Autosalón v americkom Los Angeles každoročne prináša novinky, na ktoré sa môžeme tešiť v nasledujúcich rokoch, niektoré však ostanú iba na papieri. Hyundai však predstavil svoj koncept plug-in hybridného vozidla s najmodernejšou technológiou.

Karosárske verzie SUV sú stále v kurze a často sú prezentované formou konceptov. Pokiaľ sa ohliadneme pár rokov dozadu, vrátane aktuálneho, tak viac ako tretina registrovaných vozidiel boli práve SUV. Z trendu týchto vozidiel ťaží aj Hyundai a tak zrejme nikoho ani neprekvapila štúdia kórejskej automobilky. Vision T má na dĺžku 4.610 mm, na šírku 2.014 mm a na výšku 1.704 mm. Pozeráme sa tak na niečo, čo by sa mohlo v blízkej budúcnosti objaviť aj na našich cestách.

Nahradí Tucson

Hyundai Vision T by zrejme malo nahradiť aktuálny Tucson, alebo Santa Fe. Svojimi proporciami je niekde medzi nimi. Rázvor náprav sa zväčšil na 2.804 mm. Hyundai tak predstavil už svoj siedmy koncept s novým dizajnovým jazykom Sensous Sportiness – zmyselná športovosť. Naposledy sme ju mohli vidieť na koncepte Hyundai 45 na septembrovom autosalóne vo Frankfurte.

Model 45 sa viac orientovala na európsky trh, Vision T mieri na celosvetový. Bude obsahovať kombináciu ostrých hrán s výraznými aerodynamickými líniami. Hyundai hovorí, že dizajnéri vychádzali z dvoch motívov – parametrické ilúzie a nadprirodzená konektivita. Prvý motív bude charakteristický pre inovatívnu svetelnú technológiu. Svetelné efekty sú prepojené takmer s celou karosériou, hlavne však s prednou maskou, ktorá má skryté reflektory. Tie pochádzajú zo štúdie Le Fil Rouge. Maska je tvorená parametrickými lamelami. Jednotlivé súčasti sa otvárajú alebo zatvárajú. To následne ovplyvňuje vzhľad samotného vozidla ale aj jeho aerodynamiku.

ssangyong-torres-evx

Ak bunky nie sú aktivované, tak splývajú so saténo-chrómovým povrchom, no po aktivácií špeciálneho zrkadlového systému sa premenia na osvetlenie. Hra svetiel sa ukazuje aj na zadnej časti vozidla, kde sú ukyté trubice DLR. Tie sa buď zapínajú alebo vypínajú v naprogramovanom slede. Svetelné efekty sú aj v oblasti nabíjania. Počas dobíjania vozidla svieti nápis Blue Drive. Stav nabitia je zobrazovaný svetelným kruhom. Ak je vozidlo plne nabité, tak celý kruh svieti.

Vision T by mal byť poháňaný plug-in hybridnou technológiou, ktorá sa u kórejskej automobilky objaví prvý krát. Doteraz boli k dispozícií iba hybridy, mild-hybridy či elektromobily, okrem výnimky modelu Ioniq PHEV.

Test asistenčných systémov Hyundai Tucson, dokáže včas zastaviť?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJhyundai.news
Predchádzajúci článokTest Renault Clio 1.0 TCe, takmer ako prémia za zlomok ceny
Nasledujúci článokTEST Kia eNiro: Keď sa z elektromobilu stane plnohodnotné auto