápadne a AMG potichučky čakalo na svoju klientelu s plnou peňaženkou. Podľa spoločnosti AMG vzniklo dohromady 30 modelov, jeden dvojdverový prototyp a jeden kombík.

1987 Mercedes-Benz AMG Hammer Wagon: Six Liters Of Grocery-Smashing German Power
AMG Hammer Sideways In The Rain !! (And a Factory Tour) - /CHRIS HARRIS ON CARS

Zdroje: AMG | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJopumo.com
Predchádzajúci článokBude Audi Q9 realitou?
Nasledujúci článokStartstop.sk vyberá auto: Toto sú aktuálne tie najlepšie kombi na trhu