To, že automobilky kopírujú jedna druhú sme si už mohli za isté časové obdobie všimnúť
Všetko má však logické vysvetlenie. Pokiaľ chcete na trhu uspieť, musíte sa riadiť tým, po čom ľudia najviac idú. Ak sa vám nedarí, musíte hneď stiahnuť náskok konkurencie aj napríklad tým, že vymyslíte niečo nové a ostatné automobilky vás začnú kopírovať. Kopírovanie tu vždy bolo, je a bude.. V posledných rokoch sa to však deje takmer neustále, hlavne čo sa týka nemeckých prémiových automobiliek.
Jeden príklad povie viac než tisíc slov. Stačí sa pozrieť na BMW X6 a Mercedes GLE Coupe. Trojcípa hviezda sa na trh zrejme pozerala cez oči BMW. „Ide im to, vyskúšajme to aj my.“ Takýto prístup sa však neuplatňuje len pri celých modeloch. Aby sme však nekrivdili len jednej značke, tak každý isto vie, že aj Stuttgartskej automobilke bolo odcudzených množstvo nápadov ako štvordverové kupé, prémiové SUV atď.. Prednedávnom ste isto zachytili, že bolo predstavené nové BMW 6 GT doplnené o doplnky M Performance. Nikto však nečakal, že Ingolstadtská automobilka dôjde na trh tiež s doplnkami, ktoré nazýva takmer rovnako- Performance Parts.
Automobilka hovorí, že v budúcnosti budú doplnky „Performance Parts“ obsahovať širšiu paletu a budú určené pre celé portfólio modelov. Momentálna ponuka je obmedzená len na dva modely (R8 a TT RS), ku ktorým môžete tieto doplnky priradiť. Objednať ich budete môcť od konca leta. Čo je však pozitívom, tieto produkty nie sú určené len pre najnovšie kusy áut ale aj pre tie skôr vyrobené. Inštaláciu týchto prvkov vraj môže robiť aj neautorizovaný servis.
Po mechanickej stránke je pre oba vyššie spomenuté modely pripravený nový, športovejší podvozok, ktorý je nastaviteľný v troch úrovniach. Okrem neho sú k dispozícií aj nové brzdové hadičky, no tým končíme. Väčšina úprav sa tak týka skôr vizuálnej stránky. V prípade R8-čky sú v ponuke nové 20“ kolesá, či odlišné bočné prahy. Predok pozostáva z dvojice stabilizačných krídel a nového splittera. Vzadu sa nachádza výrazný difúzor a obrovské krídlo. Všetky prvky sú vyrobené z karbónu, čo platí aj pre model TT RS. Ten sa môže pýšiť rovnakými doplnkami ale aj novou kapotou. Unikátom pre TT RS sú matné zlaté koncovky výfuku. V interiéri môžete požiadať o odstránenie sedadiel a tým sme na konci ponuky úprav. Doplnky budú zrejme aj patrične ohodnotené a asi aj vysoké. Ale však čo, o to tu predsa ide.