Dizajnová skica poodhaľuje interiér novej Škody Scala. Tá bude ako prvý model mladoboleslavskej značky disponovať novou generáciou infotainmentu s voľne stojacim displejom.

Škodovka to s novým modelom myslí naozaj vážne. Ďalším dôkazom je aj skica interiéru, ktorá ukazuje, že Scala dostane najnovšiu generáciu infotainmentu. Ten je charakteristický veľkým displejom umiestneným vysoko na palubnej doske, ktorý možno zdiaľky pripomína displej Tesly model 3. Za príplatok bude k dispozícii napríklad aj virtuálny kokpit, o ktorom mladoboleslavská značka tvrdí, že je najväčší v triede. Okrem toho sa do interiéru dostanú aj nové dekory a materiály. No hlavným lákadlom má byť objem batožinového priestoru s hodnotou 467 litrov, ktorý má byť (pri Škodovke už tradične) najväčším vo svojom segmente. Ale poďme pekne po poriadku.

Nový koncept interiéru ukazuje smer, ktorým sa Škodovka bude uberať v blízkej budúcnosti. Charakteristický má byť úplne novo riešenou palubnou doskou a linkou okolo vysoko umiestneného displeja. Tá má nadväzovať na línie prednej kapoty. Pod displejom môžeme na skici vidieť ergonomickú opierku pre ruku, ktorá má zaručiť pohodlnejšie ovládanie dotykovej obrazovky.

Čo už vieme o Scale?

Nástupca Rapidu, ktorý dostal nové meno, sme mali možnosť vidieť na rôznych špionážnych fotografiách. Isté je, že bude stáť na podvozkovej platforme MQB A0. Pôjde tak o vôbec prvý český automobil, ktorý si túto platformu od VW prepožičia. Podľa oficiálnych správ Škody by Scala mala mať 4362 mm na dĺžku, 1793 mm na šírku, 1471 mm na výšku a rázvor 2649 mm.

ssangyong-torres-evx

Okrem toho, ako je už pri Škode dobre známe, sa dočkáme aj ohromného vnútorného priestoru. Ten by mal byť veľmi podobný tomu, ktorý je teraz v Octavii, aj keď celkovo pôjde o menšie auto. Za zmienku určite stojí priestor vo výške lakťov na zadných sedadlách, ktorý by mal mať hodnotu 1425 mm. Pre porovnanie, v Octavii je to 1449 mm. Scala by sa mala stať rekordérom vo svojej triede, čo sa týka veľkosti batožinového priestoru. V základe by mal ponúkať 467 litrov, no po sklopení sa dostaneme na úctyhodnú hodnotu 1410 litrov.

Najzaujímavejšia vec z hľadiska bezpečnosti na exteriéri vozidla budú nepochybne jeho svetlomety. Tie by mali za príplatok disponovať full LED technológiou. Nejde pritom len o predné reflektory. Full LED by sa mali dočkať aj zadné skupinové svetlá. Navyše sa Scala stane prvým českým automobilom, ktorý bude mať dynamické smerovky.

Už počas prezentácie konceptu Vision RS Bernhard Maier, predseda predstavenstva Škody, uviedol, že Scala otvorí novú kapitolu českej automobilky. Okrem dizajnu sa inžinieri počas vývoja zamerali na koncept „smart understatement“, ktorý sa odrazí aj na technológiách. Okrem prepracovaného infotainmentu, ktorý bude po novom možné ovládať či dokonca aktualizovať cez telefón, sa dočkáme aj ohromného virtuálneho kokpitu. Ten za príplatok dostane displej s uhlopriečkou až 10,25 palca, čo bude rekordná hodnota v danej kategórii. Samotný displej infotainmentu pritom ponúkne ďalší, za príplatok dostupný displej s uhlopriečkou 9,2 palca.

Škoda Scala bude nabitá novou technológiou, vieme o nej takmer všetko!

Zdroje: Škoda | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHlúpy pouličný závod Mustangu a A45 AMG nakoniec vyhral strom…
Nasledujúci článokZlacnejú konečne palivá? Alebo budú ceny nezadržateľne rásť?