Domov SPRÁVY Elektromobilita Špičková Cupra Leon má až 310 koní a hybridnú verziu

Špičková Cupra Leon má až 310 koní a hybridnú verziu

Čakanie na odhalenie horúceho hatchbacku Cupra Leon sa skončilo. Značka ho oficiálne predstavila vo svojej novej centrále Cupra Garage v španielskom meste Martorell. Koncernová novinka prichádza až v troch výkonnostných variantoch, vrátane hybridného.

Dlho očakávaný ostrý variant modelu Leon je konečne tu. Verzia, po ktorej siahnu tí, ktorí vyhľadávajú rýchlosť a športovú jazdu, príjemne prekvapila. Nový Leon vyzerá už v štandardnom odeve agresívne. Bodykit a doplnky značky Cupra však dávajú jasne navonok vedieť, že sa pozeráte na špičkové vyhotovenie.

Mrštný hatchback bude opäť dostupný aj ako kombi Sportstourer. Ten chce okrem obhájenia športového auta doma pred ženou aj rozšíriť cieľovku pre tento model. A keďže bude Leon ponúkaný vo viacerých výkonnostných verziách, jednotlivé stupne sa musia odlišovať aj v exteriéri. Hybrid vystupuje z davu najviac. Dostal unikátne aerodynamické disky a tiež odlišný dizajn koncoviek výfukov. Silnejšie naladené kúsky preberú už známu štvoricu koncoviek. Samozrejmosťou pre vyhotovenie od Cupry sú rozdielne nárazníky či čierne a bronzové doplnky.

Interiér zásadnými zmenami neprešiel. Nájdeme v ňom športový volant s dvojicou okrúhlych tlačidiel známych napríklad z modelov Audi. Ľavé tlačidlo aktivuje režim Cupra, pričom to pravé slúži na zapaľovanie motora. Zaujímavosťou sú tiež pádla za volantom, ktoré sú taktiež prebrané od Audi. Tak isto ako v exteriéri, aj vo vnútri sa nachádzajú bronzové detaily, symbolické pre značku Cupra.

ssangyong-torres-evx
Stovka za 4,8 sekundy

Najpodstatnejšou časťou pri rýchlych autách je ale ich srdce. V tomto prípade sú dve. Známy štvorvalcový benzínový agregát 2.0 TSI bude dostupný až v troch stupňoch naladenia. Cupra Leon v úplnom základe ponúkne 180 kW (245 konských síl) a 370 Nm. Zlatý stred znamená 221 kW (300 konských síl) a 400 Nm krútiaceho momentu. Najsilnejšie vyhotovenie bude exkluzívne pre Sportstourer a má silu 228 kW (310 konských síl) a 400 Nm. Okrem výkonu navyše mu slabší súrodenci môžu závidieť aj pohon všetkých kolies. Motory spolupracujú s dvojspojkovou prevodovkou.

Úplnou novinkou pre špičkovú Cupru Leon je plug-in hybridný variant. Jeho systém síce nie je prelomový, no v segmente hot-hatchov patrí medzi prvých. Základom pohonnej jednotky je 1,4-litrový štvorvalec TSI, ktorý pracuje spolu s elektromotorom a 13 kWh batériou. Spoločne produkujú 180 kW (245 konských síl) a 400 Nm krútiaceho momentu. Dojazd na čisto elektrickú silu je 60 kilometrov podľa cyklu WLTP, pričom nabitie z bežnej domácej 230V zásuvky trvá približne šesť hodín.

SEAT Leon ST Black Limited: praktické kombi na každý deň

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST: Mazda CX-30 – je fajn, že tu ešte máme hladké motory
Nasledujúci článokTuning auta? Nezabudnite na brzdy, môže vás to vyjsť draho