Oficiálne predstavenie BMW radu 8 Gran Coupé sa nezadržateľne blíži. Okrem toho sa môžeme tešiť aj na vrcholnú verziu s magickým písmenkom M. Niekoľko “špiónov” zachytilo štvordverové coupé v poslednej fáze testovania.
Ak sa v súčasnosti pozrieme na webové stránky BMW, nájdeme viac ako 30 rôznych modelov. Avšak mníchovskej značke to zrejme nestačí, pretože aktuálne pracujú na novom prírastku do portfólia. BMW radu 8 Gran Coupé je totiž v poslednej fáze testovania a čoskoro doplní vlajkovú loď, ktorá sa v súčasnosti predáva v karosériách kupé a kabriolet. No aby sme boli presní, ide v podstate o nástupcu radu 6 Gran Coupé, ktoré automobilka oficiálne prestala ponúkať len nedávno.
Gran Coupé z veľkej časti vychádza z konceptu M8 Gran Coupé, čo tiež nie je prekvapením. Samozrejme, žlté svetlá odkazujúce na históriu a ostatné futuristické detaily sa do produkcie nedostanú, no základné línie ostávajú rovnaké.
Na špionážnych fotkách nižšie môžeme vidieť, že vyfotografovaný model má v prednom nárazníku mohutné otvory ktoré napovedajú, že pravdepodobne pôjde o verziu M850i. Nepriamo to naznačuje difúzor v spodnej zadnej časti testovacieho modelu, tak isto aj mohutné koncovky výfukov po stranách auta. V priestore kokpitu sa revolúcia nekoná. Letmý pohľad na fotku kde je zachytená časť interiéru, neprezradí nič nové. Displej infotainmentu vychádzajúci zo stredového tunelu plynule prechádza na vrchol stredu palubnej dosky. Je orientovaný na vodiča, poznáme ho z iných modelov značky BMW, ako napríklad nový rad 5 či 7.
Nemáme dôvod pochybovať, že paleta motorov ostane v prípade Gran Coupé a kabrioletu totožná ako v prípade Coupé. Konkrétne ide o trojlitrový šestvalcový diesel vo verzii 840d s výkonom 235 kW (320 k) a krútiacim momentom 680 Nm. Okrem nej tu bude zaujímavejšia verzia označená M850i, ktorú poháňa 4,4-litrový vidlicový osemvalec produkujúci 390 kW (540 k) a mamutí krútiaci moment 750 Nm.
Hovorí sa však, že do palety motorov pribudne aj dieselová verzia 830d s jedným turbom, ktorá má poskytovať výkon 265 koňských síl. Na opačnom konci ponuky bude štvorturbový motor označený ako M850d s výkonom rovných 400 koní. Všetky motorizácie budú štandardne vybavené 8-stupňovým automatom.
Dočkáme sa aj vrchokného “emka”?
O vrcholovej M verzii sa zatiaľ oficiálne mlčí, hoci niektorí špionážni fotografi sa domnievajú, že zachytili práve M8 Gran Coupé. Prepokladá sa, že aj v tomto prípade BMW siahne do existujúceho portfólia a do M8 sa s najväčšou pravdepodobnosťou dostane 4,4-litrový vidlicový osemvalec známy z aktuálnej generácie BMW M5. V M5 je naladený na výkon 441 kW (600 k), no šušká sa, že v M8 by mal mať ešte o rovných 50 koní viac.
Vlajková loď automobilky s vrtuľou v znaku sa má postaviť najmä nedávno predstavenému štvordverovému Mercedes-AMG GT, ktorý sa tiež môže pochváliť radovým 6-valcom a 8-valcom vo vrcholnej verzii, no nafta v súčasnosti v ponuke nie je. Konkurenciou bude aj Porsche Panamera, ktoré je síce z pohľadu ceny o stupienok vyššie a tiež sa neponúka so žiadnym dieselovým motorom. Okrem toho nesmieme zabudnúť ani na Audi A7 Sportback, ktoré je v súčasnosti k dispozícii od približne 60-tisíc eur, a to buď s dieselovým motorom označeným 40 TDI s výkonom 204 koní alebo s benzínovým motorom 45 TFSI s výkonom 245 koní. Samozrejme, konkurenciou pre M8 bude vrcholná verzia RS7, ktorá má byť predstavená koncom tohto roka.
Videá:
https://www.youtube.com/watch?v=llLuB9238fo
Zdroj: autoevolution | motortrend | startstop.sk