Abarth práve oslavuje sedemdesiate výročie, od svojho založenia v roku 1949. Ako inak, než limitovanou edíciou bestselleru? Prichádza Abarth 695 70° Anniversario so špecifickou aerodynamickou výbavou.
Dnešnú športovú divíziu automobilky Fiat, založil v roku 1949 viedenský rodák Karl Albert Abarth, ktorý bol pôvodne motocyklistickým pretekárom.
Na pokraji bankrotu značky Cisitalia vtedy vznikla firma, ktorá sa najprv preslávila ako výrobca výfukových systémov a až neskôr sa začala venovať športovým úpravám sériových automobilov. Fiat neskôr kúpil Abarth ako značku a započal tak novodobú históriu vlastnej športovej divízie. Dnes je Abarth súčasťou koncernu Fiat Chrysler Automobiles a jeho hlavnou doménou, je i naďalej športová úprava modelov Fiat. Predovšetkým legendárneho modelu Fiat 500, ktorý Abarth ponúka hneď v niekoľkých verziách.
K oslave výročia prichádza novinka s označením Abarth 695 70° Anniversario. Limitovaná edícia prichádza s novým špecifickým lakovaním, s názvom Monza 1958 a zhmotňuje odkaz na legendárny Abarth 500, ktorý má na svojom konte šesť svetových rekordov na závodnom okruhu Monza.
Najpodstatnejšou zmenou je však aerodynamický doplnok v podobe prítlačného krídla. Abarth túto novinku poctivo testoval priamo v aerodynamickom tuneli a dokonalo vyladil jej vlastnosti. Krídlo je možné nastaviť až do dvanástich rôznych polôh v rozmedzí 0 až 60 stupňov. Pričom pri nastavení maximálneho sklonu, má krídlo pri rýchlosti 200 km/h poskytovať prítlak so silou až 42 kilogramov.
Okrem toho, limitovaná edícia Abarth 695 70° Anniversario, disponuje aj výfukovou sústavou Record Monza Active s aktívnou klapkou. Výfuková sústava je zakončená štyrmi kruhovými koncovkami.
Pod kapotou zmeny nečakajte, Abarth tu osadil klasiku v podobe benzínového preplňovaného štvorvalca s 1,4 T-Jet s výkonom 132 kW čiže 180 koní a krútiacim momentom na úrovni 250 Nm. Limitovaný Abarth dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,7 s pričom jeho maximálna rýchlosť činí 225 km/h. Tieto hodnoty dosiahnete pri nastavenom nulovom sklone prítlačného krídla.
Nový zelený drobec stojí na 17-palcových diskoch kolies a o maximálny brzdný účinok sa starajú štvorpiestikové Brembo brzdy s kotúčom s priemerom 305 mm vpredu. V prípade zadnej nápravy je k dispozícii kotúč s rozmerom 240 milimetrov.
Interiér priniesol tiež zopár zmien v podobe špecifického čalúnenia či anatomických sedadiel. Hneď vedľa ručnej brzdy potom nájdete plaketu, informujúcu vás o jedinečnosti daného kúsku. Abarth 695 70° Anniversario prichádza v limitovanej edícii v počte 1949 kusov. Unikátny kúsok si v Európe budete môcť zakúpiť za 34 600 eur.
Test Abarth 595C Competizione, rovnako skvelý aj bez strechy?
Zdroj: FCA Automobiles