Princ Charles je pravdepodobne človekom, u ktorého by ste nečakali veľké nadšenie pre automobilový svet. Opak je však pravdou: dedič trónu, ktorý je známym ochrancom životného prostredia, vlastní viac ako 100 áut.
Jedným z nich je Aston Martin DB6 Volante, ktorý jazdí na prebytočné víno. Úlet, však? Tento Aston je pravdepodobne jedným z najznámejších áut kráľovskej rodiny, pretože zohral dôležitú úlohu v roku 2011, keď doviedol Williama a Kate Middleton „k oltáru“.
Teraz ale hovorí v dokumente BBC, ako sa začala rozvíjať myšlienka auta spaľujúceho víno. „Zistilo sa, že by auto mohlo byť prevádzkyschopné, ak doňho nalejú prebytok anglického bieleho vína, ale ani som si neuvedomil, že do neho miešajú srvátku,“ povedal princ.
“Inžinieri v Astone povedali: „Oh, to všetko zničí“,” pokračoval. „Povedal som, že v tom prípade do nebudem chcieť šoférovať, takže sa s tým pobili a teraz pripúšťajú, že jazdí lepšie a je s týmto palivom silnejší, ako keby jazdil na benzín.“ A keď jazdíte, cítite lahodnú chuť. 🙂
Väčšina áut zo zbierky princa Charlesa je údajne poháňaná ekologickým palivom získaného z oleja na varenie, ale ktovie, či to je pravda. Kráľovský vlak bol tiež premenený na environmentálnejšiu zelenú alternatívu.
„Môj boj trval dlho, aby som sa uspokojil s použitým kuchynským olejom,“ povedal princ. „Nakoniec ale fungoval celkom dobre,“ pripustil. „No hovorí sa, že upcháva motor alebo niečo.“
Hold, ak ste člen kráľovskej rodiny a máte nejakú požiadavku, všetko ide ľahšie a rýchlejšie. V septembri si princ Charles prevzal svoje prvé elektrické vozidlo – Jaguar I-Pace. Auto bolo dokončené v štýle „Loire Blue“ a je jediným I-Pace, ktorý má byť farebný.
Samozrejme, v kráľovskej garáži nechýbajú znaky hrdosti – Land Rover, Range Rover, Jaguar či Bentley. „Vévoda“ v Cambridge vlastní Audi A5 Sportback, zatiaľ čo princ Harry má údajne Audi S3. Vraví sa, že kedysi jazdil aj na RS6. Kráľovná je zvyčajne viditeľná v jednom z dvoch nepriestrelných Bentley, ktoré jazdia na biopalivo. Len pre zaujímavosť, takáto „limuzína“ stojí 13 miliónov dolárov.
Zdroje: motor1 | startstop.sk