Domov SPRÁVY News Elektrické BMW M3 by mohlo zvládnuť bočné preťaženie až 3 g

Elektrické BMW M3 by mohlo zvládnuť bočné preťaženie až 3 g

BMW Vision Driving Experience
Foto: BMW

Na autosalóne v čínskom Šanghaji predstavuje BMW vysokovýkonné testovacie vozidlo vyvinuté na základe budúcich modelov Vision Neue Klasse.

Vozidlo BMW Vision Driving Experience vzniklo špeciálne tak, aby dostalo riadiacu jednotku Heart of Joy na hranice fyziky jazdy. Tá so softvérom BMW Dynamic Performance Control spolupracuje na centrálnom riadení všetkých funkcií dynamiky jazdy. Ako hlavnú atrakciu podujatia BMW Brand Night demonštrovali testovací jazdci Jens Klingmann a Elias Houndtonji mimoriadny potenciál vozidla veľkolepými jazdnými manévrami. Automobilka predstavuje štúdiu na autosalóne v špeciálnej luminiscenčnej farbe.

Foto: BMW

Spoločnosť BMW Group dnes večer v Šanghaji predstavila najvýkonnejší prototyp, aký kedy značka BMW postavila. Štúdia BMW Vision Driving Experience s krútiacim momentom až 18 000 Nm demonštrovala radosť z jazdy vo svojej najvyššej podobe. Vozidlo Vision Driving Experience (VDX) vybavené naším novým supermozgom s názvom Heart of Joy premieňa ultimátnu elektrickú silu na kontrolovanú radosť z jazdy. Niet divu, že sme zažili ohromujúcu spätnú väzbu od publika,” povedal Jochen Goller, člen predstavenstva spoločnosti BMW AG, zodpovedný za zákazníkov, značky a predaj.

Foto: BMW

Prvé plne elektrické vozidlá Neue Klasse budú schádzať z výrobnej linky v závode v maďarskom Debrecíne od konca roka. Centrálna riadiaca jednotka Heart of Joy, ktorá zaisťuje novú úroveň presnosti a dynamiky jazdy, bude štandardnou súčasťou každého vozidla Neue Klasse.

Masívny prítlak a preťaženie na úrovni F1

Vďaka aktívnej aerodynamike vyvinie vozidlo prítlak až 1,2 tony a dosahuje bočné preťaženie 3 g. Ide o hodnoty na úrovni Formuly 1 a ďaleko presahujúce požiadavky bežných vozidiel v cestnej premávke. Zámer je jasný. Ak hardvér a softvér dokážu skrotiť nesmierne sily tohto testovacieho zariadenia, dokážu sa ľahko vyrovnať aj s požiadavkami počas každodenného používania.

Foto: BMW

V novej funkčnej zostave vozidiel Neue Klasse predstavuje Heart of Joy centrálny počítač zodpovedný za jazdu, brzdenie, dobíjanie pomocou rekuperácie a za niektoré funkcie riadenia. Heart of Joy vďaka rýchlemu spracovaniu informácií a priamemu ovládaniu elektromotorov nielenže dosahuje novú úroveň agility a jazdnej stability s menším počtom zásahov systému, ale zároveň umožňuje realizovať až 98 % brzdenia s pomocou rekuperácie brzdnej energie. V porovnaní s dnešnou technológiou to predstavuje zvýšenie efektivity o 25 %. Vozidlo zároveň dokáže zastaviť plynulejšie ako kedykoľvek predtým.

Hoci vozidlo BMW Vision Driving Experience vzniklo len pre vývojové účely a nie je určené do sériovej výroby, jeho exteriér vychádza z dizajnového jazyka Neue Klasse. Monoliticky vyzerajúca karoséria, mohutné blatníky, hladko zapracovaná horná časť karosérie a predná časť s tvarom známym ako žraločí nos tvoria súčasť puristickej estetiky, ktorou sa budú vyznačovať modely Neue Klasse. Nová interpretácia charakteristickej masky chladiča a dvojitých svetlometov vytvára v prednej časti výrazný, trojrozmerný svetelný podpis.

Foto: BMW

Pri predstavení v Šanghaji dostal model BMW Vision Driving Experience samosvietiaci lak. Špeciálne svetlocitlivé pigmenty farby sa dobíjajú za denného svetla, pričom postačuje aj najmenšie množstvo okolitého osvetlenia. V závislosti od stavu nabitia sa farba v tme mení od belavo žltej, až po výraznú neónovo žltú. Okrem toho sa na zadnej časti vozidla nachádza špeciálna fólia, ktorá po stimulácii UV svetlom vytvára výrazný prechod od žltej, cez oranžovú, až po ružovú a prechádza od zadnej, po prednú časť auta.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS BMW
Predchádzajúci článokVW predstavil v Číne tri koncepty, ktoré by sa uchytili aj v Európe
Nasledujúci článok50 000 € za rezerváciu. Spustili objednávky na najdrahší Renault v histórii
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.