Revolučná tlač sa síce dotkla automobilov už rôznymi spôsobmi, VW vak plánuje urobiť najväčší krok – masovú výrobu dielov. Vieme, že 3D tlačiarne vedia vyrobiť strmene, konštrukciu dverí aj celé autá, ale vždy to bolo len na obmedzené výrobné účely.

VW sa to ale snaží zmeniť a bude to vďaka novej 3D tlačiarni HP s rozpočtom 400 000 000 dolárov. Táto nová tlačiareň je vynikajúca pri tlači dielov vyrobených z ocele. Príliš technicky to rozoberať nebudeme, ale proces ktorý sa bude používať bude lepší ako predchádzajúca technológia.

Prečo? Pretože sľubuje zvýšenie produktivity až 50-násobne viac v porovnaní so súčasnými metódami 3D tlače v závislosti od komponentu, ktorý sa vyrába. Predtým používali 3D tlačiarne proces tavenia  „oceľového prášku“ a spojiva (typ lepidla) spolu s laserom.

Spoločnosť HP tvrdí, že používa oveľa rýchlejšiu metódu vrstvenia prášku a spojiva a potom „upečie“ časť, ktorá sa vytvorila v procese sintrovania – o túto časť sa postará niekoľko výrobných spoločností, nie samotné HP.

ssangyong-torres-evx

Ale čo to vlastne bude znamenať pre vozidlo, ktoré budete šoférovať? VW hovorí, že začne vyrábať najprv menšie a viac prispôsobiteľné prvky už na začiatku. Jedná sa napríklad o nápisy na zadných kufrových dverách, časti prevodovky a osobné kľúče.

V priebehu 2 až 3 rokov však plánuje vytvoriť „konštrukčné komponenty pre hromadné vozidlá“ pomocou tejto metódy. Zatiaľ však nie sú odhalené žiadne konkrétne informácie, aké diely sa budú vyrábať a vlastne na aké autá budú túto 3D tlač používať.

V súčasnosti má VW veľmi optimistický výhľad do budúcnosti 3D tlače vo výrobe automobilov. „Našim cieľom je čo najrýchlejšie integrovať tlačené konštrukčné diely do ďalšej generácie vozidiel. Z dlhodobého hľadiska očakávame plynulé zvyšovanie počtu jednotiek, veľkosti dielov a technických požiadaviek,“ povedal Dr. Martin Goede, vedúci technologického plánovania a vývoja VW.

V blízkej budúcnosti tak nebudeme vidieť autá za pásom, ktoré tlačí a vytvára 3D tlačiareň, ale pomaly sa k tomu blížime. Spoločnosť HP zatiaľ spolupracuje iba s VW, takže budú prvými, ktorí budú používať tieto nové masívne tlačiarne. Ak budú úspešní, je viac než isté že ostatný výrobcovia skúsia to isté.

https://www.youtube.com/watch?v=6cSOFBTJxX0

Zdroje: VW | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Kia Stinger 2.2 CRDi: Diaľničný krížnik, ktorému neodolá ani Porsche!
Nasledujúci článokKodiaq RS dostane úplne nový virtuálny prístrojový panel! Príde aj športovejšie GT?