Škoda v týchto dňoch predstavuje modelový rok 2020, ktorý prináša modernizáciu nie len do faceliftovaných modelov, ale taktiež aj do starších vozidiel.

Len pred nedávnom sme sa dočkali rozsiahlejšieho faceliftu pre Superb, no popri tom sa akosi zabúda na ostatné autá z ponuky výrobcu. Pritom ani na Karoq či Kodiaq nemožno len tak zabudnúť. Automobilka v týchto dňoch uvádza v tlačovej správe, že oba vozy sú vylepšené ako po technickej tak aj po optickej stránke. 

Len pred nedávnom sme Vám priniesli článok, v ktorom sme rozoberali údajný facelift modelu Kodiaq. Vylepšený voz sa podarilo zachytiť na českej diaľnici. Dnes už vieme, že sa nejednalo o modernizáciu, ale len príchod nového modelového roku. Ten okrem iného so sebou prináša práve nápis ŠKODA cez veko batožinového priestoru na oboch zmienených SUV.

PRVÁ JAZDA: Škoda Superb SCOUT, prichádza vytúžená verzia!

Škoda tak okrem Scaly, Kamiqu a Superbu prináša tento prvok aj na ďalšie modely zo svojej ponuky. Nakoľko Octavia spoločne s Fabiou by už čoskoro mali dostať svojich nástupcov, na rovnakú grafickú úpravu si v ich podaní budeme musieť ešte chvíľu počkať.

ssangyong-torres-evx
Zdroj: Škoda

Z dizajnových zmien pre Karoq je to všetko. Väčší model Kodiaq dostal do ponuky aj nové 20″ disky kolies “Ignite” s rozmerom až 255 milimetrov. Tie si môžete zadovážiť k výbavám Sportline, RS a L&K. Okrem toho je tu nový systém kontroly tlaku v pneumatikách, ktorý sa týka kolies s romerom 18″ a viac.

Side Assist či adaptívny podvozok pre dvojkolku

Už tak dosť širokú paletu asistenčných systémov pre oba modeli, rozširuje zaradenie novinky s názvom Side Assist. Technológia bola prvýkrát prezentovaná na modeli Scala. Spočíva v monitorovaní mŕtveho uhlu až do 70 metrov za vozidlom. Nahrádza tak technológiu Blind Spot Detect, ktorá mala dosah len 20 metrov. Indikátor vozidla v mŕtvom uhle sa taktiež presunul z plochy zrkadla na bočnú stranu krytu zrkadla presne tak, ako to má Scala, Kamiq či Superb. Ruka v ruke so Side Assist je dodávaný aj systém Rear Traffic Alert, ktorý pri cúvaní z parkovacieho miesta upozorňuje na prichádzajúce vozidlá.

Zdroj: Škoda

Po komfortnej stránke dostali obe SUV možnosť výberu adaptívneho podvozku DCC aj v kombinácii s pohonom prednej nápravy. Doposiaľ bola táto možnosť výhradne záležitosťou štvorkoliek. Okrem toho sa do interiéru modelu Kodiaq Scout dostali prémiovejšie poťahy sedačiek z kože spolu s ventiláciou.

140 kW v nafte aj pre Karoq

Poslednou dôležitou novinkou je zaradenie motoru 2,0 TDI pod kapotu Karoqu. Áno, je síce pravda, že táto motorizácia je dostupná pre Karoq už dlhšiu dobu, no zároveň treba dodať, že sa jedná o výkonnejšiu 140 kW verziu, ktorá bola zatiaľ v menšom SUV nedostupná. Novinka navyše spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6d-TEMP. V sériovej verzií bude dostupný výhradne s pohonom 4×4 a automatickou 7-stupňovou prevodovkou.

Zdroj: Škoda

Zdroj: Škoda

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPRVÁ JAZDA: Mercedes-Benz EQC 400, elektromobil bez kompromisov?!
Nasledujúci článokBRABUS 800 “SHADOW”, limitovaná edícia len 10 kusov!
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.