Podľa Európskeho združenia výrobcov automobilov predaj osobných automobilov (ACEA) v EÚ vo februári medziročne klesol o 7,4 % na 957 052 kusov. Lídrom na trhu je koncern VW, no Nemecko paradoxne zaznamenalo najväčší medziročný prepad.
Predaj osobných automobilov v Európskej únii vo februári podľa ACEA klesol. Dôvodmi boli najmä zmeny v zdaňovaní vozidiel v členských štátoch EÚ, zhoršenie situácie v globálnej ekonomike a neistota spotrebiteľov. Ukázali to údaje Európskeho združenia výrobcov automobilov.
„Pokles bol výsledkom kombinácie viacerých faktorov vrátane zmien v zdaňovaní vozidiel v rôznych členských štátoch EÚ, oslabovania globálnych ekonomických podmienok a neistoty spotrebiteľov,“ uviedlo ACEA.
Spomedzi členských štátov EÚ najväčší pokles predaja áut zaznamenalo vo februári Nemecko, a to 10,8 %, nasledovali Taliansko (-8,8 %), Španielsko (-6 %) a Francúzsko (-2,7 %). Lídrom na trhu v EÚ bol vo februári nemecký koncern Volkswagen s podielom 25,1 %, čo je nárast z 24,5 % vo februári 2019.Francúzska skupina PSA si udržala druhé miesto s podielom na trhu 17,6 % a Renault bol tretí s 10,5-percentným podielom, nasledovali Fiat Chrysler (7,5 %), Hyundai (7,1 %) a BMW (5,8 %).
Za prvé dva mesiace roka bola celková registrácia nových automobilov v Európskej únii o 7,4 % nižšia ako v rovnakom období minulého roka. V tomto roku zaznamenal každý zo štyroch hlavných trhov v EÚ zatiaľ pokles predaja.
Marec bude ešte horší, pretože už v tomto čase nevyrába autá prakticky žiadna európska automobilka a aj firemní a súkromní klienti kvôli rastúcej neistote z ekonomického vývoja väčšie investície odkladajú. V Číne sa koncom minulého mesiaca v medziročnom porovnaní znížil dopyt po nových autách až o 92 percent.V Európe bude marcový prepad v medziročnom porovnaní tiež v rádoch desiatok percent.