Domov Autosalón AUTOSALÓN FRANKFURT Aktuálne z Frankfurtu 2019: Mercedes-Benz predstavil súčasnosť aj budúcnosť

Aktuálne z Frankfurtu 2019: Mercedes-Benz predstavil súčasnosť aj budúcnosť

Hlavnou hviezdou expozície Mercedes-Benz bola samozrejme štúdia luxusného elektromobilu Vision EQS. Automobilka však do Frankfurtu priviezla noviniek oveľa viac.

Mercedes-Benz Vision EQS

Krása v kove zaliata. To je prvé, čo ma po zvhliadnutí tohto auta napadlo. Luxusné auto prikrčené k zemi dostalo okrem iného aj svetelnú techniku budúcnosti. Reflektory DIGITAL LIGHT sú z technologického hľadiska mimoriadne pokrokové a prezrádzajú, ako budú vyzerať svetelné efekty vozidiel Mercedes-Benz v budúcnosti. Zadné svetlá tvorí 229 samostatných svietiacich hviezd. Digitálna maska chladiča je vybavená svetelnou maticou pozostávajúcou zo 188 obvodov, z ktorých každý nesie 5 samostatne ovládaných LED diód. Mimoriadnu atmosféru v interiéri dotvára výber materiálov. Okrem javorového dreva našlo v interiéri využitie aj mikrovlákno DINAMICA. Na pohon vozidla slúžia dvojica elektromotorov (na prednej aj zadnej náprave), akumulátor je z dôvodu optimálneho rozloženia hmotnosti integrovaným do podlahy vozidla. Vďaka výkonu viac ako 350 kW a krútiacemu momentu približne 760 Nm zrýchľuje VISION EQS z 0 na 100 km/h za menej než 4,5 sekundy. Podľa zverejnených informácií by mal byť dojazd vozidla až 700 km (WLTP). Pri predpokladanom výkone nabíjania 350 kW potrvá nabíjanie lítiovo-iónového akumulátora na úroveň 80 % výrazne menej ako 20 minút. VISION EQS podporuje vodiča vysoko automatizovanou jazdou stupňa 3, napríklad na dlhých cestách na diaľnici.

Mercedes-Benz GLB

Zatiaľ čo je VISION EQS nositeľom budúcnosti, model GLB má potenciál stať sa hviezdou dnes. Prečo? V kompaktnom formáte ponúkne miesto pre sedem cestujúcich. Dvojica sedadiel v treťom rade (za príplatok) ponúkne pohodlný priestor pre osoby s výškou do 1,68 metra. Sedadlá v treťom rade možno zložiť do jednej roviny s podlahou batožinového priestoru. Batožinový priestor má v prípade päťmiestnej verzie objem 560 dm³, po sklopení zadných sedadiel narastie až na 1 755 dm³. Na želanie je dostupné pozdĺžne nastavovanie druhého radu sedadiel, pričom možno upravovať aj sklon operadiel. Medzi mnohé prvky bezpečnostnej výbavy patria vysúvateľné opierky hlavy, bezpečnostné pásy s napínačmi pásov a obmedzovačmi sily pásu, bočný okenný airbag aj pre cestujúcich v treťom rade sedadiel či úchytky detských sedačiek ISOFIX a TOP-Tether. Vďaka tomu možno do vozidla umiestniť až štyri detské sedačky. Mercedes-Benz GLB bude k dispozícii s bohatou paletou benzínových a dieselových agregátov, vrátane kombinácii s automatickými prevodovkami ako aj s pohonom  4×4.

Mercedes-Benz GLE kupé

Nový model GLE kupé má dĺžku 4 939 mm a šírku 2 010 mm, rázvor kolies v porovnaní s predchodcom narástol o 20 mm, je však o 60 mm kratší ako klasické GLE SUV. V čase uvedenia na trh budú najprv k dispozícii výkonné šesťvalcové dieselové motory vo verzii 350 d (200 kW/272 k, 600 Nm) a 400 d (243 kW/330 k, 700 Nm). Obidve verzie výkonného motora spĺňajú normu Euro 6d. Spolu s pohonom 4MATIC so systémom Torque on Demand poskytnú príjemný zážitok z dynamickej jazdy. Dizajn exteriéru zdôrazňuje eleganciu a športové vlastnosti, ktoré sú špecifické pre kupé. Zlepšená aerodynamika znižuje odpor vzduchu o deväť percent, hoci čelná plocha ostala nezmenená. Podvozok so vzduchovým pružením AIRMATIC (na želanie) a s E-aktívnym ovládaním pohybu karosérie (na želanie) na základe využitia technológie s napätím 48 voltov spĺňa najvyššie nároky na dynamiku jazdy a komfort na vozovke aj mimo nej. Podvozok je osobitne nastavený na dynamiku jazdy, jeho vlastnosti dopĺňa priamejší prevod riadenia ako pri iných modeloch tohto konštrukčného radu. Funkcia aktívneho ovládania pohybu karosérie dokáže regulovať silu pruženia a tlmenia na každom kolese samostatne a pôsobí proti nakláňaniu karosérie v pozdĺžnom a v priečnom smere. V kombinácii so skenovaním povrchu cesty a s funkciou nakláňania v zákrutách umožňuje zažiť spojenie stability vozidla a komfortu a potvrdzuje tak tvrdenie automobilky. Interiér s moderným luxusom, ktorý má športový charakter, poskytuje komfortnejšie priestorové pomery ako predchodca. Na palube sa samozrejme nachádza aj najnovšia generácia infotainmentu MBUX s intuitívnou štruktúrou ovládania a s vynikajúcim grafickým zobrazovaním vo vysokej vizuálnej kvalite. Už v bežnom stave je batožinový priestor s objemom 655 litrov veľkorysý. Operadlá zadných sedadiel sú sklopné v pomere 40: 20:40, vďaka čomu je možné zväčšiť batožinový priestor až na 1 790 litrov.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ kupé

Tak toto je zákusok pre skutočného labužníka. A to nielen športovo ladenými úpravami exteriéru a interiéru. Poháňa ho radový šesťvalec AMG s dvojstupňovým preplňovaním turbodúchadlom a prídavným elektrickým kompresorom. Medzi motorom a prevodovkou je uložený štartovací generátor s funkciou EQ Boost zabezpečujúci funkcie zvýšenia výkonu (boost), rekuperáciu, plachtenie a takmer nepozorovateľné opakované rozbehnutie motora pri funkcii štart – stop. Vozidlo disponuje 48-voltovou napäťovou sústavou. Motor má maximálny výkon 320 kW (435 k) a najvyšší krútiaci moment 520 Nm. Sekunduje mu plne variabilný pohon AMG Performance 4MATIC+ a 9-stupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Vozidlo využíva vzduchové pruženie AMG RIDE CONTROL+ s elektromechanickou stabilizáciou nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL a s permanentne nastaviteľným tlmením. Dynamiku jazdy stráži systém AMG DYNAMIC SELECT so siedmimi jazdnými programami Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+, Individuálny, Cestička (Trail) a Piesok. Nechýbajú ani digitálne prístroje so vzhľadom špeciálne upraveným pre vysoko výkonne vozidlo Mercedes-AMG a zaznamenávanie jazdy na okruh AMG TRACK PACE.

Mercedes-Benz EQV

Automobilka sa rozhodla ponúknuť elektrickú alternatívu aj v segmente veľkopriestorových automobilov. K najzaujímavejším technickým vlastnostiam EQV patrí dojazd 405 kilometrov a tiež rýchle dobíjanie vysokonapäťového akumulátora (z 10 na 80 percent trvá menej ako hodinu). Motoru, ktorý má maximálny výkon 150 kW (204 k) a najvyšší krútiaci moment 362 Nm, dodáva energiu lítium-iónový akumulátor s kapacitou 90 kWh. Vďaka umiestneniu v podlahe neuberá z priestoru pre cestujúcich a batožinu. Okrem elektrickej siete sa akumulátor dobíja aj pri brzdení a v deceleračnom režime, pričom vodič môže silu rekuperácie ovládať páčkami pod volantom. Pri maximálnej miere rekuperácie sa takmer nemusia používať štandardné brzdy. Na stupni rekuperácie D auto sa prejavuje inteligencia EQV: automaticky pripojený asistent ECO pomáha vodičovi maximálne využiť efektívnosť, prepája údaje navigácie, rozpoznávanie dopravných značiek ako aj informácie inteligentných bezpečnostných asistentov a samočinne prispôsobuje stupeň rekuperácie. Vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť 160 km/h.

Zákazník prostredníctvom služby Mercedes me Charge získa prístup k celosvetovo najväčšej nabíjacej sieti s približne 300 000 nabíjacími bodmi a 300 rozličnými operátormi verejných nabíjacích staníc v samotnej Európe (mestá, parkovacie miesta, diaľnice, nákupné strediská atď.) ako aj k európskej sieti rýchlonabíjacích staníc IONITY.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Suzuki Swift Sport, malý bojovník s dušou dravca
Nasledujúci článokBMW M3 Touring zatiaľ nečakajte. Dočasné riešenie je Alpina B3 Touring