Medzinárodná autosalón v brazílskom São Paulo je aktuálne v plnom prúde. Zúčastnil sa aj nemecký Volkswagen a priniesol so sebou zaujímavý koncept: Virtus GTS, ktorý vyzerá ako malý Arteon postavený na podvozku menšieho Pola GTI. V Európe ho ale neuvidíme…

Volkswagen v brazílskej metropole predstavil viacero zaujímavých noviniek: okrem konceptu pickupu s názvom Tarok to bol aj tento kompaktný sedan menom Virtus. Hoci oficiálne ide len o koncept, domnievame sa, že produkčná verzia by mala vyzerať prakticky bez vážnejších zmien. O čo vlastne ide? Virtus je v podstate sedan populárneho mestského Pola, ktorý ale bude určený výhradne pre Latinskú Ameriku. No a skratka GTS na konci sľubuje o niečo ostrejšiu verziu. Alebo je to inak?

Volkswagen v Sao Paulo predstavil koncept nového pickupu Tarok

Hoci dizajn verne kopíruje aktuálnu generáciu hot hatchu, nemôžeme povedať to isté o tom, čo sa nachádza pod kapotou. Polo GTI poháňa 2,0-litrový turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor s výkonom 200 koní a krútiacim momentom na úrovni 320 Nm. Virtus GTS sa musí uspokojiť so známou 1,5-litrovou TSI jednotkou s výkonom 150 koní a 250 Nm. V Európe je tento motor k dispozícii pre obyčajné “civilné” Polo.

Ďalším veľkým rozdielom medzi dvomi zreteľne sesterskými modelmi sú prevodovky. VW dáva Európanom možnosť výberu medzi šesťstupňovou manuálnou a šesťstupňovou automatickou dvojspojkovou DSG prevodovkou, zatiaľ čo Virtus GTS bude k dispozícii výhradne s automatickou DSG prevodovkou.

ssangyong-torres-evx

V Brazílii sa ukázal aj konceptu Polo GTS, teda hatchback s rovnakými motorom pod kapotou. Podľa dostupných informácií bude výbava s prívlastkom GTS obsahovať každý prvok voliteľnej výbavy, čiže zákazníci si budú môcť zvoliť jedine farbu a možno dizajn diskov. Na druhej strane, výbava GTS budú zahŕňať všetko od virtuálneho kokpitu cez 8-palcovú dotykovú obrazovku infotaimentu až po cúvaciu kameru a dažďový senzor.

Je samozrejmé, že výbava GTS bude slúžiť ako vrcholová verzia Pola a sedanu Virtus, ktoré Volkswagen vyrába priamo v Brazílii v závode Sao Carlos. Tieto modely sú ale určené pre Latinskú Ameriku, a teda v Európe ich očakávať nemôžeme. Alebo by ste privítali dynamický sedan postavený na podvozku Pola?

Zdroje: motor1 | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW 330e: Nová trojka prichádza aj ako plug-in hybrid
Nasledujúci článokSpotreba ropy bude o 7 rokov na vrchole. Potom má prísť doba elektromobilov