Na jednej strane overený Kodiaq na druhej strane nová, štvrtá generácia Santa Fe. Ktorý sa však oplatí viac, Európan alebo Aziat?
Ak ste sa rozhodli kliknúť na tento článok, tak Vás určite zaujíma jeden z modelov Škoda Kodiaq alebo Hyundai Santa Fe. Obe autá patria medzi sedemmiestne, sú to SUV, no každé z nich má domovskú základňu na inom kontinente. Zatiaľ čo český bestseller je u našincov veľmi obľúbený, kórejský model to bude mať možno o niečo ťažšie.
To ale neznamená, že si nenájde stabilnú základňu zákazníkov, ktorí v minulosti už vlastnili alebo sa chystajú si zakúpiť niečo zo stajne Hyundai. Poďme sa preto trošku hlbšie mrknúť na porovnanie týchto dvoch vozidiel. Samozrejme si môžete pozrieť aj naše videá, kde boli oba modely ukázané podrobnejšie.
Ako je to s cenou?
V našich končinách je dôležitým faktorom pri výbere auta práve jeho cena. Na základe tej sa potencionálny zákazník rozhodne, ktorý model si vyberie. V prípade Škody Kodiaq je základná cena na úrovni 28 140€. Pod kapotou si v tomto prípade nájdete dvoj-litrové TDI s výkonom 110 kW A 7-stupňovým automatom. V prípade Hyundai Santa Fe je cena na úrovni 36 490€, kde tiež získate dvoj-liter, ktorý bude naladený na rovnaký výkon ako v prípade českého modelu. Jediným rozdielom je to, že Santa Fe má k dispozícii 6-stupňový manuál. Katalógové ceny potom končia na hodnotách 36 440€ za Kodiaq respektíve 44 990€ za Hyundai. Tieto sumy samozrejme nie sú konečné, nakoľko je možnosť si obe vozidlá nakonfigurovať podľa vlastných predstáv.
V ponuke len diesel
Ak sa pozrieme hlbšie pod kapotu, zistíme že Škodovka ide v súčasnosti nakonfigurovať len s dvojicou motorov. Oba sú 2,0 TDI, no každý z nich má iný finálny výkon. Slabší agregát dosahuje 110 kW a je dostupný aj ako automat tak aj ako manuál. Rovnako tak je možnosť vybrania si z klasického pohonu respektíve pohonu všetkých štyroch kolies. V prípade manuálu ale nie je možné dokonfigurovať 3. radu sedadiel spolu s ťažným zariadením.
Hyundai si pre svojich zákazníkov na našom trhu pripravil dve motorizácie, ktoré v konečnom dôsledku disponujú až tromi výkonovými verziami. Tá najlacnejšia a zároveň najzákladnejšia má objem 2 litre a výkon 110 kW, nad ňou sa nachádza agregát s výkonom 136 kW, ktorý má rovnaký objem. Vrchol ponuky tvorí 2,2 litrový diesel s výkonom 147 kW. Všetky motorizácie okrem základu sú k dispozícii s 8-stupňovým automatom.
Jeden väčší ako druhý
Čo sa týka porovnania rozmerov, môžeme povedať, že Santa Fe je na tom o niečo lepšie ako Kodiaq. Kórejec má na dĺžku až 4770 mm, zatiaľ čo český model má „len“ 4697 mm. NA šírku taktiež vyhráva o 8 milimetrov model z Ázie. Čo sa výšky týka, tam Kodiaq zaostáva len o nepatrné 4 milimetre. Dôležitejší ukazovateľ bude asi rázvor náprav oboch áut. Práve od neho sa čiastočne odvíja aj priestor na zadných sedadlách. V prípade Kodiaqu je rázvor na hodnote 2791 mm, zatiaľ čo druhý porovnávaný model má „len“ 2765. Tie takmer 3 centimetre môžu byť v koniec-koncov celkom dôležité.
Z hľadiska výbav sme si už pri škodovke zvykli na základnú ponuku výbav ako Active, Ambition a Style. Okrem toho je Kodiaq dostupný aj ako Scout, respektíve Sport Line. Čoskoro sa na náš trh dostane aj najluxusnejšia verzia Laurin&Klement, no a napokon na autosalóne v Paríži bude odprezentovaná verzia RS, ktorá sa stane akýmsi vrcholom ponuky a zároveň najsilnejším SUV značky.
Hyundai si pre zákazníkov pripravil verzie Style, Elegance a Premium. V prípade najvyššej verzie sa môžete tešiť na 10 reproduktorov, kožené ventilované sedadlá za príplatok či v základe montovaný systém monitorovania okolia vozidla. Podobne ako pri Kodiaqu aj model Santa Fe je najväčším autom značky na našom trhu, ktoré je možné nakonfigurovať aj v sedem-miestnom prevedení.
Konieckoncov…
Z celkového pohľadu sa môže zdať, že Hyundai pôsobí masívnejším dojmom. To sa môže odraziť aj na pocite bezpečia v aute. Naopak na druhú stranu, ak niekto preferuje ladné a hlavne ostré tvary, určite by mal siahnuť po Škode Kodiaq. Santa Fe je totiž ladené do odvážnych, miestami až futuristických tvarov, ktoré sa prejavujú hlavne v prednej časti automobilu. Je teda na každom z Vás, pre ktorý model sa rozhodne.