Ak patríte medzi fanúšikov talianskej značky automobilov s býkom v znaku, určite oceníte, že v ďalšom pokračovaní rubriky „back in time“ sa čo to dozviete o modele Countach. Presne tak – ide o posledný model vyvíjaný pod vedením Ferrucia Lamborghiniho, zakladateľa firmy Lamborghini. Pôvodne sa však volala Lamborghini Trattori S.p.A a špecializovala sa na výrobu traktorov.
Ako býva dobrým zvykom, super-športové vlajkové lode bývajú ozvláštňované a upravované rôznymi modernizáciami, špeciálnymi edíciami a príplatkovými prvkami. Inak tomu nebolo ani v rokoch 1974 až 1990, kedy sa vyrábalo auto Lamborghini Countach.
Počiatok životného cyklu modelu Countach započal model z označením LP400. V aute sa nachádza v strede umiestnený štvorlitrový agregát V12 generujúci 375 koní, hmotnosť auta bola na úrovni 1065kg. Predstavený bol na autosalóne v Ženeve v roku 1973. Oproti prototypu si však model nezachoval čisté línie, kvôli otvorom pre chladiče. Navyše narušili aerodynamiku, auto teda zďaleka nespĺňalo víziu pre prekročenie vtedy magických 300km/h. Automobilka uvádza šprint z nula na sto pod 5,5 sekundy a maximálnu rýchlosť na úrovni 260 km/h. Modelov s označením LP400 sa predalo 158 kusov, predajný šláger to teda nebol. Po jeho predstavení totiž Ferrucio Lamborghini predal svoj podiel vo firme.
V roku 1978 vznikol typ LP400S. Oproti predošlej verzií má LP400S znížený výkon o 20 koní, tak isto aj nižšiu maximálnu rýchlosť. No jeho prednosťou bolo zadné krídlo v tvare písmena V – samozrejme bolo za príplatok. Avšak na oplátku prinieslo lepšiu stabilitu aj v rýchlostiach nad dvesto kilometrov za hodinu. Stabilite však určite pomohli aj nadpriemerne široké zadné kolesá v rozmere 345/35 VR15. Predalo sa 237 kusov.
Model predstavený v roku 1982 opäť v Ženeve, dostal označenie LP500S. Exteriérové a interiérové zmeny sa niesli v duchu minimálnych zmien. Avšak v zásadných otázkach ohľadne podvozka a motora boli zmeny výrazné. V Lamborghini navrhli úplne nový motor, 4,8-litrový V12. Sľubovali, že motor je kultivovanejší a využiteľný v širšom spektre otáčok. Maximálna rýchlosť nebola obmedzená už len zadným krídlom ale aj vyššou hmotnosťou, model vážil takmer 1500 kilogramov. Vyrobených bolo 321 kusov.
Ako priama konkurencia pre Ferrari Testarossa vznikla verzia 5000QV. Objem motora bol zvýšený na 5,2 litra. Výkon 455 koní na tú dobu vzbudzuje rešpekt. Maximálna rýchlosť bez zadného krídla bola 295km/h. Predalo sa úctyhodných 676 kusov. Koniec koncov, že šlo o vrchol vtedajšej ponuky vo svete super-športov dokazuje aj jazda Valentina Valboniho.
Pozrite si v akcií vtedajšieho testovacieho jazdca Lamborghini. Tempá na úrovni 290km/h na okresnej ceste mu nerobili najmenšie problémy.
Verzia 25 Anniversary vznikla na počesť 25. výročia automobilky. Táto verzia kládla dôraz aj na zmeny týkajúce sa interiéru a exteriéru. Odstránenie spojlera, niekoľkých nasávacích otvorov. Interiér zaplavila prémiová koža, klimatizácia a mnoho iného. Konkrétne táto verzia bola zo všetkých najrýchlejšia a najstabilnejšia. O dizajn karosérie sa postaral neskôr známy Horacio Pagani. Že išlo o úspešný model hovorí aj počet predaných kusov 650.
Zdroje: Wheelsage | startstop.sk