Nová hybridná verzia s označením BMW 745e bude ďalším autom, ktoré bude môcť dokonale premeniť elektrinu na radosť z jazdy. Ponúkne viac výkonu a väčší dojazd čisto na elektrický pohon.

Nová rada 7 už pomaličky, ale isto klope na všetky dílerstvá Európy. Prvé modely sa k nim dostanú už v apríli tohto roka. Automobil je sám o sebe kontroverzný, hlavne vďaka masívnym nasávacím ľadvinkám, no je prešpikovaný najmodernejšou technológiou a luxusným interiérom. Avšak najväčšou novinkou v rade je nová a prepracovaná hybridná verzia s označením 745e.

Pohonová paleta je už pomaly daná. Dieselové motory majú trojicu zastupiteľov. Všetky majú rovnaký objem, líšia sa iba výkonom. Ten začína na 195 kW (265 koní) a pokračuje až do 294 kW (400 koní). Benzínové agregáty majú zástupcov s označeniami 750i xDrive s výkonom 390 kW (530 koní) a pre fajnšmekrov je tu dvanásťvalec M760Li xDrive s výkonom 430 kW (585 koní).

Momentálne je dostupný aj plug-in hybridný pohon, ktorý sa zabýval aj v najluxusnejšom a najvyššom rade 7. Ak sa obzrieme do histórie, tak už v roku 2006 disponovala generácia E65 motorizáciou s názvom Hydrogen 7. Automobil tak mohol chodiť na benzín aj vodík. Novinku však vodíkový pohon nečaká. Pod kapotou sa bude nachádzať pokročilý plug-in hybridný systém, tak ako v predošlej generácii.

ssangyong-torres-evx
Vyšší výkon a väčší dojazd

Predfacelift BMW 740Le xDrive iPerformance dokázal disponovať maximálnym výkonom 326 koní. Novinka však išla o stupienok vyššie. Hybridná sústava bude niesť označenie 745e. Ak budete chcieť dlhšiu verziu, pripravené sú pre vás verzie 745Le a 745Le xDrive.

Základom plug-in hybridu je šesťvalec s maximálnym výkonom 210 kW (286 koní). Dopomáhať mu bude elektromotor s výkonom 83 kW (113 koní). Dohromady, pri režime Sport šoférovi ponúknu maximálny výkon 290 kW (394 koní) a maximálny krútiaci moment 600 Nm.

Vďaka väčším batériám dokážete čisto na elektrický pohon prejsť 50 – 58 kilometrov. Všetko závisí od verzie. Okrem voličov jazdy je tu možnosť režimu Adaptive, ktorý dokáže prispôsobiť aktuálny štýl jazdy, potom je tu režim Battery Control a Hybrid Eco Pro, ktorý je tým najhospodárnejším na jazdu. Technologickou vychytávkou modelu bude služba, ktorá po zvolení nabíjacej stanice na mape automaticky odporučí hotely, reštaurácie, či kaviarne v jej okolí. Niektoré dobíjacie stanice si budete môcť dokonca aj dopredu zarezervovať.

Klasická 745e dokáže z pokoja na 100 km/h vyraziť za 5,2 sekundy. Dlhšej verzii 745Le to trvá o desatinu viac – 5,3 sekundy. 745Le s pohonom všetkých štyroch kolies xDrive túto métu zvládne za 5,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je pri všetkých troch alternatívach elektricky obmedzená na 250 km/h. Čisto elektrický pohon dokáže auto rozhýbať do rýchlosti 140 km/h. Značka uvádza kombinovanú spotrebu 2,1 l/100 km. Nechajme sa prekvapiť, aká bude tá reálna a koľko to bude stáť úsilia, dostať sa na túto hranicu.

Zdroje: BMW | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJbmw.com
Predchádzajúci článokVolkswagen reinkarnuje legendárnu Buggy!
Nasledujúci článokŠkodu Kamiq sa podarilo natočiť takmer bez maskovania!